У рамках моніторингу виконання рекомендацій, викладених у рішенні Рахункової палати від 26.06.2018 № 15-3 щодо Звіту про результати аудиту ефективності використання коштів субвенції з державного бюджету, спрямованої місцевим бюджетам на виплату тимчасової державної допомоги дітям, отримано інформацію Міністерства юстиції України (листи від 27.09.2018 № 3493/18718-26-18/20.5.2, від 20.09.2018, № 3362/14248-29-18/20.5.2, від 13.08.2018 № 2869/14248-26-18/20.5.2).
Мін'юст, зокрема, повідомив про надання Мінсоцполітики пропозицій щодо розроблення порядку інформування органами соціального захисту населення органів та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів, про отримувачів тимчасової допомоги, а також необхідності внесення змін до Порядку призначення та виплати тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання яких невідоме, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.02.2006 № 189, у частині доповнення його положеннями про приватних виконавців.
Мінфін листом від 12.10.2018 № 09020-04-01/26619 на повторне звернення Рахункової палати (лист від 14.09.2018 № 18-2173) повторно повідомив про недоцільність передбачення окремого коду доходів для відображення в обліку надходжень стягнутих до державного бюджету виплачених сум виключно тимчасової допомоги; зазначив про неможливість урахування деяких чинників, які впливають на формування планових показників субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам (коливання контингенту отримувачів допомоги при народженні, який залежить від зміни доходів населення, стан ринку праці, міграційні процеси, проведення державної політики щодо удосконалення системи соціальної допомоги тощо). Крім того, Мінфін поінформував, що завізував без зауважень розроблений Мінсоцполітики проект постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України", яким передбачено посилити контроль за виплатою тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання їх невідоме, а також удосконалити порядок її призначення.
Мінсоцполітики листом від 19.10.2018 № 20247/0/2-18 на повторне звернення Рахункової палати (лист від 14.09.2018 № 18-2174) щодо притягнення до відповідальності посадових осіб Мінсоцполітики повідомило, що з метою забезпечення всебічного розгляду питання притягнення до відповідальності посадових осіб Мінсоцполітики витребувано письмові пояснення генерального директора Департаменту сім'ї та соціальної підтримки населення Музиченка В. В. У листі також зазначено про неможливість накладення дисциплінарного стягнення, оскільки шість місяців з дня вчинення проступку вже пройшло.
Нацполіцією листом від 03.10.2018 № 19562/24/1/2-2018 на повторне звернення Рахункової палати (лист від 14.09.2018 № 18-2172) повідомлено, що інформація Рахункової палати про факти заподіяння матеріальної шкоди, виявлені за результатами аудиту, передана до слідчого управління Головного управління Національної поліції у м. Києві для розгляду та прийняття рішення відповідно до законодавства.
Печерським управління поліції Головного управління Національної поліції у м. Києві листом від 05.10.2018 № 10804/125/52/02-2018 повідомлено про відсутність необхідного обсягу інформації для внесення відомостей до Єдиного реєстру досудових розслідувань.
Зазначене вище, а також інформація, викладена у листах, свідчить про необхідність проведення відповідно до статті 36 Закону України "Про Рахункову палату" подальшого моніторингу виконання пропозицій Рахункової палати.
Заступник Голови Рахункової палати
А. В. Майснер