Інформаційне повідомлення на виконання рішення Рахункової палати від 15.05.2018 № 12-4

щодо Звіту про результати аудиту ефективності використання бюджетних коштів, виділених на захист від шкідливої дії вод та розвиток водного господарства на території Одеської, Миколаївської та Херсонської областей

На виконання рішення Рахункової палати інформацію про результати аудиту ефективності використання бюджетних коштів, виділених на захист від шкідливої дії вод та розвиток водного господарства на території Одеської, Миколаївської та Херсонської областей, надіслано Верховній Раді України (лист від 29.05.2018 № 03-1134) і Раді національної безпеки та оборони України (лист від 29.05.2018 № 03-1136).

Відповідно до статті 39 Закону України «Про Рахункову палату» Кабінету Міністрів України надіслано відомості про результати аудиту у формі рішення Рахункової палати (лист від 29.05.2018 № 03-1135).

Згідно зі статтями 35 і 36 Закону України «Про Рахункову палату» рішення Рахункової палати і Звіт про результати аудиту з пропозиціями надіслано Міністерству екології та природних ресурсів України (лист від 29.05.2018 № 03-1137) і Державному агентству водних ресурсів України (лист від 29.05.2018 № 03-1138).

На рішення Рахункової палати Кабінетом Міністрів України надано доручення від 15.06.2018 № 22246/1-18 Міністерству екології та природних ресурсів України, Міністерству фінансів України, Державному агентству водних ресурсів України, головам Одеської, Миколаївської та Херсонської облдержадміністрацій опрацювати рекомендації Рахункової палати, вжити заходів до усунення виявлених порушень і недоліків, у разі необхідності внести в установленому порядку Кабінету Міністрів України відповідні проекти актів, а також поінформувати Рахункову палату і Кабінет Міністрів України.

Мінприроди листами від 30.07.2018 № 5/4-16/7706-16 і від 15.11.2018 № 5/4-13/12389-18 поінформувало Рахункову палату про те, що Міністерством спільно з Мінфіном, Держводагентством, обласними державними адміністраціями розглянуто рішення Рахункової палати від 15.05.2018 № 12-4 і вжито таких заходів, зокрема:

– Мінприроди спільно з Держводагентством розроблено проект розпорядження Кабінету Міністрів України «Про затвердження Концепції реформування управління водними ресурсами», прийняття якого сприятиме реформуванню управління водними ресурсами для досягнення «доброго» стану вод шляхом створення законодавчих та інституційних засад впровадження інтегрованого управління водними ресурсами за басейновим принципом; розроблено також проект розпорядження Кабінету Міністрів України «Про схвалення Стратегії зрошення та дренажу в Україні на період до 2030 року», головна мета якого – визначення стратегічних напрямів і пріоритетів у відповідній сфері державної політики;

– з метою внесення на розгляд Верховної Ради України проекту Закону України «Про внесення змін до Загальнодержавної цільової програми розвитку водного господарства та екологічного оздоровлення басейну річки Дніпро на період до 2021 року» триває робота з перегляду заходів і термінів виконання основних напрямів зазначеної в законопроекті програми, а також розглядаються пропозиції щодо приведення у відповідність Водного кодексу України та Закону України «Про меліорацію земель» у частині визначення повноважень центрального органу виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері меліорації. Законопроект буде погоджено із заінтересованими органами влади відповідно до Регламенту Кабінету Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18.07.2007 № 950;

– Миколаївська облдержадміністрація забезпечила приведення регіональної програми розвитку водного господарства Миколаївської області у відповідність із завданнями Загальнодержавної цільової програми розвитку водного господарства та екологічного оздоровлення басейну річки Дніпро на період до 2021 року, яку надано на затвердження Миколаївської обласної ради. За участі Миколаївської облдержадміністрації, Мінекономрозвитку та Мінприроди розроблено та затверджено спільним наказом від 08.11.2017 № 1622/405 План заходів щодо поетапного зменшення обсягів скидання надлишків зворотних вод у р. Інгулець, поліпшення якості води у басейні зазначеної річки, Карачунівському водосховищі, водозаборі Інгулецької зрошувальної системи до 2025 року. Також рішенням Миколаївської обласної ради від 21.12.2017 № 22 затверджено Комплексну програму охорони довкілля Миколаївської області на 2018 – 2020 роки, якою передбачено низку заходів для захисту і відтворення водних ресурсів області;

