На виконання рішення Рахункової палати про результати аудиту ефективності використання бюджетних коштів на забезпечення діяльності апеляційних загальних судів поінформовано Верховну Раду України (лист від 21.04.2020 № 07-963).
Згідно із статтею 39 Закону України «Про Рахункову палату» Кабінету Міністрів України надіслано відомості про результати аудиту у формі рішення Рахункової палати (лист від 21.04.2020 № 07-964).
Поінформовано та надано рекомендації Вищій раді правосуддя (лист від 21.04.2020 № 07-965).
Звіт про результати аудиту та рішення Рахункової палати з відповідними рекомендаціями для усунення виявлених порушень і недоліків надіслано Державній судовій адміністрації України (лист від 21.04.2020 № 07-967), Львівському (лист від 21.04.2020 № 07-968), Одеському (лист від 21.04.2020 № 07-969), Донецькому (лист від 21.04.2020 № 07-971), Харківському (лист від 21.04.2020 № 07-966) та Київському (лист від 21.04.2020 № 07-970) апеляційним судам.
Прем’єр-міністром України дано доручення від 29.04.2020 № 17089/1/1- 20 Міністерству фінансів України опрацювати лист Рахункової палати та про результати поінформувати Рахункову палату і Кабінет Міністрів України.
Міністерством фінансів України листом від 28.05.2020 № 08020- 01/1 - 7/15970 повідомлено, що під час співпраці з Державною судовою адміністрацією України будуть використовуватись рекомендації, викладені у рішенні Рахункової палати.
Вищою радою правосуддя листом від 13.05.2020 № 19063/0/9-20 повідомлено, що 11.03.2020 Конституційний Суд України ухвалив рішення № 4-р/2020 щодо відповідності Конституції України окремих положень законів України від 02.06.2016 № 1402 «Про судоустрій і статус суддів», від 16.10.2019 № 193 «Про внесення змін до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» та деяких законів України щодо діяльності органів суддівського врядування», від 21.12.2016 № 1798 «Про Вищу раду правосуддя», яким, зокрема, визнав неконституційною та такою, що втрачає чинність з дня ухвалення рішення, частину першу статті 94 Закону України від 02.06.2016 № 1402 «Про судоустрій і статус суддів» (зі змінами, внесеними Законом України від 16.10.2019 № 193 «Про внесення змін до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» та деяких законів України щодо діяльності органів суддівського врядування»).
Вища рада правосуддя 17.03.2020 ухвалила рішення № 793/0/15- 20, яким визнала неможливим утворення конкурсної комісії для проведення конкурсу на зайняття посади члена Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, таким, що не відбувся, конкурс на зайняття посади члена Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, оголошений відповідно до рішення Вищої ради правосуддя від 12.12.2019 № 3474/0/15-19, а Положення про проведення конкурсу на зайняття посади члена Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, затверджене рішенням Вищої ради правосуддя від 10.12.2019 № 3407/0/15-19 (зі змінами, внесеними рішенням Вищої ради правосуддя від 14.01.2020 № 56/0/15- 20), таким, що втратило чинність.
Вихід із ситуації, яка унеможливила формування Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, Вища рада правосуддя вбачає у якнайшвидшому внесенні змін до законодавства щодо кількісного складу Вищої кваліфікаційної комісії суддів України та механізмів її формування.
Відповідно до пункту 15 статті 3 Закону України «Про Вищу раду правосуддя» Вища рада правосуддя надає обов’язкові до розгляду консультативні висновки щодо законопроєктів з питань утворення, реорганізації чи ліквідації судів, судоустрою і статусу суддів.
При цьому станом на 11.05.2020 законопроєкт щодо приведення положень законодавства у відповідність із рішенням Конституційного Суду України від 11.03.2020 для надання зазначеного висновку до Вищої ради правосуддя не надходив.
Державною судовою адміністрацією України листом від 30.04.2020 № 6-8661/20 повідомлено: з метою усунення недоліків і порушень розроблено та затверджено План заходів щодо усунення недоліків і порушень, виявлених за результатами проведення Рахунковою палатою аудиту ефективності використання бюджетних коштів на забезпечення діяльності апеляційних загальних судів.
Листом від 26.01.2021 № 6-1474/21 також надано інформацію про виконання цього Плану заходів, яка свідчить, що реалізовано частину рекомендацій Рахункової палати, інші заходи ще виконуються.
