Інформаційне повідомлення на виконання рішення Рахункової палати від 23.08.2016 № 16-4

щодо Звіту про результати аналізу використання коштів державного бюджету на оплату праці працівників органів державного управління

На виконання рішення Рахункової палати про результати аналізу використання коштів державного бюджету на оплату праці працівників органів державного управління поінформовано Верховну Раду України (лист від 06.09.2016 № 07-1657).

Відповідно до статті 39 Закону України "Про Рахункову палату" Прем'єр-міністру України надіслано відомості про результати аналізу у формі рішення Рахункової палати (лист від 06.09.2016 № 07-1658) з рекомендаціями щодо усунення виявлених недоліків.

Кабінет Міністрів України доручив Мінфіну та Нацдержслужбі (доручення від 14.09.2016 № 32373/1/1-16) розглянути інформацію Рахункової палати, вжити необхідних заходів та поінформувати про результати Рахункову палату.

Рахункова палата отримала лист Національного агентства України з питань державної служби (від 17.10.2016 № 7385/11-16), у якому поінформовано, що окремі з порушених у рішенні Рахункової палати питань можуть бути вирішені у разі схвалення проекту закону про внесення змін до Закону України "Про державну службу", проект якого був розроблений Нацдержслужбою за участю заінтересованих державних органів, міжнародних і вітчизняних експертів і громадськості.

Нацдержслужба в межах компетенції виконує розпочаті ще у 2015 році заходи, спрямовані на врегулювання механізму формування фонду оплати праці державних службовців за рахунок коштів, які надходять до державного бюджету в рамках програм допомоги ЄС, урядів іноземних держав, міжнародних організацій, донорських установ. При цьому було відзначено, що розроблення проекту нормативно-правового акта Кабінету Міністрів України, яким має визначатися цей механізм, належить до компетенції Міністерства фінансів України.

Також Нацдержслужба погодилася з рекомендацією Рахункової палати щодо необхідності приведення затвердженої граничної чисельності державних службовців у відповідність із вимогами Закону України "Про державну службу". Оскільки ця сфера правового регулювання також не належить до повноважень агентства, у жовтні 2016 року Міністерству фінансів були надані альтернативні варіанти вирішення питання.

Стосовно зауваження Рахункової палати щодо закріпленої у Законі України "Про державну службу" можливості щорічного перегляду умов оплати праці, що створює ризик нестабільності існуючих умов оплати праці і суб'єктивного управління цим процесом, Нацдержслужба зауважила, що це обумовлено соціально-економічною ситуацією та відповідними можливостями державного бюджету. Також Нацдержслужба поінформувала, що рекомендація Рахункової палати щодо необхідності уніфікації переліку посад працівників державних органів, які виконують функції з обслуговування, не може бути реалізована, тому що це створює ризик суб'єктивного визначення або зміни найменування окремих посад з метою їх невключення до такого переліку.

За підсумками розгляду вказаного листа, відповідно до норм статті 36 Закону України "Про Рахункову палату", заходи, здійснені Кабінетом Міністрів України та Національним агентством України з питань державної служби, є неповними, тому стан реалізації рекомендацій Рахункової палати надалі буде контролюватися.

 

Член Рахункової палати
В. І. Невідомий