Інформаційне повідомлення на виконання рішення Рахункової палати від 27.09.2017 № 19-3

щодо Звіту про результати аудиту ефективності використання коштів державного бюджету Національним агентством з питань запобігання корупції

На виконання рішення Рахункової палати про результати аудиту ефективності використання коштів державного бюджету Національним агентством з питань запобігання корупції поінформовано Верховну Раду України (лист від 12.10.2017 № 07-1811).

Відповідно до статті 39 Закону України "Про Рахункову палату", Кабінету Міністрів України надіслано відомості про результати аудиту у формі рішення Рахункової палати (лист від 12.10.2017 № 07-1812).

Рішення Рахункової палати та Звіт про результати аудиту надіслано Національному агентству з питань запобігання корупції (лист від 12.10.2017 № 07-1813) для вжиття заходів щодо усунення виявлених недоліків.

На рішення Рахункової палати Кабінетом Міністрів України надано доручення від 27.10.2017 № 41020/1/1-17 Міністерству фінансів України, Національному агентству України з питань державної служби, Національному агентству з питань запобігання корупції, Міністерству юстиції України та Міністерству соціальної політики України розглянути відповідно до компетенції інформацію Рахункової палати, забезпечити вжиття заходів з усунення виявлених недоліків і про результати поінформувати Рахункову палату та Кабінет Міністрів України. З питань, що потребують рішення Уряду, подати пропозиції в установленому порядку.

Від Міністерства юстиції України інформації про заходи, вжиті на виконання цього доручення Кабінету Міністрів України, до Рахункової палати не надходило.

Листом від 06.11.2017 № 9032/20-17 Національне агентство України з питань державної служби звернулося до Рахункової палати з проханням надати додаткову інформацію та матеріали за результатами аудиту, зокрема щодо фактів невідповідності структури НАЗК вимогам Закону України "Про державну службу" та необхідності внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 05.04.2014 № 85 "Деякі питання затвердження граничної чисельності працівників апарату та територіальних органів центральних органів виконавчої влади, інших державних органів".

Запитувану інформацію Рахункової палати надано листом від 21.11.2017 № 07-2047. Через відсутність відповіді листом від 21.06.2018 № 07-1400 Рахункова палата звернулася до Національного агентства України з питань державної служби з проханням надати інформацію про стан виконання доручення Кабінету Міністрів України.

Національне агентство України з питань державної служби повідомило (лист від 06.07.2018 № 5075/20-18), що не має повноважень і відповідної компетенції щодо визначення та планування структури і штатних розписів державних органів шляхом їх погодження або затвердження. Розроблення переліку посад працівників, які виконують функції обслуговування, є обов'язком та виключною компетенцією керівника державної служби у державному органі. Агентство лише затверджує цей перелік за поданням керівника державної служби у відповідному державному органі.

Отже, питання узгодження із Законом України "Про державну службу" окремих норм Закону України "Про запобігання корупції" та діючої структури апарату НАЗК не вирішено.

Міністерство фінансів України листом від 16.11.2017 № 08010-02-13/31416 поінформувало, що, відповідно до Бюджетного кодексу України, управління бюджетними коштами у межах встановлених бюджетних повноважень та здійснення оцінки ефективності бюджетних програм покладено на головного розпорядника коштів державного бюджету, тобто НАЗК.

Міністерство соціальної політики України листом від 20.12.2017 № 25110/0/2-17/28 поінформувало про необхідність законодавчого врегулювання питання визначення правового статусу Голови та членів НАЗК.

Листом від 14.11.2017 № 81-13/41290/17 НАЗК поінформувало про затвердження наказом від 13.11.2017 № 182/17 плану заходів щодо усунення виявлених аудитом недоліків, на виконання якого, зокрема, посилено результативність виконання планів роботи агентства на відповідні роки, удосконалено результативні показники паспорта бюджетної програми "Керівництво та управління у сфері запобігання корупції" та обґрунтованість планування видатків за цією програмою, переглянуто положення про відповідні структурні підрозділи апарату агентства в частині виконання законодавчо визначених функцій, визначено процедури контролю та посилено відповідальність системного адміністратора за виконання робіт з адміністрування та технічного супроводження програмного забезпечення Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування. Крім того, вжито заходів щодо удосконалення чинного законодавства про політичні партії в Україні в частині напрямів використання ними коштів, наданих з державного бюджету для фінансування їх статутної діяльності, та розроблення нової форми звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру.

Оскільки окремі з наданих за результатами аудиту рекомендацій не враховані, листом від 21.06.2018 № 07-1399 Рахункова палата звернулася до НАЗК з проханням у місячний термін додатково поінформувати про стан виконання заходів, передбачених планом. Інформацію надано листом від 24.07.2018 № 82-07/31464/18.

Аналіз цієї інформації свідчить, що без належного врахування залишилися рекомендації Рахункової палати щодо необхідності здійснення комплексу заходів з розроблення якісних критеріїв для прийняття послуг адміністрування інформаційно-телекомунікаційної системи реєстру, які надає ДП "Українські спеціальні системи", удосконалення роботи служби захисту інформації НАЗК, планування та реалізації комплексу організаційно-технічних заходів щодо інформаційно-телекомунікаційної системи реєстру на випадок виникнення надзвичайних подій, підвищення результативності контролю за достовірністю та повнотою даних звітів політичних партій про використання коштів отриманого державного фінансування, а також підвищення ефективності внутрішнього контролю та забезпечення реагування на висновки і рекомендації, надані за результатами внутрішнього аудиту.

Стан виконання НАЗК рекомендацій Рахункової палати перебуває на контролі та буде окремо досліджений під час наступного контрольного заходу.

 

Член Рахункової палати
О. С. Яременко