Інформаційне повідомлення на виконання рішення Рахункової палати від 23.01.2018 № 2-2

щодо Звіту про результати аудиту ефективності використання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на придбання витратних матеріалів для закладів охорони здоров'я та лікарських засобів для інгаляційної анестезії

На виконання рішення Рахункової палати інформацію про результати аудиту ефективності використання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на придбання витратних матеріалів для закладів охорони здоров'я та лікарських засобів для інгаляційної анестезії надіслано Верховній Раді України (лист від 07.02.2018 № 18-269).

Згідно зі статтею 39 Закону України "Про Рахункову палату" відомості про результати аудиту у формі рішення Рахункової палати надіслано Кабінету Міністрів України (лист від 07.02.2018 № 18-270).

Відповідно до статті 36 Закону України "Про Рахункову палату" рішення Рахункової палати і Звіт про результати аудиту з пропозиціями надіслано Міністерству охорони здоров'я України (лист від 07.02.2018 № 18-271).

Рішення Рахункової палати про результати аудиту для відповідного реагування також надіслано Житомирській (лист від 07.02.2018 № 18-275), Львівській (лист від 07.02.2018 № 18-272), Одеській (лист від 07.02.2018 № 18-273), Харківській (лист від 07.02.2018 № 18-274) обласним та Київській міській (лист від 07.02.2018 № 18-276) державним адміністраціям.

За результатами розгляду рішення Рахункової палати Кабінет Міністрів України доручив (доручення від 27.02.2018 № 5823/1/1-18) МОЗ, Мінфіну, Житомирській, Львівській, Одеській, Харківській обласним та Київській міській держадміністраціям розглянути результати аудиту, вжити необхідних заходів та про результати поінформувати Рахункову палату і Кабінет Міністрів. За потреби прийняття рішень Урядом, внести пропозиції в установленому порядку.

З урахуванням пропозицій Рахункової палати постановою Кабінету Міністрів України від 11.04.2018 № 274 внесено зміни до Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на придбання витратних матеріалів для закладів охорони здоров'я для інгаляційної анестезії (затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 28.03.2011 № 371) у частині передбачення норми, що використання субвенції здійснюється в обсягах, визначених у законі про Державний бюджет України на відповідний рік, і виключення додатка до цього Порядку та умов, яким розподілялись обсяги субвенції між місцевими бюджетами на двома напрямами - придбання витратних матеріалів та лікарських засобів для інгаляційної анестезії. Зазначене сприятиме ефективності управління коштами відповідної субвенції, оскільки відтепер на місцевому рівні буде визначатись, на які саме першочергові потреби для надання медичної допомоги з інгаляційної анестезії будуть спрямовуватись кошти субвенції - на придбання витратних матеріалів чи лікарських засобів.

Міністерством охорони здоров'я України (лист від 20.03.2018 № 10.1-12/773/6994) повідомлено, що міністерство врахує пропозиції Рахункової палати з питань формування потреби у коштах зазначеної субвенції.

Харківською облдержадміністрацією (лист від 07.03.2018 № 01-44/2142) поінформовано про вжиті за результатами аудиту заходи реагування. Зокрема, щодо виявленого факту утворення в КЗОЗ "Харківська обласна клінічна лікарня - центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф" залишків лікарського засобу з інгаляційної анестезії (не використовувався протягом двох років) та ризику невикористання частини цього лікарського засобу в межах терміну придатності, повідомлено про використання цих залишків. Також Харківською облдержадміністрацією поінформовано про вжиті заходи для використання протягом терміну придатності 403 флаконів залишків лікарського засобу для інгаляційної анестезії, що утворилися в закладах охорони здоров'я області.

Львівською облдержадміністрацією (листи від 07.03.2018 № 01-12-11/714/01/20 і від 22.05.2018 № 5/6-3855/0/2-18/3-22) поінформовано, що за виявленим фактом утворення в Комунальному закладі "Львівська обласна дитяча клінічна лікарня" залишку аспіраційних систем у кількості 110 од. і ризику невикористання їх частини протягом терміну придатності, вжито заходів для використання цих витратних матеріалів. Також повідомлено, що при проведенні процедури закупівлі лікарських засобів для інгаляційної анестезії на наступні роки буде максимально враховано стан забезпечення медичних закладів цими лікарськими засобами.

Управлінням охорони здоров'я Житомирської облдержадміністрації (лист від 28.02.2018 № 796/04-1) повідомлено про вжиті заходи реагування за результатами аудиту. Зокрема, про видання наказу від 26.02.2018 № 289 "Про результати аудиту", яким доручено КУ "Обласна клінічна лікарня ім. О. Ф. Гербачевського" Житомирської обласної ради та КУ "База спеціального медичного призначення" Житомирської обласної ради вжити заходів для усунення виявлених аудитом порушень і недоліків, а також посилити контроль за веденням бухгалтерського обліку в частині дотримання вимог Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" та привести процедури закупівель у відповідність до норм чинного законодавства. Крім того, доручено посадовим особам управління проаналізувати стан забезпеченості закладів охорони здоров'я лікарськими засобами для інгаляційної анестезії та витратними матеріалами.

Відповідно до норм статті 36 Закону України "Про Рахункову палату" стан реалізації заходів на виконання рекомендацій Рахункової палати перебуває на постійному контролі у Рахунковій палаті.

 

Заступник Голови Рахункової палати
А. В. Майснер