Інформаційне повідомлення на виконання рішення Рахункової палати від 24.11.2015 № 9-4

щодо Звіту про результати перевірки обґрунтованості планування та результативності контролю за повнотою нарахування і своєчасністю надходжень єдиного збору, який справляється у пунктах пропуску через державний кордон України (станом на березень 2016 року)

На виконання рішення Рахункової палати від 24.11.2015 № 9-4 інформацію про результати перевірки обґрунтованості планування та результативності контролю за повнотою нарахування і своєчасністю надходжень єдиного збору, який справляється у пунктах пропуску через державний кордон України, надіслано Верховній Раді України (лист від 24.12.2015 № 16-2613).

Відомості у формі рішення про результати зазначеної перевірки надіслано до Кабінету Міністрів України (лист від 24.12.2015 № 16-2614).

Рішення Рахункової палати та звіт про результати перевірки надіслано Міністерству фінансів України (лист від 24.12.2015 № 16-2615) та Державній фіскальній службі України (лист від 24.12.2015 № 16-2616) для реагування та вжиття заходів згідно з наданими пропозиціями.

Згідно з отриманою інформацією, Прем'єр-міністр України Яценюк А. П. доручив (доручення від 18.01.2016 № 51954/1/1-15) Яресько Н., Пивоварському А. М., Абромавичусу А., Насірову Р. М. розглянути, вжити заходів для усунення виявлених Рахунковою палатою недоліків та у разі потреби внести в установленому порядку Кабінетові Міністрів проекти відповідних нормативно-правових актів. Про заходи, вжиті для усунення виявлених під час перевірки недоліків та недопущення їх у майбутньому, поінформувати Кабінет Міністрів і Рахункову палату.

За результатами розгляду листа Мінфіну від 15.02.2016 № 31-11230-002-3/4440 Віце-прем'єр-міністр України − Міністр культури України Кириленко В. А. доручив (доручення від 24.02.2016 № 51954/3/1-15) Мінінфраструктури (Пивоварському А. М.) забезпечити внесення в установленому порядку на розгляд Уряду відповідного законопроекту з урахуванням резолюції Прем'єр-міністра України від 18.01.2016 № 51954/1/1-15.

Відповідна інформація про вжиті заходи за результатами перевірки надійшла від Міністерства фінансів України (листи від 22.01.2016 № 31-11230-02-13/2244, від 27.01.2016 № 31-11320-01-2/2598, від 15.02.2016 № 31-11230-02-13/4439), Державної фіскальної служби України (лист від 27.01.2015 № 1250/5/99-99-24-01-02-16).

Згідно з інформацією зазначених державних органів ними вжито ряд заходів. Зокрема, Міністерством фінансів України (далі − Мінфіном) повідомлено, що з метою вдосконалення методики прогнозування та планування надходжень єдиного збору, який справляється у пунктах пропуску через державний кордон України, з врахуванням всіх основних чинників, які впливають на розміри його надходжень до державного бюджету Мінфінрозгляне можливість врахування при прогнозуванні надходжень єдиного збору інформації щодо кількості транспортних засобів, які перетнули митний кордон у режимах в'їзду і транзиту.

Відповідно до вимог Регламенту Кабінету Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18.07.2007 № 950 Мінфін в межах компетенції брало участь в опрацюванні законопроекту "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо єдиного збору, який справляється у пунктах пропуску через державний кордон України" розробленого Мінінфраструктури та погодило його із зауваженнями стосовно виключення норми щодо зарахування єдиного збору до Державного дорожнього фонду. Зазначеним законопроектом, зокрема, передбачалось внести такі зміни до Закону України "Про єдиний збір, який справляється у пунктах пропуску через державний кордон України", а саме:

збільшити вдвічі ставки плати за проїзд автомобільними дорогами України та плати за перевищення встановлених розмірів, загальної маси, осьових навантажень та (або) габаритних параметрів для іноземних автомобілів масою понад 3,5 тонни;

запровадити плату за проїзд автомобільними дорогами для іноземних транспортних засобів вагою до 3,5 тонни (залежно від кількості днів перебування на території України, 2 евро за 1 день).

Також, Мінфіном повідомлено, що на сьогодні триває робота з імплементації Угоди СОТ про спрощення процедур торгівлі (УСПТ), учасником якої має намір стати Україна. Передбачається впровадження положень УСПТ, які мають на меті зниження витрат та часу на проходження митного контролю, спрощення процедури перетину кордонів, періодичний перегляд зборів та платежів для зменшення їхньої кількості та різноманітності, обмеження суми зборів і платежів за митну обробку вартістю наданих послуг.

Державна фіскальна служба України (далі − ДФС України) повідомила, що завдання щодо розробки проекту нормативно-правового акта про визначення порядку здійснення посадовими особами митних органів у пунктах пропуску через державний кордон України документального контролю за дотриманням автомобільними перевізниками законодавства України стосовно міжнародних автомобільних перевезень внесено до Плану діяльності Державної фіскальної служби України з підготовки проектів регуляторних актів у сфері господарської діяльності на 2016 рік, затвердженого 07.12.2015 Головою ДФС Насіровим P. M.

Також, ДФС вживаються заходи із забезпечення своєчасного надання Мінфіну інформації про укомплектованість місць розташування підрозділів митних органів спеціалістами, які здійснюють санітарно-епідеміологічний, ветеринарний, фітосанітарний, радіологічний та екологічний контроль.

Заходи із введення в експлуатацію нових і відновлення працездатності наявних габаритно-вагових комплексів, проведення ремонтів, поліпшення роботи діючих комплексів можуть здійснюватися ДФС у разі виділення на зазначені цілі коштів з Державного бюджету України.

Крім того, слід зазначити, що Кабінетом Міністрів України подано на розгляд Верховної Ради України проект Закону України "Про створення конкурентних умов в оподаткуванні та стимулювання економічної діяльності в Україні" (реєстраційний № 3660 від 11.12.2015), яким пропонується викласти Податковий кодекс України у новій редакції. Зокрема пунктом 9.2 статті 9 Податкового кодексу України передбачено віднести до загальнодержавних зборів єдиний збір, який справляється у пунктах пропуску через державний кордон України.

Прийняття зазначених змін до Податкового кодексу України, а також проекту Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо єдиного збору, який справляється у пунктах пропуску через державний кордон України" сприятиме посиленню контролю за справлянням цього збору з боку фіскальних органів та збільшенню надходжень до Державного бюджету України.

Стан реалізації рекомендацій Рахункової палати взято на контроль.

 

Член Рахункової палати
В. І. Невідомий