На виконання рішення Рахункової палати про результати аналізу використання коштів державного бюджету на оплату праці працівників органів державного управління поінформовано Верховну Раду України (лист від 06.09.2016 № 07-1657).
Відповідно до статті 39 Закону України "Про Рахункову палату" Прем'єр-міністру України надіслано відомості про результати аналізу у формі рішення Рахункової палати (лист від 06.09.2016 № 07-1658) з рекомендаціями щодо усунення виявлених недоліків.
Кабінет Міністрів України доручив Мінфіну та Нацдержслужбі (доручення від 14.09.2016 № 32373/1/1-16) розглянути інформацію Рахункової палати, вжити необхідних заходів та поінформувати про результати Рахункову палату.
Рахункова палата отримала лист Національного агентства України з питань державної служби (від 17.10.2016 № 7385/11-16), у якому поінформовано, що окремі з порушених у рішенні Рахункової палати питань можуть бути вирішені у разі схвалення проекту закону про внесення змін до Закону України "Про державну службу", проект якого був розроблений Нацдержслужбою за участю заінтересованих державних органів, міжнародних і вітчизняних експертів і громадськості.
Нацдержслужба в межах компетенції виконує розпочаті ще у 2015 році заходи, спрямовані на врегулювання механізму формування фонду оплати праці державних службовців за рахунок коштів, які надходять до державного бюджету в рамках програм допомоги ЄС, урядів іноземних держав, міжнародних організацій, донорських установ. При цьому було відзначено, що розроблення проекту нормативно-правового акта Кабінету Міністрів України, яким має визначатися цей механізм, належить до компетенції Міністерства фінансів України.
Також Нацдержслужба погодилася з рекомендацією Рахункової палати щодо необхідності приведення затвердженої граничної чисельності державних службовців у відповідність із вимогами Закону України "Про державну службу". Оскільки ця сфера правового регулювання також не належить до повноважень агентства, у жовтні 2016 року Міністерству фінансів були надані альтернативні варіанти вирішення питання.
Стосовно зауваження Рахункової палати щодо закріпленої у Законі України "Про державну службу" можливості щорічного перегляду умов оплати праці, що створює ризик нестабільності існуючих умов оплати праці і суб'єктивного управління цим процесом, Нацдержслужба зауважила, що це обумовлено соціально-економічною ситуацією та відповідними можливостями державного бюджету. Також Нацдержслужба поінформувала, що рекомендація Рахункової палати щодо необхідності уніфікації переліку посад працівників державних органів, які виконують функції з обслуговування, не може бути реалізована, тому що це створює ризик суб'єктивного визначення або зміни найменування окремих посад з метою їх невключення до такого переліку.
За підсумками розгляду вказаного листа, відповідно до норм статті 36 Закону України "Про Рахункову палату", заходи, здійснені Кабінетом Міністрів України та Національним агентством України з питань державної служби, є неповними, тому стан реалізації рекомендацій Рахункової палати надалі буде контролюватися.
Член Рахункової палати
В. І. Невідомий