На виконання рішення Рахункової палати інформацію про результати аудиту ефективності виконання повноважень органами державної влади в частині забезпечення повноти та своєчасності сплати податків суб'єктами господарювання в сільському господарстві надіслано Верховній Раді України (лист від 09.11.2018 № 16-2685).
Відповідно до статті 39 Закону України "Про Рахункову палату", Прем'єр-міністрові України надіслано відомості про результати аудиту у формі рішення Рахункової палати із пропозиціями щодо вжиття заходів (лист від 09.11.2018 № 16-2686).
Згідно зі статтею 36 Закону України "Про Рахункову палату", рішення Рахункової палати і Звіт надіслано Державній фіскальній службі України (лист від 09.11.2018 № 16-2687) для відповідного реагування.
Інформацію про виявлені ознаки правопорушень надіслано Генеральній прокуратурі України (лист від 09.11.2018 № 16-2688) для відповідного реагування.
У порядку реагування Кабінет Міністрів України (доручення Прем'єр-міністра України від 21.11.2018 № 45586/1/1-18) зобов'язав Мінагрополітики, Мінфін, ДФС вжити заходів для усунення виявлених порушень, у разі необхідності подати в установленому порядку Кабінетові Міністрів узгоджені пропозиції.
Мінфін (лист від 21.12.2018 № 35130-04-3/34241) повідомив, що 04.12.2018 проведено нараду з представниками ДФС і Казначейства, за результатами якої ухвалено рішення про необхідність внесення змін до нормативно-правових актів, у тому числі до Порядку акумулювання сільськогосподарськими підприємствами сум податку на додану вартість на спеціальних рахунках, відкритих у банках та/або органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.01.2011 № 11.
Мінагрополітики (лист від 27.12.2018 № 37-21-7/27864) повідомило, що для удосконалення механізмів стимулювання розвитку агропромислового комплексу, забезпечення прозорості надання бюджетної підтримки та зменшення корупційних ризиків, порядками використання бюджетних коштів у 2018 році було передбачено, що більшість напрямів підтримки спрямовувалось через комерційні банки. Зменшено кількість документів, які необхідно подати виробникам для отримання державної фінансової підтримки, більшість вимог до сільгосптоваровиробників мають декларативний характер (під особисту відповідальність товаровиробника).
ДФС (лист від 05.12.2018 № 907/3/99-99-12-03-01-16) поінформувала, що з метою організації та проведення перевірок сільськогосподарських підприємств, які за відсутності обліку в Єдиному державному реєстрі тварин як власники тварин задекларували до перерахування на свої спеціальні рахунки суми ПДВ за операціями з продукцією тваринництва, направлено запити до Державної служби статистики України та ДП "Агентство з ідентифікації і реєстрації тварин". За підсумками опрацювання отриманої інформації та роботи, проведеної територіальними органами ДФС, повідомлено, що 67 сільгосппідприємств самостійно подали до контролюючих органів уточнюючі розрахунки на суму 0,5 млн грн, щодо 3 - порушено кримінальне провадження за ознаками вчинення кримінального правопорушення, 91 - за результатами контрольно-перевірочної роботи застосовано штрафних санкцій на суму 7,0 млн грн, 21 - анульовано реєстрацію платника ПДВ.
З метою підвищення результативності, якості та ефективності контрольно-перевірочної роботи, зменшення рівня скасування та збільшення рівня узгодженості донарахованих сум ДФС також запроваджено аналіз матеріалів документальних перевірок, проведених підрозділами аудиту.
Генеральна прокуратура України (лист від 22.12.2018 № 15/2/4-35598-18) поінформувала, що за результатами розгляду звернення Рахункової палати Спеціалізованою антикорупційною прокуратурою не встановлено жодних відомостей, які б вказували на вчинення службовими особами ДФС кримінальних правопорушень, передбачених частиною 5 статті 216 Кримінального процесуального кодексу України.
Відповідно до статті 36 Закону України "Про Рахункову палату" стан реалізації рекомендацій Рахункової палати перебуває на контролі.
Член Рахункової палати
Ц. Г. Огонь