Доступ до публічної інформації у 2018 році

На виконання Закону України «Про доступ до публічної інформації» Рахункова палата у 2018 році реалізовувала право громадян на публічну інформацію, зокрема забезпечувала організацію доступу до публічної інформації шляхом отримання, обліку, систематизації та надання відповідей на запити на публічну інформацію з дотриманням поряду і термінів.

Протягом 2018 року опрацьовано 80 запитів на публічну інформацію.

За джерелами надходження запити розподілились так:

− 54 – від громадян України, з них 14 через сайт «Доступ до правди», 3 – від громадських детективів;

− 16 – від громадських організацій (Правозахисна організація «Права людини», ГО «Центр протидії корупції», ГО «ВО учасників бойових дій та волонтерів АТО», ГО «ВО Антикорупційний блокпост», профспілка ДП «Національний академічний театр опери та балету України ім. Т.Г. Шевченка «Вільна опера», Богуславська районна молодіжна ГО «Буслав Січ» тощо);

− 10 – від засобів масової інформації (Інтернет-видання Texty.org.ua, «Українська правда» та InternetUA, газети «Вести» і «Комсомольська правда» в Україні», інформаційні аґентства «Українські новини» і «Українські національні новини», телеканали «24» і «112 Україна»).

Діаграма. Розподіл запитів за категоріями запитувачів

Більшість запитів надійшло електронною поштою.

Відповіді надано на 151 питання, оскільки у більшості запитів порушувалось кілька питань (найбільше – 12 в одному запиті). Запитувачів цікавили як загальні питання щодо методології здійснення державного зовнішнього контролю, Регламенту та плану роботи органу, так і питання щодо підсумків окремих контрольно-аналітичних заходів.

Найбільш затребуваною була інформація про результати аудитів та інституційну діяльність органу, зокрема:

− здійснення закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти;

− використання коштів правоохоронними органами;

− використання політичними партіями коштів, виділених з держбюджету на фінансування їх статутної діяльності;

− надходження і витрачання коштів держбюджету на соціальний захист громадян;

− ефективність витрачання коштів субвенцій з державного бюджету місцевим тощо.

Кількість підготовлених структурними підрозділами Рахункової палати відповідей на запити на публічну інформацію у 2018 р. була такою:

− Департамент з питань доходів бюджету – 2;

− Департамент з питань правового забезпечення – 20;

− Департамент з питань оборони та правоохоронної діяльності – 11;

− Департамент з питань державного боргу, міжнародної діяльності та фінансування установ – 1;

− Департамент з питань використання коштів державного бюджету в регіонах –  9;

− Департамент з питань науки та гуманітарної сфери – 8;

− Департамент з питань соціальної політики – 7;

− Департамент з питань промисловості, виробничої інфраструктури та державної власності – 4;

− Управління кадрового забезпечення – 12;

− Фінансове управління – 7;

− Управління стратегічного розвитку, аналітики та стандартів – 3;

− Управління організаційного забезпечення засідань РП – 7;

− Відділ документообігу та контролю – 3.

З метою належної підготовки відповідей практикувалась робота над одним запитом кількох структурних підрозділів. Окрім того, усі відповіді узгоджувались з департаментом з питань правового забезпечення.