На виконання рішення Рахункової палати інформацію про результати аудиту операцій, пов'язаних із вчиненням у 2015 році та протягом І кварталу 2016 року правочинів з державним боргом за державними зовнішніми запозиченнями та гарантованим державою боргом, надіслано Верховній Раді України (лист від 01.07.2016 № 08-1225), Звіт про результати аудиту − Комітету Верховної Ради України з питань фінансової політики і банківської діяльності (лист від 01.07.2016 № 08-1227), відомості про результати аудиту у формі рішення Рахункової палати із пропозиціями щодо вжиття заходів − Кабінету Міністрів України (лист від 01.07.2016 № 08-1226).
Звіт про результати аудиту, а також рішення Рахункової палати надіслано для відповідного реагування Міністерству фінансів України (лист від 01.07.2016 № 08-1228).
За підсумками розгляду інформації Рахункової палати від Кабінету Міністрів України надійшло доручення від 11.07.2016 № 23983/1/1-16, яким Мінфіну доручено опрацювати порушені питання, вжити заходів до усунення виявлених порушень та за результатами поінформувати Рахункову палату і Кабінет Міністрів України.
У порядку реагування Міністерство фінансів України повідомило (лист від 17.08.2016 № 31-12020-03-3/24009) Кабінет Міністрів України та Рахункову палату про розгляд отриманих рекомендацій, викладених у рішенні Рахункової палати від 16.06.2016 № 12-5.
За результатами аналізу Рахунковою палатою інформації міністерства про стан виконання відповідних рекомендацій зазначаємо, що Мінфіном в цілому не забезпечено їх всебічного та змістовного розгляду.
Зокрема, міністерством остаточно так і не завершено роботу з прийняття стратегії управління державним боргом з урахування впливу операцій, пов'язаних із реструктуризацією боргу.
Рекомендації Рахункової палати щодо необхідності здійснення міністерством об'єктивної оцінки обсягів умовного боргу та його впливу на державні фінанси, взяття до уваги всього спектру умовних зобов'язань, які можуть у майбутньому перетворитися на фактичні і призвести до необхідності виплати значних коштів із державного бюджету, сприйняті Мінфіном виключно в частині дотримання класифікації складових державного та гарантованого державою боргу відповідно до чинних нормативно-правових актів.
Водночас, рекомендації Рахункової палати спрямовані на необхідність вирішення питань всебічного аналізу та встановлення дієвого контролю з боку Мінфіну за усіма видами боргових операцій, які за певних умов можуть перетворюватися на зобов'язання держави.
За результатами розгляду вказаного листа Мінфіну, відповідно до норм статті 36 Закону України "Про Рахункову палату", стан реалізації заходів на виконання рекомендацій Рахункової палати перебуває на постійному контролі.
Член Рахункової палати
В. П. Пилипенко