– Одеською облдержадміністрацією у 2018 році в межах реалізації Комплексної програми охорони довкілля, раціонального використання природних ресурсів та забезпечення екологічної безпеки в Одеській області на 2014 – 2019 роки, затвердженої рішенням Одеської обласної ради від 21.02.2014 № 1021-VI, профінансовано (8,6 млн грн) природоохоронні заходи щодо проведення робіт з реконструкції каналізаційних мереж очисних споруд м. Вилкове Одеської області;

– Херсонською облдержадміністрацією запроваджено дієвий контроль за дотриманням вимог законодавства при плануванні та використанні коштів державного бюджету водогосподарськими організаціями, у тому числі при здійсненні процедур закупівель товарів, робіт і послуг, посилено відповідальність посадових осіб та забезпечено зменшення дебіторської заборгованості за доходами. Керівників водогосподарських організацій зобов'язано активізувати роботу із здійснення заходів щодо енергозбереження шляхом встановлення багатотарифних лічильників та ультразвукових витратомірів, посилити роботу із здійснення державної реєстрації прав на нерухоме майно та земельні ділянки, а також забезпечити належне планування потреби у придбанні товарно-матеріальних цінностей та їх подальше ефективне використання за призначенням.

Держводагентство листами від 04.07.2018 № 3877/5/11-18 та від 16.10.2018 № 56246/12/11-18 поінформувало Рахункову палату, що керівникам водогосподарських організацій доручено надати обґрунтовані пояснення щодо виявлених порушень і недоліків і пропозиції щодо їх усунення (доручення від 04.04.2018 № 3875/5/11-18), а також зазначило, що за результатами аналізу наданої інформації вжито необхідних заходів для усунення порушень і недоліків, виявлених Рахунковою палатою під час аудиту.

Комітет Верховної Ради України з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи листом від 19.10.2018 № 04-15/12-748 поінформував Рахункову палату про те, що за дорученням Голови Верховної Ради України на засіданні Комітету розглянуто інформацію Рахункової палати України про результати аудиту ефективності використання бюджетних коштів, виділених на захист від шкідливої дії вод та розвиток водного господарства на території Одеської, Миколаївської та Херсонської областей. За підсумками розгляду Комітетом ухвалено рішення від 16.10.2018 № 80/11 (надіслано Кабінету Міністрів України та Рахунковій палаті), згідно з яким інформацію Рахункової палати про результати аудиту буде взято до відома; Кабінету Міністрів України рекомендовано при опрацюванні проекту Закону України «Про Державний бюджет України на 2019 рік» вирішити питання збільшення видатків за бюджетними програмами «Керівництво та управління у сфері водного господарства» (КПКВК 2407010), «Експлуатація державного водогосподарського комплексу та управління водними ресурсами» (КПКВК 2407050), «Захист від шкідливої дії вод сільських населених пунктів і сільськогосподарських угідь, в тому числі в басейні р. Тиса у Закарпатській області» (КПКВК 2407070), «Першочергове забезпечення сільських населених пунктів централізованим водопостачанням» (КПКВК 2407090) в обсягах, передбачених рішенням Комітету від 20.09.2018 № 79/1 (надіслано Кабінету Міністрів України листом від 20.09.2018 № 04-15/17-659); забезпечити внесення на розгляд Верховної Ради України проекту Закону України «Про внесення змін до Загальнодержавної цільової програми розвитку водного господарства та екологічного оздоровлення басейну річки Дніпро на період до 2021 року»; надати пропозиції щодо приведення у відповідність Водного кодексу України та Закону України «Про меліорацію земель»; забезпечити вирішення порушених Рахунковою палатою питань.

Відповідно до статті 36 Закону України «Про Рахункову палату» проводиться подальший моніторинг виконання пропозицій Рахункової палати.

 

Член Рахункової палати
В. П. Богун