На виконання рішення Рахункової палати інформацію про результати аудиту ефективності використання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на розвиток комунальної інфраструктури, у тому числі на придбання комунальної техніки, надіслано Верховній Раді України (лист від 06.09.2023 № 18-2045).
Відомості про результати аудиту у формі рішення Рахункової палати надіслано Кабінетові Міністрів України (лист від 06.09.2023 № 18-2044).
Рішення Рахункової палати про результати аудиту скеровано профільним комітетам Верховної Ради України: Комітету Верховної Ради України з питань енергетики та житлово-комунальних послуг (лист від 06.09.2023 № 18-2047), Комітету Верховної Ради України з питань бюджету (лист від 06.09.2023 № 18-2046).
Відповідно до статей 35 і 36 Закону України «Про Рахункову палату» рішення і Звіт про результати аудиту ефективності використання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на розвиток комунальної інфраструктури, у тому числі на придбання комунальної техніки, надіслано Міністерству розвитку громад, територій та інфраструктури України (лист від 06.09.2023 № 18-2043), у Дніпропетровській області – Верхньодніпровській міській раді, виконавчому комітету Царичанської селищної ради; Черкаській – Корсунь-Шевченківській, Уманській міським радам; Івано-Франківській – Коломийській міській раді, Комунальному підприємству «Полігон Екологія»; Львівській – Львівській, Трускавецькій, Городоцькій міським радам, Новояричівській селищній раді, Комунальному підприємстві «Трускавецьсвітло» Трускавецької міської ради, Комунальному підприємству «Яричів», Комунальному підприємству «Міське комунальне господарство»; Чернігівській – Чернігівській міській раді; Одеській – виконавчому комітету Білгород-Дністровської, Болградській, Балтській міським радам, Комунальному комерційному підприємству «БАЛТАКОМУНСЕРВІС» Балтської міської ради Одеської області; Миколаївській – виконавчому комітету Миколаївської міської ради; Хмельницькій – Хмельницькій міській раді, Комунальному підприємству по будівництву, ремонту та експлуатації доріг виконавчого комітету Хмельницької міської ради (лист від 06.09.2023 № 18-2042).
За результатами розгляду рішення Кабінет Міністрів України доручив (доручення Прем’єр-міністра України від 15.09.2023 № 27982/1/1-23) Міністерству розвитку громад, територій та інфраструктури України, Міністерству фінансів України, начальникам обласних військових адміністрацій (за списком) відповідно до компетенції опрацювати, вжити необхідних заходів до усунення виявлених порушень і за результатами поінформувати Рахункову палату і Кабінет Міністрів.
Головою Комітету з питань бюджету Верховної Ради України надіслано до Кабінету Міністрів України та Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України лист від 13.09.2023 № 04-13/12-2023/200019 з проханням опрацювати результати аудиту, вжити відповідних заходів реагування та про результати поінформувати Комітет Верховної Ради України з питань бюджету і Рахункову палату.
Мінінфраструктури (листи від 26.09.2023 № 16333/37/10-23, від 03.10.2023 № 16930/37/10-23, від 16.10.2023 № 17878/37/10-23) поінформовано, що надіслано листи до Державної казначейської служби України з проханням надати інформацію про обсяги перерахування субвенції та касові видатки у розрізі місцевих бюджетів за 9 місяців 2023 року та органів місцевого самоврядування щодо використання у 2021 році коштів субвенції та у 2022 році – залишків коштів субвенції. Після отримання відповідної інформації Мінінфраструктури додатково поінформує Рахункову палату про моніторинг результатів використання у 2021 році коштів субвенції та у 2022 році – залишків коштів субвенції.
Комунальним комерційним підприємством «Балтакомунсервіс» (лист від 08.09.2023 № 457) поінформовано, що підприємство звернулося до Господарського суду м. Києва з позовом до Акціонерного товариства «Державний експортно-імпортний банк України» та Дочірнього підприємства «АвтоМАЗ–Україна» про розірвання договору та стягнення 396,0 тис. гривень. 05 липня 2023 року Господарським судом міста Києва ухвалено рішення про закриття підготовчого провадження у справі № 910/6131/23 та призначення розгляду справи по суті на 26 липня 2023 року.
Комунальним підприємством по будівництву, ремонту та експлуатації доріг виконавчого комітету Хмельницької міської ради (далі – КП БРЕД) (лист від 26.09.2023 № 1550) поінформовано, що на виконання умов договору від 17.12.2021 № 070-00/4/171221 уповноваженою особою КП БРЕД передано до АТ «Укрексімбанк» пакет документів з підписаним актом приймання-передачі майна, однак станом на 26.09.2023 інформація від АТ «Укрексімбанк» не надходила. КП БРЕД надіслало лист-претензію до АТ «Укрексімбанк». Разом з тим КП БРЕД звернулось до АТ «Укрексімбанк» з проханням дофінансувати різницю суми курсової різниці, яка не врахована під час повернення авансового платежу. АТ «Укрексімбанк» повідомлено, що договором не передбачено особливостей повернення різниці авансового платежу при його розірванні та запропоновано з’ясовувати питання курсової різниці з ТОВ «СУЧАСНІ ВАНТАЖІВКИ». КП БРЕД підготовлено документи для подання позову до ТОВ «СУЧАСНІ ВАНТАЖІВКИ» та «Укрексімбанк» про повернення курсової різниці у судовому порядку.
Білгород-Дністровською міською радою (лист від 06.10.2023 № 02-16/17/4351/2023) поінформовано, що департаментом житлово-комунального господарства та капітального будівництва і фінансовим управлінням Білгород-Дністровської міської ради проведено спільну нараду з метою недопущення у подальшій роботі недоліків, встановлених аудитом.
Виконавчим комітетом Царичанської селищної ради (лист від 05.10.2023 № 2951/02-21) поінформовано, що з метою забезпечення недопущення порушень законодавства у подальшій діяльності та посилення контролю за дотриманням вимог нормативно правових актів проведено оперативну нараду з детальним обговоренням та опрацюванням звіту за результатами аудиту. Кошти субвенції упродовж листопада-грудня 2022 року перерозподілено у повному обсязі (700,0 тис. грн) та використано на підтримку цивільного населення в умовах воєнного стану (облаштування місць тимчасового перебування внутрішньо переміщених (евакуйованих) осіб) на базі Бабайківського ліцею та адміністративної будівлі в с. Михайлівка.
Загалом заходами, вжитими під час і після аудиту, вдалося поновити та відшкодувати незаконних видатків за рахунок бюджетних коштів на 1,4 млн гривень.
Листи виконавчих комітетів Трускавецької (від 10.10.2023 № 18/04.03-1268/1), Уманської міських рад (від 04.10.2023 № 01/01-17/7664) не містять інформації про заплановані та вжиті заходи за результатами розгляду рішення Рахункової палати.
Крім того, станом на 30.10.2023 15-ма об’єктами контролю не поінформовано Рахункову палату у місячний строк про результати розгляду рішення Рахункової палати, заплановані та вжиті у зв’язку з цим заходи. З огляду на зазначене відповідно до статті 36 Закону України «Про Рахункову палату» здійснюється моніторинг виконання наданих рекомендацій та вжитих заходів.
Заступник Голови Рахункової палати
Андрій МАЙСНЕР