Інформаційне повідомлення на виконання рішення Рахункової палати від 15.05.2018 № 12-8

щодо Звіту про результати аудиту ефективності використання коштів окремих трансфертів з Державного бюджету України, наданих місцевому бюджету м. Умань

На виконання рішення Рахункової палати від 15.05.2018 № 12-8 інформацію про результати аудиту ефективності використання коштів окремих трансфертів з Державного бюджету України, наданих місцевому бюджету м. Умань, надіслано Верховній Раді України (лист від 24.05.2018 № 10-1108).

Згідно зі статтею 39 Закону України "Про Рахункову палату" відомості про результати аудиту у формі рішення Рахункової палати надіслано Кабінету Міністрів України (лист від 24.05.2018 № 10-1109).

Відповідно до статті 36 Закону України "Про Рахункову палату" рішення Рахункової палати і Звіт про результати аудиту з пропозиціями надіслано Уманській міській раді (лист від 24.05.2018 № 10-1107).

Дорученням Першого віце-прем'єр-міністра України – Міністра економічного розвитку і торгівлі України Кубіва С. І. (від 07.06.2018 № 21604/1/1-18) Міністерство фінансів України визначено головним виконавцем, якому доручено опрацювати висновки Рахункової палати щодо результатів аудиту ефективності використання коштів окремих трансфертів з Державного бюджету України, наданих місцевому бюджету м. Умань, та вжити вичерпних заходів для усунення виявлених недоліків.

Листом Мінфіну від 05.07.2018 № 05220-02-3/17838 повідомлено про хід виконання заходів. Проте Рахункова палата не отримала жодної інформації про виконання наданих Рахунковою палатою пропозицій вказаним Міністерством.

З огляду на зазначене Рахункова палата повторно звернулась (лист від 31.07.2018 № 10-1802) до Мінфіну щодо розгляду висновків та рекомендацій, викладених у рішенні Рахункової палати.

У порядку реагування Мінфін поінформував Рахункову палату (лист від 13.08.2018 № 05220-15-13/21571) про розгляд зазначених висновків та рекомендацій. Зокрема, у листі вказано, що до Мінфіну надійшла інформація від МОН, МОЗ та Черкаської облдержадміністрації. Відповіді від МОЗ та МОН до Рахункової палати не надходили.

Крім того, Рахунковою палатою (рішення від 15.05.2018 № 12-8) рекомендовано Кабінетові Міністрів України доручити Мінфіну, Мінсоцполітики вжити відповідних заходів реагування. Проте Рахунковою палатою жодної інформації від вказаних міністерств про виконання наданих пропозицій не надходило.

До Рахункової палати надійшли листи Черкаської облдержадміністрації (від 07.06.2018 № 21604/1/1-18) та Уманської міської ради (від 26.06.2018 № 01/01/17/1815).

Так, Черкаською облдержадміністрацією поінформовано про вжиття заходів щодо усунення виявлених порушень та недоліків. Відповідно до розпоряджень голови Уманської міськради від 23.06.2018 № 249-р "Про виконавську дисципліну" та № 252-рк "Про дисциплінарну відповідальність" винних притягнуто до дисциплінарної відповідальності.

На виконання розпорядження голови Уманської міськради від 23.06.2018 № 250-рк, зокрема, оголошено догану:

– головному бухгалтеру відділу житлово-комунального господарства Уманської міськради Коломієць М. В. за неналежне виконання посадових обов'язків, що призвело до порушень у веденні бухгалтерського обліку стосовно використання коштів субвенції з державного бюджету на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку м. Умань;

– начальнику відділу освіти Уманської міськради Мельник О. І. за низький рівень організації процедур закупівель, недостатній рівень підготовки фахівців тендерного комітету, що призвело до порушень законодавства про державні закупівлі;

– начальнику відділу призначення соціальних допомог управління праці та соціального захисту населення Уманської міськради Рибак Л. А. за недоліки в організації контролю за використанням коштів субвенції з державного бюджету на призначення субсидій.

