У межах моніторингу виконання рекомендацій, наданих у рішенні Рахункової палати від 25.04.2023 № 8-2 щодо Звіту про результати аудиту ефективності використання коштів державного бюджету Державною службою фінансового моніторингу України, повідомляємо.
Державна служба фінансового моніторингу (далі – Держфінмоніторинг) на додаток до раніше наданої інформації (лист від 09.06.2023 № 1997/710-04) поінформувала (лист від 16.05.2024 № 1879/710-04) про виконання затверджених наказом Держфінмоніторингу від 09.06.2023 № 54 заходів щодо впровадження рекомендацій Рахункової палати за результатами аудиту.
З метою усунення встановлених порушень при плануванні та використанні коштів державного бюджету:
Держфінмоніторинг забезпечив дотримання вимог Закону України “Про державну службу” щодо встановлення під час планування фонду преміювання працівників Держфінмоніторингу на 2024 рік у розмірі не більше 20 відс. загального фонду посадових окладів за рік;
наказом Держфінмоніторингу від 29 березня 2023 р. № 26 затверджено Положення про преміювання державних службовців Державної служби фінансового моніторингу України згідно з Типовим положенням про преміювання державних службовців органів державної влади, інших державних органів, їхніх апаратів (секретаріатів), затвердженим наказом Міністерства соціальної політики України (у редакції від 06 травня 2019 р. № 683), зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 16 липня 2019 р. за № 787/33758;
у паспорті бюджетної програми на 2024 рік завдання визначено з урахуванням основних завдань і функцій Держфінмоніторингу, встановлених статтею 25 Закону України від 06 грудня 2019 р. № 361-IX “Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення”;
результативні показники, що характеризують напрями використання бюджетних коштів, визначені у бюджетних запитах та паспорті бюджетної програми на 2024 рік, доповнені показником про результати проведення аналізу фінансових операцій;
для приведення у відповідність із фактичним видом діяльності Державного навчального закладу післядипломної освіти “Академія фінансового моніторингу” (далі – Академія) наказом Міністерства фінансів України (далі – Мінфін) від 08.02.2024 № 56 затверджені відповідні зміни до найменування бюджетної програми за КПКВК 3509020 “Підвищення кваліфікації у сфері боротьби з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванням тероризму та фінансуванням розповсюдження зброї масового знищення”, її мети та завдання.
З метою упорядкування обліку інформаційних систем, що входять до складу Єдиної інформаційної системи Держфінмоніторингу, поінформовано про взаємодію з Мінфіном і подальше опрацювання цього питання під час підготовки змін до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку.
Для забезпечення належного функціонування системи внутрішнього контролю Держфінмоніторинг удосконалив адміністративні регламенти, які встановлюють обов’язковий для виконання порядок дій (рішень) Держфінмоніторингу, структурних підрозділів і працівників, спрямований на здійснення ними повноважень у процесі виконання визначених законодавством завдань і функцій, відповідно до наказу Держфінмоніторингу від 28.04.2020 № 46 “Про організацію та здійснення внутрішнього контролю в Державній службі фінансового моніторингу України”.
Держфінмоніторинг для визначення переліку закладів освіти, що здійснюють перепідготовку та підвищення кваліфікації у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, звернувся (лист від 19.03.2024 № 1087/320-06-4) до Мінфіну щодо розгляду питання внесення змін до Порядку організації та координації роботи з перепідготовки та підвищення кваліфікації спеціалістів з питань фінансового моніторингу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 вересня 2020 р. № 777, відповідно до вимог Закону України “Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення”.
Забезпечено з метою координації роботи з Академією в частині осучаснення її діяльності узгодження освітньої програми перепідготовки/підвищення кваліфікації спеціалістів органів державної влади з вимогами статті 33 Закону України від 05 вересня 2017 р. № 2145-VIII “Про освіту”. Оновлена освітня програма затверджена наказом Академії від 29.09.2023 № 137 та погоджена наказом Держфінмоніторингу від 17.10.2023 № 93.
Держфінмоніторинг для укомплектування посади головного спеціаліста з питань проведення внутрішнього аудиту на постійній основі оголошує добори в установленому порядку.
Академія (лист від 15.05.2024 № 108/9100-04) на додаток до раніше наданої інформації повідомила про виконання заходів з усунення недоліків і порушень під час планування та використання коштів державного бюджету, виявлених за результатами проведеного Рахунковою палатою аудиту ефективності, затверджених наказом Академії від 15.06.2023 № 82, зокрема:
Положення про облікову політику Академії узгоджено з вимогами наказу Мінфіну від 03.03.2021 № 146 та погоджено листом Держфінмоніторингу від 28.07.2023 № 2562/710-04;
до Мінфіну надіслано інформацію (лист від 29.12.2023 № 304/9120-06-4) про виконання державного замовлення з підвищення кваліфікації кадрів у натуральному та грошовому виразах за січень–грудень 2023 року відповідно до умов укладених із Мінфіном державних контрактів;
забезпечено дотримання вимог частини другої статті 9 Закону України від 16 липня 1999 р. № 996-XIV “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні” щодо повноти заповнення встановлених обов’язкових реквізитів щодо змісту та обсягу господарських операцій у первинних документах, що застосовуються в бухгалтерському обліку;
забезпечено оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про внесення змін до договору про закупівлі, зміни до договору, а також звітів про виконання договору про закупівлю відповідно до Закону України від 25 грудня 2015 р. № 922-VIII “Про публічні закупівлі”.
За результатами розгляду наданої об’єктами контролю інформації та документів, що підтверджують виконання рекомендацій (пропозицій), Рахункова палата дійшла висновку: із 19 рекомендацій всі виконано в повному обсязі (4 – Мінфіном, 8 – Держфінмоніторингом, 7 – Академією).
Оскільки рекомендації Рахункової палати об’єктами контролю виконані, контроль за виконанням рекомендацій, наданих у рішенні Рахункової палати від 25.04.2023 № 8-2, завершено.
Голова Рахункової палати
Ольга ПІЩАНСЬКА