Мінмолодьспорту в цілому забезпечує ефективне використання коштів державного бюджету, виділених на розвиток спорту серед осіб з інвалідністю та їх фізкультурно-спортивну реабілітацію. Водночас Рахункова палата рекомендує відомству посилити контроль за розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня та забезпечити ефективне управління ними: не допускати повернення невикористаних асигнувань до державного бюджету. Про це йдеться у «Звіті про результати аудиту ефективності використання коштів Державного бюджету України, виділених Міністерству молоді та спорту України на розвиток спорту серед осіб з інвалідністю та їх фізкультурно-спортивну реабілітацію», який розглянуто і затверджено на засіданні Рахункової палати. Відповідальний за проведення аудиту – член Рахункової палати Андрій Дідик.
Аудит Рахункової палати засвідчив, що бюджетна програма «Розвиток спорту серед осіб з інвалідністю та їх фізкультурно-спортивна реабілітація» за 2017–9 місяців 2018 року профінансована в повному обсязі, а Мінмолодьспортом за цей час виконано заходів на 665 млн грн, що становило 92,8 відсотки запланованого обсягу.
За звітний період найбільше коштів витрачено на організацію і проведення навчально-тренувальних зборів в Україні та за кордоном, організацію всеукраїнських та міжнародних змагань і участь у них поза межами України, всеукраїнських заходів з фізкультурно-спортивної реабілітації осіб з інвалідністю, а також на забезпечення діяльності штатних збірних команд спортсменів з інвалідністю.
У звіті відзначається, що в Україні діє унікальна і поки що єдина у світі державна система управління фізичною культурою і спортом осіб з інвалідністю. Завдяки цьому лише за 2017 рік різними формами фізкультурно-реабілітаційної та спортивної роботи в Україні охоплено майже 40 тис. таких осіб. Спортсмени національної збірної команди України з видів спорту осіб з інвалідністю у 2017 році взяли участь у 72 міжнародних змаганнях, у тому числі XXIII літніх Дефлімпійських іграх, двох кубках Європи, 12 чемпіонатах Європи, 20 чемпіонатах світу, 18 кубках світу, 18 міжнародних турнірах та одній Всесвітній шахові олімпіаді, на яких вибороли 643 медалі (234 золоті, 204 срібні, 205 бронзові).
У 2018 році українські спортсмени взяли участь уже в 99 міжнародних змаганнях, XII зимових Паралімпійських іграх, 18 чемпіонатах світу, 26 чемпіонатах Європи, 16 кубках світу, двох кубках Європи, 34 міжнародних турнірах і двох Всесвітніх шахових олімпіадах, на яких вибороли 608 медалей (222 золоті, 191 срібну, 195 бронзових).
За неповні два роки понад тисяча спортсменів-переможців з інвалідністю, а також призерів міжнародних змагань та їхні тренери отримали від держави майже 90 млн грн винагороди. Отже, на сьогодні Україна має потужний потенціал спортсменів-осіб з інвалідністю і завдання держави – повноцінно його реалізовувати, посилювати і всебічно підтримувати – виконується в повному обсязі.
Водночас Рахункова палата зауважує, що критерії, яким повинні відповідати громадські організації для отримання державних коштів на розвиток спорту серед осіб з інвалідністю та їхню фізкультурно-спортивну реабілітацію в межах відповідної бюджетної програми, законодавчо не визначено.
Крім того, виданий Мінмолодьспортом наказ, що дає змогу Національному комітетові спорту інвалідів та Українському центру з фізичної культури та спорту інвалідів «Інваспорт» самостійно визначати обсяг витрат на проведення заходів у межах бюджетної програми, призвів до використання понад 267 млн грн у 2017 – за 9 місяців 2018 року за недостатнього контролю.
Межа фонду преміювання впродовж 2017–9 місяців 2018 року законодавчо не визначена. Як наслідок, кошторисами Українського центру з фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю «Інваспорт» (розпорядник коштів нижчого рівня) і Національним комітетом спорту інвалідів України та підприємством «Західний реабілітаційно-спортивний центр» Національного комітету спорту інвалідів України (одержувачі бюджетних коштів) заплановано та спрямовано на преміювання штатної збірної команди і працівників апарату цих установ щонайменше 30 відс. фонду оплати праці (44 826,1 тис. грн), що є, за висновками аудиторів, неекономним використанням коштів загального фонду державного бюджету.