Доповнення до Інформаційного повідомлення на виконання рішення Рахункової палати від 11.05.2021 № 10-1

щодо Звіту про результати аудиту ефективності використання коштів державного бюджету на надання одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка»

Рахунковою палатою повторно надіслано листи Міністерству соціальної політики України (далі – Мінсоцполітики) (від 26.08.2021 № 18-2007) та 20-м об’єктам контролю (від 26.08.2021 № 18-2011) у зв’язку із ненаданням у визначений законодавством термін інформації про вжиті заходи за результатами аудиту.

Листом від 26.11.2021 № 18-2924 Рахункова палата поінформувала Верховну Раду України про триваюче порушення охоронюваних законом інтересів держави внаслідок заволодіння коштами державного бюджету на загальну суму 45,8 млн грн та місцевих бюджетів на суму 83,8 млн грн та висловила прохання сприяти в межах повноважень виконанню рекомендацій, наданих за результатами зазначеного аудиту, та припиненню триваючих фінансових порушень з ознаками кримінальних злочинів.

Міністерство закордонних справ України (далі – МЗС) (лист від 23.07.2021 № 413/16-190-53640) поінформувало, що Постійним представництвом України в Женеві ознайомлено з рішенням та Звітом Рахункової палати відповідальних представників Секретаріату Об’єднаної інспекційної групи системи Організацій Об’єднаних Націй.

Крім того, МЗС запропонувало передати зазначені матеріали Дитячому Фонду Організації Об’єднаних Націй в Україні (далі – ЮНІСЕФ) та Управлінню Організацій Об’єднаних Націй з обслуговування проектів в Україні (далі – ЮНОПС).

Рахунковою палатою повідомлено ЮНОПС (лист від 26.08.2021 № 18-2010) та ЮНІСЕФ (лист від 26.08.2021 № 18-2009) про розміщення Звіту у публічному доступі на офіційному сайті Рахункової палати (підрозділ «Звіти» розділу «Діяльність» ‒ «Заходи державного зовнішнього фінансового контролю (аудиту)» за посиланням https://rp.gov.ua/FinControl/FinResolutions/?id=1041).

Мінсоцполітики (лист від 17.09.2021 №16214/0/2-21/57) поінформувало, що листом від 03.09.2021 №/09-202/434 ЮНОПС повідомило про майже завершення процесу повернення невитрачених залишків департаментам соціального захисту населення обласних державних адміністрацій та КМДА. З 24 джерел фінансування 18 областей (Черкаська, Чернігівська, Чернівецька, Дніпропетровська, Івано-Франківська, Хмельницька, Кіровоградська, Київська, Луганська, Львівська, Миколаївська, Одеська, Полтавська, Рівненська, Сумська, Вінницька, Запорізька, Житомирська) та місто Київ вже отримали невитрачені залишки на загальну суму 24 401 771,44 грн (99,96 відс. загальної суми, що підлягає поверненню) на рахунки у Державній казначейській службі України.

Листом від 01.11.2021 № 18426/0/2-21/57 Мінсоцполітики поінформувало про розроблення проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання надання одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка» та виплати грошової компенсації її вартості» (далі – проєкт), яким пропонується викласти в новій редакції Порядок та умови реалізації пілотного проєкту «Монетизація одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка» у 2020−2023 роках», затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 29.07.2020 № 744 (уточнюється механізм здійснення контролю за цільовим використанням бюджетних коштів), та Порядок надання при народженні дитини одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка», затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 25.11.2020 № 1180 (уточнюється механізм видачі «пакунка малюка»).

Також у проєкті передбачається обов’язковий перегляд переліку дитячих товарів для комплектування одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка».

Станом на 12.01.2022 урегульовано питання лише щодо обов’язкового перегляду переліку дитячих товарів.

Постановою Кабінету Міністрів України від 23.12.2021 № 1390 внесено зміни до Порядку надання при народженні дитини одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.11.2020 № 1180: перелік дитячих товарів для комплектування одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка» переглядається Мінсоцполітики не рідше ніж один раз на чотири роки.

Мінсоцполітики листом від 29.12.2021 № 21857/0/2-21/57 поінформувало, що за офіційною інформацією ЮНОПС розмір не витрачених ним коштів, який підлягає поверненню до Мінсоцполітики, становить 33 818,29 тис. грн (враховуючи відсотки, нараховані за 2020 рік у розмірі 35,73 тис. грн та за 2021 рік – 166,48 тис. грн), які перераховано на рахунок Мінсоцполітики 29.12.2021.

КНП Харківської обласної ради «Обласний клінічний перинатальний центр» (лист від 10.09.2021 № 580) поінформовано про взяття до відома рекомендації Рахункової палати, оскільки за результатами аудиту порушення у цьому закладі відсутні; для належної організації та контролю реалізації цієї державної програми наказом визначено відповідальну особу.

Управління соціального захисту населення адміністрації Шевченківського району Харківської міської ради (лист від 07.09.2021 № 3811/04) повідомило про проведення роз’яснювальної роботи з особами, які відповідають за надання одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка», щодо необхідності дотримання строків видачі пакунків та недопущення встановлених порушень у подальшій роботі, а також щодо внесення змін до відповідних нормативних актів. Керівництвом управління посилено контроль за наданням відповідної інформації та звітності.

