На виконання рішення Рахункової палати інформацію про результати аудиту ефективності справляння та дієвості контролю за надходженням рентної плати за користування надрами для видобування нафти до державного бюджету надіслано Голові Верховної Ради України (лист від 20.12.2016 № 16-2352).
Відповідно до статті 39 Закону України "Про Рахункову палату", Прем'єр-міністру України надіслано відомості про результати аудиту у формі рішення Рахункової палати із пропозиціями щодо вжиття заходів (лист від 20.12.2016 № 16-2353).
Рішення Рахункової палати та Звіт про результати аудиту надіслано для відповідного реагування Міністерству фінансів України (лист від 20.12.2016 № 16-2354), Міністерству екології та природних ресурсів України (лист від 20.12.2016 № 16-2356), Державній фіскальній службі України (лист від 20.12.2016 № 2357) і Державній службі геології та надр України (лист від 20.12.2016 № 16-2355).
Згідно з отриманою інформацією, Прем'єр-міністр України доручив (доручення від 05.01.2017 № 47824/1/1-16) Міністерству фінансів України (скликання), Міністерству екології та природних ресурсів України, Міністерству юстиції України, Міністерству економічного розвитку і торгівлі України, Державній фіскальній службі України та Державній службі геології та надр України опрацювати порушені питання, вжити заходів щодо усунення виявлених недоліків та поінформувати про результати Рахункову палату і Кабінет Міністрів України. У разі необхідності подати в установленому порядку Кабінетові Міністрів відповідні проекти актів.
Комітетом Верховної Ради України з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи повідомлено (лист від 24.02.2017 № 04-15/08-185), що за дорученням Голови Верховної Ради України від 22.12.2016 у межах повноважень Комітет розглянув на своєму засіданні рішення про результати ефективності справляння та дієвості контролю за надходженням плати за користування надрами для видобування нафти до державного бюджету, за підсумками якого прийнято рішення Комітету від 22.02.2017 № 50/31, зокрема, рекомендувати Кабінету Міністрів України вжити заходів щодо забезпечення належного фінансування Загальнодержавної програми розвитку мінерально-сировинної бази України на період до 2030 року та геологічної галузі.
Комітет Верховної Ради України з питань паливно-енергетичного комплексу, ядерної політики та ядерної безпеки надіслав лист Рахункової палати щодо результатів аудиту до Кабінету Міністрів України для використання в роботі та опрацювання, внесення у разі необхідності пропозицій щодо законодавчого врегулювання зазначеної проблеми. Згідно з отриманою інформацією, Перший віце-прем'єр-міністр України − Міністр економічного розвитку і торгівлі України С. Кубів доручив (доручення від 31.01.2017 № 2573/1/1-17) Міністерству фінансів України, Міністерству енергетики та вугільної промисловості України, Міністерству екології та природних ресурсів України, Міністерству юстиції України, Міністерству економічного розвитку і торгівлі України, Державній фіскальній службі України та Державній службі геології та надр України опрацювати порушені питання з урахуванням резолюції Прем'єр-міністра України від 05.01.2017 № 47824/1/1-16, вжити заходів для усунення виявлених недоліків та поінформувати про результати Комітет Верховної Ради України з питань паливно-енергетичного комплексу, ядерної політики та ядерної безпеки, Рахункову палату та Кабінет Міністрів України.
Міністерство фінансів України за результатами розгляду Звіту повідомило (лист від 26.01.2017 № 31-11140-11-13/2183), що питання можливості призначення податкового керуючого керівником фіскального органу за неосновним місцем реєстрації платника податків врегульовано. Верховною Радою України 21.12.2016 прийнято внесений Урядом Закон України № 1737 "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні", яким, зокрема, пункт 91.1 статті 91 Податкового кодексу України викладено в новій редакції.
