На виконання Закону України «Про доступ до публічної інформації» (ст. 15, п. 1.10) Рахункова палата у 2017 році реалізовувала право громадян на публічну інформацію, забезпечуючи організацію доступу до публічної інформації шляхом отримання, обліку, систематизації та надання відповідей на інформаційні запити. Чітко дотримувався порядок і терміни роботи із запитами.
Протягом 2017 року опрацьовано 52 інформаційних запити, з них 28 надійшло від громадян України (53,8%), 18 − від громадських організацій (Чернігівська правозахисна спілка, Центр протидії корупції, Центр політико-правових реформ, БО «БФ Волонтери: Дорослі-Дітям» тощо) та 6 − від засобів масової інформації (ІА «112-Україна», ІА «ОТО-інформ», Бюро журналістських розслідувань «Свідомо» тощо). Крім того, було надано відповіді на 9 листів-звернень.
Діаграма 1
Розподіл запитів за категоріями запитувачів
Більшість запитів надійшло електронною поштою.
Запити складалися як з одного запитання, так і з кількох (найбільше − 12 запитань в одному запиті), тому відповіді довелося готувати на 100 різнопланових запитань, починаючи з надання методики та методології здійснення державного зовнішнього контролю аудиторами палати, Регламенту та плану роботи установи і до конкретних даних за підсумками контрольно-аналітичних заходів департаментів.
Так, запитувачі цікавились:
− здійсненням закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти;
− результатами перевірок діючих державних програм щодо забезпечення молодих сімей та молодих одиноких громадян житлом за період 2013−2016 рр.;
− результатами перевірки тендерних закупівель у 2015−2017 рр. Мінекономрозвитку;
− результатами аудиту ефективності використання коштів держбюджету на реставрацію Маріїнського палацу;
− аудитами правоохоронних органів (МВС, Держприкордонслужби) за 2013−2017 рр.;
− використанням політичними партіями коштів, виділених з держбюджету на фінансування їх статутної діяльності;
− результатами аудиту ефективності використання коштів держбюджету на здійснення програми протидії захворювання на туберкульоз на 2012−2016 рр.;
− надходженням і витрачанням коштів держбюджету за бюджетною програмою «Соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» за 2010−2017 рр.;
− результатами перевірки ефективності використання коштів держбюджету на відновлення і розвиток Донецької області у 2016 році;
− Висновками про стан виконання закону про Держбюджет на 2017 р.;
− результатами аудиту ефективності виконання органами ДФС повноважень у сфері митної справи та боротьби з правопорушеннями під час застосування митного законодавства тощо.
Найбільш затребуваною у запитах була інформація про результати здійснених Рахунковою палатою аудитів та інституційної діяльності (відповідно 24 і 27 запитів). З метою підготовки повних відповідей практикувалась робота над одним запитом кількох структурних підрозділів установи.
Найбільше управління співпрацювало з:
− управлінням організації забезпечення засідань Рахункової палати (9 запитів);
− департаментом з питань науки та гуманітарної сфери (7 запитів та лист);
− департаментом з питань соціальної політики (6 запитів та лист);
− департаментом з питань промисловості, виробничої інфраструктури та державної власності (3 запити та 3 листи);
− фінансовим управлінням (6 запитів).
Кількісно відповіді на запити та листи, які стосувалися компетенції інших структурних підрозділів Рахункової палати, розподілилися таким чином:
− департамент використання коштів державного бюджету в регіонах − 4 запити;
− департамент з питань оборони та правоохоронної діяльності − 3 запити;
− департамент з питань бюджетної політики − 3 запити;
− управління розвитку інфраструктури − 3 запити;
− відділ документообігу та контролю − 3 запити;
− департамент з питань АПК, природоохоронної діяльності та надзвичайних ситуацій − 2 запити;
− департамент з питань державного боргу, міжнародної діяльності та фінансових установ − 2 запити;
− управління стратегічного розвитку, аналітики та стандартів − 2 запити;
− управління кадрового забезпечення − 2 запити;
− департамент з питань доходів бюджету − 1 запит.
Усі відповіді на запити і листи узгоджено з департаментом з питань правового забезпечення.
У 2017 році зберігалася тенденція самостійної підготовки управлінням інформаційної політики відповідей на окремі запити.
У переважній більшості випадків запитувану інформацію надано. У трьох з 52 запитів Рахункова палата повідомила, що не є розпорядником інформації, зазначеної у запиті.