Інформаційне повідомлення про виконання рішення Рахункової палати від 27.06.2017 № 13-6

щодо Звіту про результати аудиту ефективності використання коштів державного бюджету, спрямованих на функціонування об'єктів природно-заповідного фонду, що входять до складу міжнародного біосферного заповідника "Східні Карпати"

На виконання рішення Рахункової палати інформацію про результати аудиту ефективності використання коштів державного бюджету, спрямованих на функціонування об'єктів природно-заповідного фонду, що входять до складу міжнародного біосферного заповідника "Східні Карпати", надіслано Верховній Раді України (лист від 14.07.2017 № 03-1288) і Міністерству закордонних справ (лист від 14.07.2017 № 03-1291).

Відповідно до статті 39 Закону України "Про Рахункову палату", Кабінету Міністрів України надіслано (лист від 14.07.2017 № 03-1289), відомості про результати аудиту у формі рішення Рахункової палати з пропозиціями щодо вжиття заходів.

Рішення Рахункової палати надіслано Міністерству екології та природних ресурсів України (лист від 14.07.2017 № 03-1290), Львівській обласній раді (лист від 14.07.2017 № 03-1292) та Ужанському національному природному парку (лист від 14.07.2017 № 03-1293).

Комітет Верховної Ради України з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи листом від 04.10.2017 № 04-15/12-825 (рішення від 03.10.2017 № 65/11) поінформував, що на засіданні 19.09.2017 розглянув лист Рахункової палати України і рекомендував Кабінету Міністрів України прискорити роботу з укладання міжвідомчої угоди про співпрацю між Україною, Республікою Польща та Словацькою Республікою з питань функціонування Міжнародного біосферного заповідника "Східні Карпати".

На рішення Рахункової палати від Кабінету Міністрів України надійшло доручення Першого віце-прем'єр-міністра − Міністра економічного розвитку і торгівлі України С. Кубіва від 25.07.2017 № 28781/1/1-17, яким Мінприроди (Семерак О. М.), МЗС (Клімкін П. А.), Мінфіну (Данилюк О. О.), Львівській облдержадміністрації (Синюк О. М.) доручено вжити заходів щодо усунення виявлених недоліків.

Рахункова палата отримала лист Мінприроди від 19.08.2017 № 5/4-8/7218-17, згідно з яким:

− питання підписання міжурядової або міжміністерської угоди про створення та функціонування транскордонного українсько-польсько-словацького біосферного резервату (ТБР) "Східні Карпати" порушувалося неодноразово, але сторони не дійшли згоди щодо її підписання через складнощі насамперед у погодженні польською стороною; офіційні угоди між органами державної влади щодо ТБР, згідно з Памплонськими рекомендаціями про створення та функціонування транскордонних біосферних резерватів (2000 рік), мають рекомендаційний характер;

Відповідно до Севільської стратегії розвитку біосферних резерватів ЮНЕСКО (1995 рік), управління біосферними резерватами, у тому числі транскордонними, здійснюється створеними за участю заінтересованих сторін консультаційними (координаційними) радами біосферних резерватів шляхом розроблення і реалізації планів управління;

− стосовно оформлення охоронних зобов'язань на частину територій Ужанського національного природного парку (далі − Ужанський НПП) та регіонального ландшафтного парку "Надсянський", то відповідно до статті 53 Закону України "Про природно-заповідний фонд України", території та об'єкти природно-заповідного фонду або їх частини, що створюються чи оголошуються без вилучення земельних ділянок, що вони займають, передаються під охорону підприємствам, установам, організаціям і громадянам територіальними органами центрального органу виконавчої влади в галузі охорони навколишнього природного середовища з оформленням охоронного зобов'язання. Під час адміністративної реформи зазначені територіальні органи Мінприроди у 2013 році було ліквідовано, а їх повноваження, чисельність та бюджетні призначення передано обласним державним адміністраціям. Проте Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оптимізації повноважень органів виконавчої влади у сфері екології та природних ресурсів, у тому числі на місцевому рівні", яким було внесено змін до 19 законів України, не внесено зміни до Закону України "Про природно-заповідний фонд України" у частині передачі повноважень територіальних органів Мінприроди обласним, Київській та Севастопольській міським державних адміністрацій.

Вирішення вищезазначеного питання можливе тільки в разі прийняття підготовленого Мінприроди законопроекту "Про внесення змін до деяких законів України щодо повноважень в галузі охорони навколишнього природного середовища" (реєстр. № 4551 від 04.05.2016).

− упродовж 20152016 років Ужанським НПП проведено 9183 м3 понадлімітних рубок. Причина − ігнорування його керівництвом вимог статті 9 Закону України "Про природно-заповідний фонд України" і доручень Мінприроди, а не порушення термінів затвердження лімітів. Зважаючи на викладене, з метою усунення та недопущення надалі таких та інших порушень, виявлених аудитом, Мінприроди надало відповідні доручення директору Ужанського НПП.

Листом від 29.08.2017 № 495 директор Ужанського НПП поінформував Рахункову палату про затвердження Плану заходів щодо усунення порушень та недоліків, зазначених у рішенні Рахункової палати від 27.06.2017 № 13-6, із виконанням у 2018-2019 роках. Крім того, надано пояснення щодо порушень та недоліків, які встановлені під час аудиту.

За результатами розгляду цих листів, відповідно до статті 36 Закону України "Про Рахункову палату", стан реалізації заходів на виконання рекомендацій Рахункової палати перебуває на контролі.

 

Член Рахункової палати
В. П. Пилипенко