КНП «Міський клінічний пологовий будинок № 6» Харківської міської ради (лист від 10.09.2021 № 317) поінформувало про усунення порушення вимог абзацу першого пункту 9 Порядку надання при народженні дитини одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.06.2018 № 512, в частині своєчасності видачі допомоги «пакунок малюка» під час виписки новонароджених з пологового будинку, проведення роз’яснювальної роботи з працівниками бухгалтерської служби та відповідальною особою щодо дотримання в подальшому вимог постанови Кабінету Міністрів України від 20.06.2018 № 512 «Деякі питання реалізації пілотного проекту із надання при народженні дитини одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка», а також вжиття заходів для своєчасного визначення потреби для отримання «пакунка малюка».

КНП «3-я міська клінічна лікарня м. Львова» (лист від 10.09.2021 №851) поінформувало, що товарно-транспортна накладна про поставку «пакунка малюка» та акт прийому-передачі на поставку «пакунка малюка» у 2021 році вже містять інформацію про вартість однієї одиниці товару і загальної суми поставки, які необхідні для правильного відображення отриманих «пакунків малюка» на відповідних субрахунках бухгалтерського обліку. Заклад і надалі буде дотримуватись визначеного порядку видачі «пакунка малюка» із використанням відповідних рахунків бухгалтерського обліку.

КНП «Пологовий клінічний будинок № 1 м. Львова» (лист від 06.09.2021 № 64) поінформовано про видання наказу від 24.12.2020 № 209-В «Про результати аудиту ефективності використання коштів державного бюджету на надання одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка».

Центральне управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради (лист від 16.09.2021 № 1/1-62) поінформувало про видання наказу від 30.06.2021 № 50/1 «Про усунення недоліків, виявлених за результатами аудиту ефективності використання коштів державного бюджету на надання одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка», яким затверджено відповідний план заходів.

Управлінням соціального захисту населення адміністрації Індустріального району Харківської міської ради (лист від 16.09.2021 № 10-29/6833/4-02/21) поінформовано про проведення відповідних навчань, про що складені протоколи, з якими спеціалісти ознайомлені під особистий підпис.

Департаментом соціальної політики виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (лист від 17.09.2021 № 051/18431-003) поінформовано про отримання департаментом від ЮНОПС остаточного фінансового звіту щодо проєктної угоди, укладеної між департаментом та ЮНОПС, щодо забезпечення соціального захисту та відповідального батьківства в Україні, а також залишку невитрачених коштів у розмірі 512,5 грн, які відповідно були перераховані в дохід державного бюджету.

Департамент соціального захисту населення Дніпропетровської обласної державної адміністрації (лист від 13.09.2021 № 6762/0/192-21) поінформував про отримання 29.07.2021 залишку заощаджених ЮНОПС коштів у сумі 18 045 014,82 грн, які відповідно до Бюджетного кодексу України перераховані в дохід державного бюджету.

Листи КНП «Вінницька міська клінічна лікарня «Центр матері та дитини» від 09.09.2021 № 1797, КНП «Пологовий будинок № 7» Одеської міської ради від 10.09.2021 № 877, КНП «Міська клінічна лікарня № 9» Дніпровської міської ради від 07.09.2021 № 1883, КНП «Пологовий будинок № 1» Одеської міської ради від 14.06.2021 № 406, управління соціального захисту населення Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації від 09.09.2021 № 108/260-5930/33, управління соціального захисту населення Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації від 07.09.2021 № 01-07/289, Лівобережного управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради від 09.09.2021 № 5/7-809, Шевченківського відділу соціального захисту управління соціального захисту департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради від 07.09.2021 №260310-8681, КНП «Вінницький міський клінічний пологовий будинок № 1» від 17.09.2021 № 01-11/1090, управління соціального захисту населення адміністрації Немишлянського району Харківської міської ради від 14.09.2021 № 2142/0/534-21, Департаменту соціальної та сімейної політики Одеської обласної державної адміністрації від 23.09.2021 № 3130/11-01/5787, Департаменту соціальної політики Вінницької міської ради від 01.10.2021 № 08-00-008-65647, Департаменту соціального захисту населення Харківської обласної державної адміністрації від 01.10.2021 № 01-29/06/10075, Департаменту соціальної та молодіжної політики Вінницької обласної державної адміністрації від 08.09.2021 № 05.2-29-5082 не містять інформації про заплановані та вжиті заходи за результатами розгляду рішення Рахункової палати.

Станом на 01.01.2022 6-ма об’єктами контролю про результати розгляду рішення Рахункової палати, заплановані та вжиті у зв’язку з цим заходи Рахункову палату не поінформовано.

Зазначене свідчить про неналежне врахування окремими об'єктами контролю рекомендацій Рахункової палати та необхідність надсилання таким об’єктам листів-нагадувань.

Відповідно до статті 36 Закону України «Про Рахункову палату» здійснюється моніторинг виконання рекомендацій Рахункової палати та вжитих об’єктами контролю заходів.

 

Заступник Голови Рахункової палати
Андрій МАЙСНЕР