Понад 1,6 млн громадян України у 2018 році не отримали вчасно біометричних паспортів, хоча сплатили за терміновість їх виготовлення понад 426 млн грн. Такі дані зазначено у Звіті Рахункової палати про результати аудиту ефективності використання бюджетних коштів, виділених Державній міграційній службі України на забезпечення виконання завдань у сферах міграції, громадянства, реєстрації фізичних осіб, біженців та інших визначених законодавством категорій громадян. Відповідальний за проведення аудиту – член Рахункової палати Олександр Яременко.
Аудиторами виявлено інші випадки несвоєчасного оформлення та видачі громадянам України документів встановлених зразків. Зокрема, не оформлювалися територіальними органами та підрозділами Державної міграційної служби у зв’язку з відсутністю нормативно-правових актів паспорти громадянина України зразка 1994 року у формі паспортної книжечки, незважаючи на наявність судових рішень, що призвело до сплати цими органами у 2018 році 28,3 тис. грн виконавчого збору та штрафу.
У Рахунковій палаті також зазначають, що Державна міграційна служба України, спрямувавши у 2018 – першому півріччі 2019 року на виконання завдань у сферах міграції, громадянства, реєстрації фізичних осіб, біженців та інших визначених законодавством категорій мігрантів понад 5,1 млрд грн, через відсутність системного підходу до управління фінансовими та матеріальними ресурсами і необґрунтовані управлінські рішення, які ухвалювалися керівниками різного рівня, за цей період з порушенням чинного законодавства витрачено 118,5 тис. грн, непродуктивно – майже 11,5 млн грн і неекономно – понад 15,3 млн грн.
Державною міграційною службою України не забезпечено ефективного управління коштами при закупівлі у Державного підприємства "Поліграфічний комбінат "Україна" бланків паспорта громадянина України для виїзду за кордон, внаслідок чого в березні 2019 року до державного бюджету повернено 20275,8 тис. гривень.
Державна міграційна служба разом з іншими заінтересованими центральними органами виконавчої влади не організувала належним чином роботу з ідентифікації (встановлення) особи та документування виявлених нелегальних мігрантів для забезпечення їх примусового видворення за межі України.
Аудитори наголошують, що прискоренню ідентифікації нелегальних мігрантів мало сприяти створення автоматизованої бази даних про нелегальних мігрантів, завдяки якій працівники територіальних органів і установ Державної міграційної служби України могли б оперативно здійснювати перевірку затриманих осіб. Однак через відсутність необхідного програмного забезпечення облік іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні, Державною міграційною службою України не здійснюється.
Звіт і рішення про результати аудиту оприлюднені на офіційному вебсайті Рахункової палати.