На виконання рішення Рахункової палати інформацію про результати аудиту ефективності та управління державним майном Апаратом Верховної Ради України, що мають фінансові наслідки для державного бюджету, у тому числі за завданням (напрямом) № 4 (відповідальний – член Рахункової палати Огонь Ц. Г.), надіслано Верховній Раді України (лист від 19.10.2020 № 05-2476), рішення та Звіт – Апарату Верховної Ради України (лист від 09.10.2020 № 05-2478) для розгляду і реагування.
Рішення Рахункової палати і Звіт надіслано також Інституту законодавства Верховної Ради України (лист від 19.10.2020 № 05-2474), Державному підприємству «Редакція газети «Голос України» (лист від 19.10.2020 № 05-2479), Державному підприємству «Парламентський телеканал «Рада» (лист від 19.10.2020 № 05-2472), Державному підприємству «Видавництво Верховної Ради України (Парламентське видавництво)» (лист від 19.10.2020 № 05-2473) для розгляду та відповідного реагування.
Апарат Верховної Ради України поінформував Рахункову палату про виконання рекомендацій щодо усунення виявлених недоліків і порушень (листи від 20.11.2020 № 15/22-2020/217371, від 24.02.2021 № 15/19-2021/62828 та від 24.09.2021 № 15/19-2021/298238). Так, Апаратом Верховної Ради України затверджено 24.02.2021 План заходів з виконання рекомендацій Рахункової палати для усунення порушень та недоліків, виявлених за результатами проведеного аудиту (далі – План заходів), яким, зокрема, за завданням № 4 передбачено:
запровадити належний внутрішній контроль за формуванням установами, що належать до сфери управління Апарату, проєктів кошторисів при визначенні потреби у коштах з відповідними розрахунками; не допускати прийняття кошторисів, не обгрунтованих належними розрахунками за кожним КЕКВ, затвердження сум, не підтверджених економічними обгрунтуваннями;
забезпечити своєчасне приведення статутів (положень) установ та підприємств, що належать до сфери управління Апарату, у відповідність із чинним законодавством, їх оприлюднення, а також оприлюднення даних діяльності та фінансової звітності цих установ і підприємств;
вивчити питання організації основної діяльності Інституту законодавства у зв’язку з новими викликами і завданнями, що постали перед Верховною Радою України;
забезпечити ефективний контроль за дотриманням установами та підприємствами, що належать до сфери управління Апарату, вимог законодавства про публічні закупівлі з метою запобігання порушенням у цій сфері;
вжити заходів для впровадження у 2020 році нової системи електронного документообігу у повному обсязі;
переглянути структуру і штатний розпис Апарату з метою їх оптимізації у зв’язку із запровадженням нової системи електронного документообігу;
забезпечити приведення умов договору оренди приміщень з Парламентським видавництвом у відповідність із вимогами чинного законодавства в частині визначення розміру орендної плати;
забезпечити розроблення та прийняття порядку розподілу надання телеканалом «Рада» ефірного часу представникам депутатських фракцій (депутатських груп) і позафракційним народним депутатам України згідно з належним обліком використання ефірного часу.
Також повідомлено, що Апаратом Верховної Ради України підготовлено проєкти документів з цих питань, які буде надіслано для подальшого розгляду до відповідних комітетів Верховної Ради України.
Інститут законодавства Верховної Ради України поінформував про виконання рекомендацій щодо усунення виявлених недоліків і порушень (лист від 01.06.2021 № 22/94-1-15); а саме:
Положення про Вчену раду Інституту приведено у відповідність із статтею 10 Закону України від 26.11.2015 № 848 «Про наукову і науково-технічну діяльність»;
наказом директора Інституту від 19.10.2020 № 14/2-од затверджено критерії, визначені вченою радою для прийняття рішень щодо надання платних послуг за меншою вартістю або безоплатно;
функціонування Наглядової ради Інституту припинено відповідно до вимог розпорядження Голови Верховної Ради України від 17 грудня 2013 року № 2120 «Про внесення змін до Положення про Інститут законодавства Верховної Ради України»;
з метою забезпечення своєчасного, суцільного та ефективного внутрішнього контролю у відповідності до пункту 3 Порядку здійснення внутрішнього аудиту та утворення підрозділів внутрішнього аудиту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.09.2011 № 1001, з 01.12.2020 в Інституті визначено посадову особу, на яку покладаються повноваження щодо здійснення внутрішнього аудиту та затверджено Положення про порядок здійснення внутрішнього аудиту в Інституті законодавства Верховної Ради України (наказ директора Інституту від 25.11.2020 № 16/1-од);
забезпечено належний контроль за дотриманням вимог законодавства про закупівлі при проведенні закупівель товарів, робіт (послуг) та звітуванні про їх результати з метою реалізації пропозицій щодо організації основної діяльності Інституту як дослідницької служби парламенту та Парламентського тренінгового центру у зв’язку з новими викликами і завданнями, що постали перед Верховною Радою України:
забезпечено постійний науково-правовий супровід планування законопроєктної роботи;
розширено участь у розробці проєктів законів, зокрема, у складі робочих груп, створених керівництвом парламенту і комітетами Верховної Ради України;
посилено організаційно-функціональне забезпечення роботи із запитами парламентських комітетів та окремих народних депутатів України (за зверненнями комітетів 2020 року підготовлено 193 науково-експертних висновки та наукові дослідження);
2020 року організовано більше 30 науково-експертних обговорень, за результатами яких підготовлено пропозиції для використання у законотворчій діяльності;
Українською школою законотворчості Інституту розроблено й запроваджено новий навчальний курс «Публічне управління та адміністрування»;
розширено перелік короткострокових навчальних програм, зокрема з міжнародного гуманітарного права, у співпраці з Міжнародним комітетом Червоного Хреста.
