На виконання рішення Рахункової палати про результати аудиту ефективності використання коштів державного бюджету на забезпечення окремих категорій населення технічними та іншими засобами реабілітації поінформовано Верховну Раду України (лист від 21.06.2018 № 07-1410).
Відомості у формі рішення Рахункової палати надіслано Кабінету Міністрів України (лист від 22.06.2018 № 07-1423).
Рішення Рахункової палати та Звіт про результати аудиту надіслано Міністерству соціальної політики України (лист від 22.06.2018 № 07-1424), а Національній поліції України (лист від 21.06.2018 № 07-1412) - копії актів та Звіту про результати аудиту.
За результатами розгляду рішення Рахункової палати Кабінет Міністрів України (доручення від 27.07.2018 № 26496/1/1-18) та Віце-прем'єр-міністр України (доручення від 09.07.2018 № 27384/1/1-18) доручили, зокрема, Мінсоцполітики, Мінекономрозвитку, МОЗ, Мінфіну, Національній поліції, Державній реєстраційній службі вжити необхідних заходів щодо врегулювання порушених питань, усунення виявлених порушень та недопущення їх у майбутньому; про результати поінформувати Рахункову палату, Комітет Верховної Ради України з питань бюджету і Кабінет Міністрів; у разі необхідності прийняття рішення Уряду подати узгоджені пропозиції в установленому порядку.
Мінфін листами від 13.07.2018 № 09030-01-13/18664 і від 03.08.2018 № 09030-01-13/20725 повідомив, що пропозиції та зауваження Рахункової палати заслуговують на увагу і в разі прийняття Мінсоцполітики рішення про внесення змін до нормативно-правових актів Мінфін розгляне їх у встановленому порядку.
МОЗ листом від 23.07.2018 № 03-4-02-Д/10/1959-18 повідомило, що на виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 28.12.2016 № 1073 опрацьовує проект постанови Кабінету Міністрів України з метою розширення переліку технічних та інших засобів реабілітації осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю, що дасть змогу, зокрема, досягти стабілізації та зниження рівня інвалідності, збереження трудових ресурсів держави за рахунок підвищення ефективності реабілітаційних заходів.
Мінекономрозвитку листом від 27.07.2018 № 3641-01/32365-03 повідомило, зокрема, що у Верховній Раді України у першому читанні прийнято законопроект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо технічних регламентів та оцінки відповідності» (реєстр. № 6235), яким передбачається виключення із Закону України «Про реабілітацію осіб з інвалідністю в Україні» посилання на Декрет Кабінету Міністрів України від 10.05.1993 № 46-93, який втратив чинність з 01.01.2018.
Державна регуляторна служба України (далі - ДРС) листом від 02.08.2018 № 7704/0/20-18 повідомила Рахункову палату, що у 2016 році ДРС проведено експертизу наказу Мінсоцполітики від 18.04.2012 № 215, за результатами якої прийнято рішення від 10.05.2016 № 5 «Про необхідність усунення Мінсоцполітики принципів державної регуляторної політики згідно з вимогами Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». Наказом Мінсоцполітики від 09.08.2016 № 871 наказ № 215 визнано таким, що втратив чинність. Зважаючи на численні скарги та звернення суб'єктів господарювання на низку нормативно-правових актів Мінсоцполітики, якими обмежується доступ на ринок суб'єктів господарювання, розширення Кваліфікаційних вимог до підприємств-кандидатів усіх форм власності на виготовлення, поставку, ремонт та технічне обслуговування технічних та інших засобів реабілітації (далі - Кваліфікаційні вимоги) додатковими вимогами може в подальшому призвести до ще більшої зарегульованості протезної галузі. Крім того, враховуючи, що з 01.01.2016 дія Технічного регламенту щодо медичних виробів (затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 02.10.2013 № 753) поширюється на ТЗР серійного виробництва, ДРС вважає за доцільне переглянути чинні Кваліфікаційні вимоги з урахуванням діючого Технічного регламенту.
Головне слідче управління Національної поліції України листом від 05.07.2018 № 1325524/3/2-2018 повідомило Рахункову палату, що доручило керівництву слідчих управлінь ГУНП в Хмельницькій, Одеській областях та м. Києва внести отриманий лист Рахункової палати до єдиного обліку заяв і повідомлень про вчинені кримінальні правопорушення та інші події, а також за наявності підстав, передбачених статтею 214 Кримінально-процесуального кодексу України, зареєструвати відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань і розпочати розслідування.
Листом від 08.08.2018 № 9453/05/24-2018 Національна поліція України повідомила, що за фактами, викладеними у Звіті про результати аудиту, Хмельницьким відділом поліції ГУНП в Хмельницькій області 19.07.2018 розпочато досудове розслідування в кримінальному провадженні № 12018240010004663 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого частиною першою статті 358 Кримінального кодексу України, та Печерським управлінням поліції ГУНП у м. Києві 07.08.2018 розпочато досудове розслідування в кримінальному провадженні № 12018100060003502 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого частиною першою статті 366 Кримінального кодексу України. Факт цього досудового розслідування підтверджено і в листі Головного управління Національної поліції в Хмельницькій області від 30.07.2018 № 7812/121/24/02-2018.
Разом з тим дільничним офіцером поліції сектору превенції Малиновського відділу поліції в м. Одесі ГУНП в Одеській області складено висновок, відповідно до якого не вбачається підстав для внесення відомостей, викладених у Звіті, до Єдиного реєстру досудових розслідувань відповідно до статті 214 Кримінально-процесуального кодексу України.
Рахунковою палатою рекомендовано Міністру соціальної політики України у місячний термін організувати проведення службового розслідування. Натомість Мінсоцполітики листом від 13.08.2018 № 15804/0/2-18/44 повідомило лише про створення наказом від 05.07.2018 № 971 комісії із службового розслідування щодо ефективності використання коштів державного бюджету на забезпечення окремих категорій населення ТЗР. Про результати службового розслідування Мінсоцполітики на цей час не повідомило.
Наказом Мінсоцполітики від 08.08.2018 № 1130 затверджено План заходів щодо виконання рекомендацій Рахункової палати за результатами аудиту. Інформація про стан його виконання на даний час також не надана.
Відповідно до статті 36 Закону України «Про Рахункову палату», стан реалізації заходів на виконання рекомендацій Рахункової палати перебуває на контролі.
Член Рахункової палати
В. І. Невідомий