Фінансові, організаційні та нормативно-правові проблеми, що впливають на стан місцевих бюджетів, зокрема ті, що перешкоджають ефективній діяльності органів місцевого самоврядування, підходи до майбутніх аудитів місцевих бюджетів та можливі напрями співпраці обговорили 18 лютого під час робочої зустрічі керівники Рахункової палати та представники Всеукраїнської Асоціації об’єднаних територіальних громад (далі – Асоціація ОТГ).
Довідково. Всеукраїнська Асоціація ОТГ – загальноукраїнське об'єднання місцевого самоврядування, що діє з 2016 року. Є недержавною, неполітичною та некомерційною організацією, яка об’єднала понад 800 територіальних громад, сформованих у межах реформи децентралізації. Організація створена для поширення найкращих практик сучасного та інноваційного управління громадами, а також захисту їхніх законних прав та інтересів.
Під час зустрічі з заступниками виконавчого директора Асоціації ОТГ Сергієм Шаршовим та Тетяною Арсенюк йшлося й про основні зміни у діяльності Рахункової палати. При цьому Голова Рахункової палати Ольга Піщанська наголосила, щоінституція в межах виконання функцій щодо аудиту місцевих бюджетів спрямує свої зусилля не лише на виявлення окремих недоліків, а й на ефективність управління фінансовими ресурсами в регіонах.
Водночас відповідальний за напрям контролю місцевих бюджетів заступник Голови Рахункової палати Сергій Ключка відзначив, що для ідентифікації головних проблем щодо місцевих бюджетів вкрай важливою є пряма комунікація зі стейкхолдерами, зокрема організаціями, що представляють інтереси громад.
Також під час зустрічі учасники обговорили питання фінансової спроможності громад в умовах воєнного стану, стан внутрішнього фінансового контролю і аудиту в органах місцевого самоврядування, а також законодавчі аспекти управління комунальним майном, зокрема після набуття чинності Законом України «Про особливості регулювання діяльності юридичних осіб окремих організаційно-правових форм у перехідний період та об'єднань юридичних осіб».
Т. в. о. Секретаря Рахункової палати – керівника апарату Василь Невідомий звернув увагу на необхідність дослідження питань здійснення запозичень громадами, використання міжнародної допомоги та обліку активів.
За підсумками зустрічі сторони окреслили наступні кроки та спільні плани для подальшої комунікації.