На виконання доручення Першого віце-прем'єр-міністра України − Міністра економічного розвитку і торгівлі України С. Кубіва від 31.01.2017 № 2573/1/1-17 Мінфін повідомив (листи від 05.02.2017 № 31-11210-12-13/3185, від 10.02.2017 № 31-11210-05-2/3671) Комітет Верховної Ради України з питань паливно-енергетичного комплексу, ядерної політики та ядерної безпеки, Рахункову палату та Кабінет Міністрів України про те, що Рахунковою палатою на адресу Міністерства та інших центральних органів виконавчої влади надіслано листи щодо результатів аудиту, які було розглянуто та надано відповіді.
Міністерство екології та природних ресурсів України за результатами розгляду Звіту повідомило (лист від 23.01.2017 № 5/26-6/446-17), що Мінприроди вживає всіх можливих заходів для врахування пропозицій Рахункової палати, крім того, надано відповідні доручення Держгеонадрам як центральному органу виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів та до компетенції якого віднесено реалізацію державної політики у сфері надрокористування. Мінприроди надіслано копію листа Держгеонадр від 17.01.2017 № 893/13/14-17 щодо стану реагування на пропозиції Рахункової палати.
Державна служба геології та надр України за результатами розгляду Звіту повідомила (лист від 20.01.2017 № 1212/13/14-17) про вжиті заходи. З метою усунення порушень, виявлених аудитом, Держгеонадрами видано наказ від 18.01.2017 № 21 "Про затвердження Плану заходів виконання Рішення Колегії Рахункової палати від 05.12.2016 № 26-4".
Водночас зазначено, що завдання Загальнодержавної програми розвитку мінерально-сировинної бази України на період до 2030 року, затвердженої Законом України від 21.04.2011 № 268-VI, передбачені на 2011−2016 роки, виконані Державною службою геології та надр України у межах фактично виділених з державного бюджету коштів на розвиток мінерально-сировинної бази.
Крім того, повідомлено, що, згідно з наказом Мінприроди від 22.10.2012 № 538/1109 "Про затвердження Порядку централізованого обліку видобутку нафти, природного газу, газового конденсату, супутньої пластової води, а також закачки в пласти води та газу", опрацьовується питання створення системи централізованого обліку видобутку нафти. Проте за останні роки фінансування Загальнодержавної програми розвитку мінерально-сировинної бази України на період до 2030 року зменшилося майже в десять разів, у зв'язку з чим Держгеонадра не мала можливості створити систему централізованого обліку видобутку нафти. За розрахунками Держгеонадр, обсяги фінансування на створення системи централізованого обліку видобутку нафти становлять близько 20 млн гривень.
У порядку реагування Державна фіскальна служба України повідомила (лист від 19.01.2017 № 793/5/99-99-12-03-04-16) Рахункову палату про вжиті заходи згідно з наданими пропозиціями. Зокрема, ДФС України повідомила, що у 2017 році надано доручення територіальним органам ДФС забезпечити при проведенні камеральних перевірок контроль за правильністю визначення платниками податкових зобов'язань та провести аналіз надрокористувачів-боржників для порушення питання зупинення терміну дії відповідного спеціального дозволу.
Також на виконання пропозиції Рахункової палати ДФС України надіслано на адресу Держгеонадр для розгляду та погодження оновлену редакцію проекту Протоколу № 1 про порядок обміну інформацією, терміни, структуру та формат файлів до Угоди від 28.10.2015 про інформаційне співробітництво між Державною фіскальною службою України та Державною службою геології та надр України.
Разом з тим слід зазначити, що зауваження ДФС України щодо окремих неточностей у Звіті є безпідставними, оскільки ці дані відображені в актах, складених за результатами аудиту і підписаних посадовими особами об'єктів аудиту. Крім того, під час розгляду проекту Звіту на засіданні Рахункової палати ДФС України не надавались зауваження і не уточнювалась інформація за зазначеними питаннями.
Відповідно до норм статті 36 Закону України "Про Рахункову палату", стан реалізації рекомендацій Рахункової палати перебуває на контролі.
Член Рахункової палати
В. І. Невідомий