Державне підприємство «Редакція газети «Голос України» поінформувало (лист від 09.12.2020 № 359) про затвердження Плану заходів з усунення виявлених Рахунковою палатою порушень і недоліків та відображених у Звіті про результати аудиту ефективності використання коштів державного бюджету та управління державним майном Апаратом Верховної Ради України, що мають фінансові наслідки для державного бюджету, яким передбачено:
на підставі аналізу результатів аудиту розробити пропозиції з удосконалення ведення бухгалтерського обліку та фінансового планування;
відповідно до визначених законодавством термінів забезпечити підготовку фінансових, інвестиційних та стратегічних планів редакції газети та їх подання на затвердження (погодження) засновнику редакції або уповноваженому ним органу;
підготувати і внести в установленому порядку пропозиції щодо перегляду статутних документів редакції газети «Голос України», приведення їх у відповідність до вимог законодавства в частині відомостей, пов’язаних з особливостями діяльності редакції;
запровадити практику систематичного розміщення на вебсайті газети квартальної, річної фінансової звітності за останні три роки, статуту редакції газети, відомостей про договори, учасником яких є редакція газети, інформація про які підлягає оприлюдненню відповідно до Закону України «Про відкритість використання публічних коштів», та іншої інформації, розміщення якої на вебсайті державного підприємства є обов’язковою відповідно до ст. 73 Господарського кодексу України.
Державне підприємство «Парламентський телеканал «Рада» поінформувало (лист від 09.12.2020 № 23-29/138) про затвердження Плану заходів державного підприємства «Парламентський телеканал «Рада» з усунення виявлених Рахунковою палатою порушень і недоліків за результатами розгляду рішення Рахункової палати від 04 серпня 2020 року № 20-1 «Про розгляд Звіту про результати аудиту ефективності використання коштів державного бюджету та управління державним майном Апаратом Верховної Ради України, що мають фінансові наслідки для державного бюджету», яким передбачено:
розробити та забезпечити подання пропозицій до Управління справами Апарату Верховної Ради України з метою укладення договору про порядок фінансування засобів масової інформації з висвітлення діяльності Верховної Ради України;
розробити фінансовий план телеканалу «Рада» та забезпечити його затвердження в установленому порядку;
розробити пропозиції щодо перегляду статутних документів у відповідності із вимогами законодавства в частині визначення порядку фінансування телеканалу «Рада» та забезпечити їх внесення в установленому порядку до Управління справами Апарату Верховної Ради України;
забезпечити ефективне використання коштів державного бюджету, спрямованих на фінансування телеканалу «Рада»;
забезпечити дотримання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» при проведенні закупівель;
вжити заходів щодо повного усунення виявлених аудитом порушень та недоліків.
Державне підприємство «Видавництво Верховної Ради України (Парламентське видавництво)» поінформувало (лист від 14.12.2020 № 1951) про те, що з метою виконання рекомендацій Рахункової палати щодо усунення виявлених недоліків і порушень виконано наступні заходи:
оприлюднено діючий статут та річну фінансову звітність (ф. 1 та ф. 2) за 2017–2019 роки на сайті Парламентського видавництва http://radabook.com/;
підготовлено та передано на затвердження проєкт нової редакції Статуту Парламентського видавництва в Апарат Верховної Ради України.
Відповідно до статті 36 Закону України «Про Рахункову палату» стан реалізації рекомендацій Рахункової палати перебуває на контролі.
Член Рахункової палати
Ц. Г. Огонь