Антимонопольний комітет України не забезпечив повноцінного ефективного управління коштами державного бюджету, спрямованими на управління конкурентною політикою. Про це йдеться у звіті за результатами аудиту ефективності використання коштів державного бюджету, виділених Антимонопольному комітету України. Відповідальний за проведення аудиту – член Рахункової палати Андрій Дідик.
Впродовж 2018–2019 років на керівництво та управління у сфері конкурентної політики, контроль за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції з державного бюджету спрямовано майже 400 млн грн, а на прикладні розробки та дослідження в цій сфері – майже 2,8 млн грн.
Однак, вважають аудитори, через відсутність належного внутрішнього контролю не забезпечено ефективного планування на суму понад 12,2 млн грн; ще майже 2,2 млн використано не за цільовим призначенням – замість створення корпоративної мережі передачі даних АМКУ, кошти спрямовані на створення і атестацію комплексної системи захисту інформації в інформаційно-телекомунікаційній системі Комітету та впровадження системи відеоконференцій.
В Рахунковій палаті також наголошують, що 20 млн грн були використані непродуктивно, оскільки 4 структурні підрозділи АМКУ отримали надбавки за інтенсивність праці та премії, але неналежно виконували покладені на них завдання відповідно до Плану робіт та показників паспорту бюджетної програми.
За вказаний період невпроваджено в дію низку розроблених науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт, на які було витрачено понад 1,8 млн грн. Крім того, не забезпечено використання бюджетних коштів з дотриманням законодавства на загальну суму майже 3,6 млн грн, а до бюджету повернуто понад 4 млн грн через відсутність ефективного управління.
Аудитори вважають, що бюджетна програма, яка стосується прикладних розробок та наукових досліджень у сфері конкурентної політики та права має ознаки неефективної. Фактично із 6 науково-дослідницьких робіт, виконаних у 2018–2019 роках, тільки 2 були застосовані у діяльності АМКУ.
Результати аудиту показали необхідність врегулювати питання призначення керівництва Антимонопольного комітету, оскільки деякі норми Закону України «Про Антимонопольний комітет України» не узгоджуються з положеннями низки інших законодавчих актів.
Встановлено, що впродовж 2018 року інформація оброблялася та використовувалася в інформаційно-аналітичній системі «Реєстр державної допомоги» без застосування комплексної системи захисту інформації з підтвердженою відповідністю. Аудитори вважають, що відсутність підтвердженої КСЗІ цього Реєстру ставить під сумнів достовірність внесених до нього відомостей, оскільки інформація могла бути скоригована зовнішніми користувачами.
Аудит також виявив низку порушень Закону України «Про публічні закупівлі» у 2018–2019 роках, які були системними під час закупівель та відбувалися як на стадії укладення договорів, так і на стадії їх виконання.
Звіт та рішення за результатами аудиту будуть опубліковані на офіційному вебсайті Рахункової палати.