Доповнення до інформаційного повідомлення на виконання рішення Рахункової палати від 28.05.2019 № 12-1

07.02.2024 16:30

щодо Звіту про результати аналізу Звіту Антимонопольного комітету України за 2018 рік у частині, що впливає на виконання державного бюджету

У межах моніторингу виконання наданих у рішенні Рахункової палати від 28 травня 2019 р. № 12-1 рекомендацій щодо Звіту про результати аналізу Звіту Антимонопольного комітету України за 2018 рік у частині, що впливає на виконання державного бюджету (лист від 13 травня 2020 р. № 220-29/01-6982) та Звіту про результати аналізу Звіту Антимонопольного комітету України за 2019 рік у частині, що впливає на виконання державного бюджету (рішення Рахункової палати від 23 червня 2020 р. № 14-2) повідомляємо.

Перевіркою стану реагування на рекомендації Рахункової палати встановлено, що із 16 наданих Рахунковою палатою рекомендацій Антимонопольним комітетом України (далі – Комітет, АМКУ) у повному обсязі виконано п’ять, при цьому АМКУ зазначено, що рекомендації буде враховано при підготовці звіту за 2020 рік; частково виконано десять, щодо однієї рекомендації повідомлено, що на сьогодні немає змоги її виконати. Зокрема, частково виконано такі рекомендації щодо:

збільшення максимального штрафу з 68 тис. грн до економічно обґрунтованого розміру з метою посилення стримуючого ефекту. Комітет поінформував: у Верховній Раді України зареєстровано проєкт Закону 2730-2, яким передбачається внесення змін до частини шостої статті 52 Закону 2210, згідно з якими, зокрема, скасовується максимальне обмеження розмірів штрафів, що накладаються будь-яким органом Комітету;

запровадження механізму притягнення до відповідальності материнських компаній у разі ухилення від виконання рішення Комітету, а також удосконалення механізму притягнення до відповідальності компаній, які через наявність відносин контролю утворюють єдиний суб’єкт господарювання. Комітет поінформував: проєктом Закону 2730 та проєктом Закону 2730-2 вносяться зміни до частини четвертої статті 52 Закону 2210 щодо вдосконалення механізму притягнення до відповідальності компаній, які утворюють єдиний суб’єкт господарювання. Крім того, проєкт Закону 2730-2 доповнює статтю 56 Закону 2210 новою частиною одинадцятою такого змісту: "якщо стягнення з особи штрафу, накладеного рішенням органів Комітету, є неможливим внаслідок припинення такої особи, доведення її до банкрутства або недостатності у неї майна внаслідок дій та/або бездіяльності його засновників (учасників, акціонерів) або інших осіб, які мають право давати обов’язкові для боржника вказівки чи мають змогу іншим чином визначати його дії, такі особи солідарно несуть субсидіарну відповідальність щодо сплати накладеного органами Антимонопольного комітету України штрафу";

встановлення пріоритетів діяльності на соціально важливих ринках і завершення триваючих на них дослідженнях із відповідними реальними рекомендаціями і заходами для учасників ринку та органів державної влади. Комітет поінформував, що пріоритети діяльності АМКУ 2020 висвітлюють пріоритети соціально важливих ринків, зокрема на яких тривають дослідження;

підвищення ефективності роботи окремих територіальних органів Комітету в частині припинення порушень законодавства про захист економічної конкуренції та мінімізації витрат на утримання центрального апарату, підвищення ефективності координації роботи територіальних органів, спрощення фінансового, бухгалтерського та оперативного управління, розгляду питання включення територіальних органів до складу АМКУ як відокремлених структурних підрозділів (без статусу юридичної особи). Комітет поінформував: розпорядженням від 28.11.2019 № 23-рп "Про реорганізацію територіальних відділень Антимонопольного комітету України" розпочато реформу територіальних відділень, що передбачає їх реорганізацію шляхом об’єднання 24 територіальних відділень у 6 міжрегіональних.

Водночас в інших обласних центрах буде організовано відокремлені відділи без статусу юридичної особи. Реформа має підвищити ефективність координації роботи територіальних органів, спростити фінансове, бухгалтерське та оперативне управління окремими відділами та підвищити ефективність роботи територіальних органів Комітету в частині припинення порушень законодавства про захист економічної конкуренції.

Враховуючи, що рекомендації Рахункової палати перевірені та висвітлені у Звіті про результати аналізу Звіту Антимонопольного комітету України за 2019 рік у частині, що впливає на виконання державного бюджету, рішення Рахункової палати від 28 травня 2019 р. № 12-1 щодо Звіту про результати аналізу Звіту Антимонопольного комітету України за 2018 рік у частині, що впливає на виконання державного бюджету, знімається з контролю Рахункової палати.

 

Член Рахункової палати
Андрій ДІДИК