На виконання рішення Рахункової палати інформацію про результати аудиту ефективності виконання повноважень територіальними органами Державної фіскальної служби у Одеській, Миколаївській та Херсонській областях в частині контролю за повнотою нарахування та своєчасністю сплати до державного бюджету митних платежів суб'єктами підприємницької діяльності надіслано Верховній Раді України (лист від 19.07.2016 № 16-1392), відомості про результати аудиту у формі рішення Рахункової палати із пропозиціями щодо вжиття заходів − Кабінету Міністрів України (лист від 19.07.2016 № 16-1393).
Звіт про результати аудиту, а також рішення Рахункової палати надіслано для відповідного реагування та вжиття заходів Державній фіскальній службі України (лист від 19.07.2016 № 16-1394).
За результатами розгляду інформації Рахункової палати від Кабінету Міністрів України надійшло доручення від 02.08.2016 № 26858/1/1-16, яким Мінфіну (Данилюк О.О.), ДФС (Насіров Р.М.) доручено розглянути рішення Рахункової палати, вжити відповідних заходів та про результати поінформувати Кабінет Міністрів України і Рахункову палату.
У порядку реагування Міністерство фінансів України (лист від 25.08.2016 № 31-11320-06-13/24524) повідомило, що Міністерством спільно з Державною фіскальною службою здійснюється робота з підготовки нового порядку повернення платникам податків коштів з урахуванням норм проекту Закону України "Про внесення змін до Митного кодексу України (щодо уповноваженого економічного оператора та спрощень митних формальностей)" (реєстр. № 4777 від 03.06.2016) у частині внесення змін до статті 299 Митного кодексу України, які передбачають здійснення перерахування до державного бюджету сум митних платежів через єдиний казначейський рахунок, відкритий на ім'я органів доходів і зборів в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, для адміністрування митних та інших платежів. Зазначений законопроект на сьогодні перебуває на розгляді у Верховній Раді України.
З метою врегулювання правового статусу Державної фіскальної служби та її територіальних органів Міністерство фінансів повідомило, що розробило зміни до Податкового та Митного кодексів України. Законопроекти "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо мінімізації впливу на адміністрування надходжень до бюджету" і "Про внесення змін до Митного кодексу України щодо оптимізації територіальних органів державної фіскальної служби" (реєстр. № 4516 і № 4515 від 22.04.2016 відповідно) на сьогодні перебуває на розгляді у Верховній Раді України.
Законопроект "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо мінімізації впливу на адміністрування надходжень до бюджету" (від 22.04.2016 № 4516), поданий Кабінетом Міністрів України, прийнято Верховною Радою України за основу (постанова Верховної Ради України від 07.07.2016 № 1444-VIII).
Слід зазначити, що Верховною Радою України прийнято Закон України від 21.12.2016 № 1797 "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні", який врегульовує правовий статус Державної фіскальної служби України та її територіальних органів.
ДФС України повідомило (листи від 22.07.2016 № 12610/5/99-99-19-01-03-16, від 19.12.2016 № 21994/5/99-99-19-01-03-16), що головними управліннями ДФС в Одеській, Миколаївській та Херсонській областях було проведено аналіз зовнішньоекономічної діяльності зазначених у звіті підприємств і, згідно із статтями 345−354 Митного кодексу України, здійснено відповідні контрольно-перевірочні заходи щодо дотримання законодавства України з питань державної митної справи з урахуванням норм пункту 3 прикінцевих положень Закону України від 28.12.2014 № 71, яким введено мораторій на перевірки підприємств, установ та організацій з обсягом доходу за 2015 рік до 20 млн гривень.
Крім того, поінформовано, що ДФС України здійснюються заходи щодо впровадження програмно-інформаційного комплексу "Система відбору суб'єктів господарювання для митного аудиту" для виявлення високоризикових підприємств.
Відповідно до статті 36 Закону України "Про Рахункову палату", стан реалізації заходів ДФС України, розроблених на виконання рекомендацій Рахункової палати, перебуває на контролі.
Член Рахункової палати
В. І. Невідомий