Зокрема, станом на 04.01.2021 об'єктами контролю усунуто (не підлягає усуненню у зв’язку з відсутністю відповідного механізму) майже 100 відс. виявлених порушень (на суму 98 361,4 тис. грн із 98 368,9 тис. гривень).
Київським апеляційним судом (лист від 07.05.2020 № 62/0424/20) повідомлено: з метою усунення виявлених недоліків затверджено наказ від 28.04.2020 № 71-К «Про вжиття заходів реагування на рішення Рахункової палати від 24 березня 2020 року № 7-3» та створено робочу групу, яка розробила план заходів щодо усунення недоліків, виявлених за результатами проведення Рахунковою палатою аудиту ефективності використання бюджетних коштів у Київському апеляційному суді.
Листом від 25.01.2021 № 0216/27/2021 надано інформацію про виконання цього плану заходів, яка свідчить, що реалізовано більшу частину рекомендацій Рахункової палати, зокрема, введено в експлуатацію необоротні активи на загальну суму1762,9 тис. грн, поновлено в бухгалтерському обліку вартість багаторічних насаджень на суму 57,0 тис. грн та офіційного вебпорталу − 70,5 тис. гривень.
Водночас не завершено заходів щодо передачі нерухомого майна на баланс Київського апеляційного суду від Апеляційного суду міста Києва через неможливість вирішення Апеляційним судом міста Києва із ПрАТ «ДТЕК Київські електромережі» питання використання високовольтного розподільчого пункту РП-426. Ліквідаційною комісією Апеляційного суду міста Києва готується відповідний пакет документів для вирішення питання у судовому порядку.
Львівським апеляційним судом (лист від 25.05.2020 № 07.24/49/2020) повідомлено: після розгляду Звіту та рішення Рахункової палати розроблено та затверджено План заходів щодо усунення недоліків і порушень, виявлених за результатами проведення Рахунковою палатою аудиту ефективності використання бюджетних коштів.
Так, з метою усунення виявлених недоліків, введено в експлуатацію основні засоби на загальну суму 199, 2 тис. грн, анульовано нараховану амортизацію на ці засоби в сумі 19,9 тис. грн, закрито в наступних звітних періодах дебіторську та кредиторську заборгованість з оплати комунальних послуг, надано пропозиції Державній судовій адміністрації України щодо виділення коштів на виготовлення наступних томів проєктно-кошторисної документації на проведення ремонту (реконструкції) даху приміщення суду.
Донецьким апеляційним судом (лист від 05.06.2020 № 3.11-32/128/2020) повідомлено: питання забезпечення дотримання законності та ефективності використання бюджетних коштів, майна, ресурсів та нематеріальних активів, досягнення результатів відповідно до встановлених завдань, планів і вимог з метою запобігання виникненню помилок, недоліків і прорахунків у діяльності постійно контролюється головою Донецького апеляційного суду.
Затверджено Положення про організацію внутрішнього контролю в Донецькому апеляційному суді, регулярно проводяться робочі наради з відповідальними за організацію договірного, фінансового, матеріального-технічного забезпечення.
Одеським апеляційним судом листом від 09.09.2020 № 06-28/24/2020 повідомлено про стан усунення порушень, встановлених за результатами проведеного аудиту, та надано відповідну інформацію.
Зокрема, наказами керівника апарату Одеського апеляційного суду від 17.01.2020 № 33-ос і від 03.02.2020 № 22-ос відповідно затверджено План заходів з енергозбереження на 2020 рік та Робочий план рахунків бухгалтерського обліку, введено в експлуатацію основні засоби тощо.
Харківським апеляційним судом (лист від 21.12.2020 № 04- 33/235/2020) повідомлено: договір щодо оренди приміщень суду надано до Фонду державного майна України та знаходиться на стадії укладання (затримка виникла у зв’язку із змінами у законодавстві, а також через виготовлення нового технічного паспорта будівлі), підрядною організацією надано гарантійний лист щодо усунення встановлених недоліків, сплачено адміністративний штраф за рішенням Червонозаводського районного суду м. Харкова.
Відповідно до статті 36 Закону України «Про Рахункову палату» стан реалізації заходів на виконання рекомендацій перебуває на контролі Рахункової палати.
Член Рахункової палати
В. П. Богун