Інформаційне повідомлення на виконання рішення Рахункової палати від 08.09.2015 № 4-4

щодо Звіту про результати аналізу формування та проведення видатків, спрямованих на утримання та навчання дітей-сиріт та дітей, які залишилися без піклування батьків, у комунальних закладах освіти

На виконання рішення Рахункової палати інформацію про результати аналізу формування та проведення видатків, спрямованих на утримання та навчання дітей-сиріт та дітей, які залишилися без піклування батьків, у комунальних закладах освіти надіслано Верховній Раді України (лист від 26.10.2015 № 18-2082).

Відомості про результати аналізу у формі рішення Рахункової палати надіслано Кабінету Міністрів України (лист від 26.10.2015 № 18-2083).

Рішення Рахункової палати та Звіт про результати аналізу формування та проведення видатків, спрямованих на утримання та навчання дітей-сиріт та дітей, які залишилися без піклування батьків, у комунальних закладах освіти надіслано Міністерству освіти і науки України (лист від 18.11.2015 № 18-2269).

Рішення Рахункової палати надіслано також Міністерству соціальної політики України (лист від 26.10.2015 № 18-2085), Міністерству фінансів України (лист від 26.10.2015 № 18-2084), Дніпропетровській (лист від 26.10.2015 № 18-2086), Київській (лист від 26.10.2015 № 18-2087), Львівській (лист від 26.10.2015 № 18-2088), Одеській (лист від 26.10.2015 № 18-2089) обласним держадміністраціям.

Матеріали аналізу було розглянуто Комітетом Верховної Ради України з питань сім'ї, молодіжної політики, спорту та туризму і прийнято рішення від 24.11.2015 № 32, яким Кабінету Міністрів України рекомендовано доручити Міністерству освіти і науки України забезпечити перегляд норм матеріального та нормативів фінансового забезпечення дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, у комунальних закладах, а також спільно з Міністерством фінансів України забезпечити формування єдиного підходу місцевих держадміністрацій, органів місцевого самоврядування і керівництва комунальних інтернатних закладів до фінансового і матеріального забезпечення таких дітей. Водночас Кабінету Міністрів України запропоновано доручити обласним та Київській міській держадміністраціям вжити заходів щодо забезпечення дотримання права дітей сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, на належні умови утримання і навчання.

Згідно з отриманою інформацією Прем'єр-міністр України Яценюк А. П. доручив (доручення від 05.11.2015 № 44122/1/1-15) МОН (Квіту С. М. − скликання), Мінфіну (Яресько Н.), Мінсоцполітики (Розенку П. В.), Дніпропетровській облдержадміністрації (Резніченку В. М.), Київській облдержадміністрації (Шандрі В. М.), Львівській облдержадміністрації (Синютці О. М.), Одеській облдержадміністрації (Саакашвілі М.) розглянути результати аналізу, вжити необхідних заходів та про результати поінформувати Рахункову палату і Кабінет Міністрів.

Відповідно до листа МОН від 25.11.2015 № 1/10-3980 для усунення недоліків, виявлених аналізом, МОН розробляє нормативно-правовий акт щодо перегляду норм матеріального та нормативів фінансового забезпечення дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також переглядаються мінімальні розміри нормативу фінансового забезпечення предметами першої необхідності вихованців дитячих будинків та загальноосвітніх шкіл-інтернатів.

Київською облдержадміністрацією листом від 26.11.2015 № 11-14/17255 повідомлено, що головам райдержадміністрацій та міським головам направлено лист щодо формування та затвердження видатків на 2016 рік на утримання і навчання у комунальних закладах освіти дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, в обсягах, визначених нормативно-правовими актами.

Втім наведене лише частково враховує рекомендації Рахункової палати та Комітету Верховної Ради України з питань сім'ї, молодіжної політики, спорту та туризму, оскільки рекомендації Рахункової палати в частині місцевих органів влади спрямовані на задоволення відповідними видатками затверджених натуральних норм забезпечення дітей одягом, взуттям, предметами першої потреби, товарами господарського призначення, продуктами харчування (а не фінансових нормативів, які, як встановлено аналізом, є недостатніми).

Про часткове врахування рекомендацій Рахункової палати та Комітету Верховної Ради України також свідчать відповіді Львівської (лист від 25.11.2015 № 5/6-8093/0/2-15/4-21) та Одеської (лист від 30.11.2015 № 6957/02-32/05/7842) облдержадміністрацій.

Зокрема, Львівською облдержадміністрацією поінформовано лише про збільшення на 2015 рік бюджетних асигнувань для Червоноградської загальноосвітньої школи-інтернату І−ІІІ ступенів на 742,9 тис. гривень.

Одеською облдержадміністрацією повідомлено про вжиття заходів щодо поліпшення виховання, навчання, соціального захисту та матеріального забезпечення відповідних категорій дітей, але без конкретизації цих заходів.

Натомість, Дніпропетровською облдержадміністрацією листом від 27.11.2015 № 25-5622/02-15 повідомлено, що перед місцевими радами області ініційовано опрацювати результати аналізу та у разі необхідності внести зміни до місцевих бюджетів шляхом затвердження відповідних видатків у обсягах, які б забезпечили виконання затверджених натуральних нормативів.

Стан реалізації рекомендацій Рахункової палати взято на контроль.

 

Член Рахункової палати
Г. Ю. Самусь