У вказаному листі Уманської міськради повідомлено про вжиті заходи реагування за результатами аудиту, зокрема:

– відповідно до частини 12 статті 23 та частин1 і 2 статті 57 Бюджетного кодексу України залишок невикористаних коштів у сумі 112,2 тис. грн буде перераховано до державного бюджету до кінця 2018 року;

– розпорядженням міського голови від 11.06.2018 № 116-р доручено фінансовому управлінню забезпечити контроль за своєчасним використанням вільного залишку бюджетних коштів шляхом внесення змін до рішення про міський бюджет за результатами річного звіту про виконання міського бюджету за попередній бюджетний період;

– на виконання Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" на засіданні архітектурно-містобудівної ради розглянуто проект містобудівної документації "Внесення змін до генерального плану міста Умань", який рекомендовано до затвердження (17.03.2017). На сьогодні жодною сільською радою не узгоджено проект цієї містобудівної документації, що не дає можливості подати генеральний план міста на затвердження Уманської міськради;

– відділом житлово-комунального господарства порушено клопотання перед фінансовим управлінням про виділення коштів з міського бюджету у сумі 400,0 тис. грн на оплату послуг з розробки паспортів вулиць міста за рахунок перевиконання дохідної частини бюджету. Це питання буде розглянуто на засіданні постійної депутатської комісії міської ради з питань планування, бюджету і фінансів при розподілі додаткового фінансового ресурсу міського бюджету;

– відповідно до пункту 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону України від 22.06.2017 № 2119-УІІІ "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання" оснащення вузлами комерційного обліку будівель, що день набрання чинності цим Законом були приєднані до зовнішніх інженерних мереж і не були оснащені такими вузлами обліку, або якщо такі вузли обліку на день набрання чинності цим Законом вийшли з ладу, зобов'язаний здійснити оператор зовнішніх інженерних мереж у строк: теплової енергії – протягом року з дня набрання чинності цим Законом, тобто до 01.08.2018. На сьогодні виконано проектні роботи з встановлення лічильників та проведено їх експертизу у філії ДП "Укрдержбудекспертиза" у Черкаській області. Виконання цих заходів дасть можливість забезпечити 46 відсотків будинків приладами обліку тепла;

– пунктом 1 Заходів, затверджених наказом Управління праці та соціального населення Уманської міськради від 18.05.2018 № 131, передбачено не допускати випадків безпідставного призначення відповідною комісією житлових субсидій без детального вивчення конкретних обставин, які склались в домогосподарстві на момент призначення субсидій. Для забезпечення належного контролю за призначенням пільг, субсидій та різних видів соціальної допомоги за рахунок бюджетних коштів прийнято рішення запрошувати працівників аудиту та фінансового контролю Уманської міськради на засідання комісії;

– для посилення контролю за достовірністю поданих субсидіантами даних 31.05.2018 отримано ідентифікатор доступу до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна;

– рішенням Уманської міськради від 16.05.2018 № 2-48/7 здійснено перерозподіл коштів медичної субвенції: зменшено залишок кошторисних призначень до кінця року за рахунок медичної субвенції з державного бюджету на утримання централізованої бухгалтерії та автогосподарства у сумі 2141925 грн та спрямовано ці кошти на утримання КП "Уманська міська лікарня" за КПКВК 0712010 "Багатопрофільна стаціонарна медична допомога населенню";

– здійснення закупівлі товарів, робіт та послуг, в тому числі продуктів харчування, буде проводитись за потреби, а не відповідно до кошторисних призначень (наказ від 07.05.2018 № 30/01-17);

– на виконання рішення виконавчого комітету Уманської міськради від 14.06.2018 № 217 відділу аудиту та фінансового контролю Уманської міськради доручено розробити та подати на затвердження зміни до Положення про відділ аудиту та фінансового контролю в частині надання повноважень щодо аудиту коштів, які надходять до міського бюджету з бюджетів різних рівнів; розробити та затвердити для головних розпорядників форму звітності щодо аналізу використання коштів міського бюджету, в тому числі субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам на капітальні видатки, та здійснювати щоквартальний аналіз використання коштів міського бюджету, в тому числі субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам на капітальні видатки, на основі звітності головних розпорядників бюджетних коштів.

З огляду на зазначене Рахункова палата не визнає вжиті заходи вичерпними і вважає такими, що є неналежно опрацьованими з точки зору реалізації державних інтересів. Рахункова палата додатково звернулась до Кабінету Міністрів України щодо забезпечення виконання рішення Рахункової палати від 15.05.2018 № 12-8, а також доручення Першого віце-прем'єр-міністра України – Міністра економічного розвитку і торгівлі України Кубіва С. І. від 07.06.2018 № 21604/1/1-18, прийнятого на виконання вказаного рішення та притягнення до відповідальності посадових осіб Мінфіну за неналежне вжиття заходів.

 

Заступник Голови Рахункової палати
А. В. Майснер