На виконання рішення Рахункової палати інформацію про результати аудиту ефективності та управління державним майном Апаратом Верховної Ради України, що мають фінансові наслідки для державного бюджету, у тому числі за завданням (напрямом) № 2 (відповідальний – член Рахункової палати Богун В. П.), надіслано Верховній Раді України (лист від 19.10.2020 № 05-2476), рішення та Звіт – Апарату Верховної Ради України (лист від 19.10.2020 № 05-2478) для розгляду і реагування.
Апарат Верховної Ради України листами від 20.11.2020 № 15/22-2020/217371 та від 24.02.2021 № 15/19-2021/62828 поінформував Рахункову палату про результати розгляду рішення Рахункової палати та Звіту, вжиті заходи.
Так, Апаратом Верховної Ради України затверджено 24.02.2021 План заходів з виконання рекомендацій Рахункової палати для усунення порушень та недоліків, виявлених за результатами проведеного аудиту (далі – План заходів), яким охоплено питання, відображені у рекомендаціях, наданих Апарату Верховної Ради України за результатами аудиту за завданням № 2.
Апаратом Верховної Ради України та Управлінням справами Апарату Верховної Ради України передбачено, зокрема:
− до квітня 2021 року забезпечити дотримання вимог законодавства з питань оплати праці, врегулювання цих питань внутрішніми розпорядчими актами під час нарахування та виплати заробітної плати народним депутатам України, їх помічникам – консультантам і працівникам Апарату, у тому числі визначення порядку встановлення премій помічникам – консультантам народних депутатів України залежно від особистого внеску цих працівників у загальні результати роботи;
− визначити порядок встановлення надбавок працівникам Апарату, що виконують функції з обслуговування;
− до 01.05.2021 забезпечити дотримання Управлінням справами вимог чинних нормативно-правових актів та застосування належних заходів внутрішнього контролю при складанні табелів обліку робочого часу, у тому числі щодо їх підписання працівником кадрової служби, як це передбачено типовою формою табеля обліку використання робочого часу (форма № П-5), затвердженою наказом Державного комітету статистики України від 05.12.2008 № 489 «Про затвердження типових форм первинної облікової документації зі статистики праці».
Управлінням справами Апарату Верховної Ради України затверджено Порядок застосування стимулюючих виплат державним службовцям та встановлення надбавок працівникам патронатних служб і працівникам, які виконують функції з обслуговування (розпорядження Керівника Апарату Верховної Ради України від 25.02.2020 № 391-к).
Змінами до статті 34 Закону України від "Про статус народного депутата України" (внесені Законом України від 03.12.2020 № 1061-IX), а також змінами до Положення про помічника-консультанта народного депутата України, затвердженого Постановою Верховної Ради України від 13.10.1995 № 379/95-ВР (внесені Постановою Верховної Ради України від 03.12.2020 № 1062-IX), удосконалено порядок розподілу народним депутатам України загального фонду, встановленого на оплату праці помічників-консультантів народного депутата України. При цьому порядок встановлення премій помічникам-консультантам народних депутатів України залежно від особистого внеску цих працівників у загальні результати роботи не визначено, рекомендацію Рахункової палати з цього питання не виконано.
Наразі залишається нереалізованою рекомендація Верховній Раді України щодо необхідності розроблення та прийняття закону України про оплату праці у державному секторі як системного законодавчого акта для всебічного врегулювання питань оплати праці в державному секторі.
Відповідно до норм статті 36 Закону України “Про Рахункову палату”, стан виконання рекомендацій Рахункової палати та вжитих заходів перебуває на контролі.
Член Рахункової палати
В. П. Богун