Інформаційне повідомлення на виконання рішення Рахункової палати від 22.03.2016 № 5-5

щодо Звіту про результати аудиту ефективності використання коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям

На виконання рішення Рахункової палати інформацію про результати аудиту ефективності використання коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям надіслано Верховній Раді України (лист від 29.04.2016 № 18-815).

Рішення Рахункової палати та Звіт про результати аудиту ефективності використання коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям надіслано Міністерству соціальної політики України (лист від 28.04.2016 № 18-803).

Кабінету Міністрів України, Міністерству фінансів України для розгляду та Сумській, Хмельницькій райдержадміністраціям, Чернівецькій міській раді, Красногвардійській районній раді у м. Дніпропетровську, Ленінській районній раді у м. Полтаві для відповідного реагування надіслано рішення Рахункової палати про результати зазначеного аудиту (листи від 28.04.2016 №№ 18-800, 18-802, 18-804, 18-805, 18-806, 18-807, 18-808).

Рахункова палата отримала лист Міністерства соціальної політики України від 01.06.2016 № 7983/0/14-16/5, в якому Міністерство поінформувало про виконання рішення Рахункової палати та пропозицій, наданих за результатами аудиту. Так, Міністерство листом від 13.05.2016 № 123/5/77-16 доручило структурним підрозділам соціального захисту населення Дніпропетровської, Полтавської, Сумської, Чернівецької та Хмельницької облдержадміністрацій контролювати неухильне дотримання Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" у частині відображення в бухгалтерському обліку та у фінансовій і бюджетній звітності фактичних обсягів дебіторської заборгованості за сумами допомоги, неправомірно отриманої в районних та міських органах праці та соціального захисту населення.

За результатами вжитих заходів у частині повернення місцевими органами соціального захисту населення заборгованості за сумами допомоги, неправомірно отриманими внаслідок надання одержувачами недостовірних відомостей, у Сумській, Чернівецькій та Хмельницькій областях громадянами повернено до місцевих бюджетів 10,9 тис. гривень. Процес повернення до бюджетів переплат на суму 34,4 тис. грн триває. У Дніпропетровській і Полтавській областях проведено додаткове обстеження матеріально-побутових умов малозабезпечених сімей, як того вимагає чинне законодавство.

Інформація щодо зазначених фактів наведена також у листах виконавчого комітету Чернівецької міської ради від 31.05.2016 № 01/02-07/1434, виконавчого комітету Ленінської районної ради у м. Полтаві від 17.05.2016 № 02-13/408, Сумської райдержадміністрації від 27.05.2016 № 1352, Хмельницької райдержадміністрації від 23.05.2016 № 40/13-1378/16.

З метою неухильного дотримання органами соціального захисту населення вимог Методичних рекомендацій щодо організації ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності за операціями з нарахування і виплати усіх видів соціальної допомоги в органах праці та соціального захисту населення України, затверджених наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 21.10.2010 № 332, Мінсоцполітики підготовлено зміни до цих рекомендацій і розміщено їх на своєму офіційному веб-сайті для збору пропозицій і зауважень.

Для усунення можливостей щодо зловживань з боку недобросовісних отримувачів допомоги, зокрема з боку фізичних-осіб підприємців, Мінсоцполітики опрацьовує проект постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України", який передбачає, зокрема, що при розрахунку державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям для працездатних осіб, які тривалий час не працюють та мають середньомісячний дохід менший від прожиткового мінімуму, буде включатися місячний дохід на рівні прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб. Крім того, для фізичних-осіб підприємців передбачено застосування диференційованого підходу до врахування доходів залежно від обраної ними системи оподаткування. Проект нормативно-правового акта готується Мінсоцполітики для подання на погодження до відповідних органів.

За результатами розгляду вказаного листа, відповідно до норм статті 36 Закону України «Про Рахункову палату», Рахункова палата вважає належними заходи, заплановані та вжиті об'єктом контролю для виконання вимог надісланого рішення та звіту. Однак, оскільки для повного впровадження деяких пропозицій необхідно повернути кошти переплат і прийняти нормативно-правові акти, що вимагає певного часу, ці питання взято Рахунковою палатою на контроль.

 

Член Рахункової палати
Г. Ю. Самусь