На виконання рішення Рахункової палати інформацію про результати аудиту ефективності використання коштів державного бюджету на створення і забезпечення функціонування центрів надання адміністративних послуг надіслано Верховній Раді України (лист від 26.04.2018 № 18-783).
Згідно зі статтею 39 Закону України "Про Рахункову палату", відомості про результати аудиту у формі рішення Рахункової палати надіслано Кабінету Міністрів України (лист від 26.04.2018 № 18-784).
Відповідно до статті 36 Закону України "Про Рахункову палату", рішення Рахункової палати і Звіт надіслано Міністерству соціальної політики України (лист від 26.04.2018 № 18-788) з відповідними рекомендаціями.
Рішення Рахункової палати про результати аудиту надіслано Міністерству економічного розвитку і торгівлі України (лист від 26.04.2018 № 18-785), Міністерству регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України (лист від 26.04.2018 № 18-786), Міністерству фінансів України (лист від 26.04.2018 № 18-787), а також Дніпропетровській (лист від 26.04.2018 № 18-789), Львівській (лист від 26.04.2018 № 18-790), Черкаській (лист від 26.04.2018 № 18-791) обласним державним адміністраціям, виконавчому органу Київської міської ради (КМДА) (лист від 26.04.2018 № 18-792) та виконавчому комітету Харківської міської ради (лист від 26.04.2018 № 18-793) для відповідного реагування.
На рішення Рахункової палати Кабінетом Міністрів України надано доручення від 24.05.2018 № 17932/1/1-18, яким Першому віце-прем'єр-міністру - Міністру економічного розвитку і торгівлі України Кубіву С. І., Віце-прем'єр-міністру - Міністру регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Зубку Г. Г., Міністру соціальної політики України Реві А. О., Міністру фінансів України Данилюку О. О., головам Дніпропетровської, Львівської, Черкаської, Харківської облдержадміністрацій та КМДА доручено відповідно до компетенції розглянути, вжити необхідних заходів та про результати поінформувати Рахункову палату і Кабінет Міністрів України. З питань, що потребують вирішення Урядом, подати в установленому порядку відповідні пропозиції.
На засіданні Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування, яке відбулося 20.06.2018, розглянуто інформацію Рахункової палати про результати аудиту ефективності використання коштів державного бюджету на створення і забезпечення функціонування центрів надання адміністративних послуг (далі - ЦНАП). В обговоренні питання взяли участь, зокрема, народні депутати України, директор Департаменту (Центру) надання адміністративних послуг виконавчого органу Київської міської ради (КМДА), голова громадської організації "Всеукраїнська асоціація центрів надання адміністративних послуг" Шамрай Н. В. Усі виступаючі підтримали озвучені пропозиції Рахункової палати: запобігання створенню на одній території декількох центрів надання адміністративних і соціальних послуг, що дублюють один одного; щодо необхідності Уряду вирішити питання підключення ЦНАП до низки державних реєстрів, передусім реєстру Державного земельного кадастру.
Мінсоцполітики повідомило (лист від 23.05.2018 № 9879/0/2-18/15), що з метою виконання пропозицій Рахункової палати опрацьовуються критерії визначення робочою групою Міністерства відсотка співфінансування проектів будівництва центрів із місцевого бюджету. За результатом проведеної роботи буде підготовлено проект нормативно-правового акта щодо внесення змін до
Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на проведення робіт, пов'язаних зі створенням і забезпеченням функціонування центрів надання адміністративних послуг, у тому числі послуг соціального характеру, в форматі "Прозорий офіс", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.10.2017 № 779 (далі - Порядок та умов надання субвенції на створення ЦНАП).
Мінфін поінформував Рахункову палату (лист від 04.06.2018 № 09020-11-13/15036) про підтримку її висновку щодо необхідності удосконалення Порядку та умов надання субвенції на створення ЦНАП, забезпечення належного планування і обґрунтованого розподілу коштів субвенції між відповідними місцевими бюджетами і проектами створення центрів на місцях. Стосовно рекомендації щодо оптимізації управління коштами державного бюджету, які спрямовуються на створення і забезпечення функціонування ЦНАП за бюджетними програмами Мінрегіону (кошти державного фонду регіонального розвитку і субвенція об'єднаним територіальним громадам) і Мінфіну (субвенція соцекономрозвитку) шляхом запровадження єдиної бюджетної програми на цю мету, повідомлено, що у рамках середньострокового бюджетного планування Мінфін розглядатиме питання запровадження єдиної бюджетної програми на створення і забезпечення функціонування ЦНАП. На сьогодні рішення щодо відбору об'єктів, які можуть фінансуватися за рахунок коштів зазначених вище бюджетних програм, приймаються відповідними комісіями міністерств. З огляду на це надана рекомендація Рахункової палати не може бути підтримана Міністерством.
Щодо недоцільності запровадження єдиної бюджетної програми, спрямованої на створення ЦНАП, шляхом оптимізації інших бюджетних програм висловився і Мінрегіон (лист від 01.06.2018 № 7/19-5483), аргументувавши позицію тим, що порядками використання коштів державного фонду регіонального розвитку та субвенції об'єднаним територіальним громадам передбачено спрямування коштів на створення ЦНАП.
Стосовно пропозиції щодо перегляду та уточнення окремих положень Закону України "Про адміністративні послуги" Мінекономрозвитку повідомило Рахункову палату (лист від 07.06.2018 № 3622-06/24460-03), що на сьогодні готує проект змін до зазначеного Закону, якими, зокрема, передбачається врегулювати питання щодо Закону України "Про публічні закупівлі". Однак Міністерство вважає недоцільним закріплення на законодавчому рівні необхідності створення в кожній об'єднаній територіальній громаді ЦНАП, оскільки в рамках міжмуніципального співробітництва ЦНАП, утворений в одній об'єднаній територіальній громаді, може обслуговувати мешканців іншої територіальної громади. З такою позицією Мінекономрозвитку Рахункова палата не може погодитися, тому що Середньостроковим планом пріоритетних дій Уряду до 2020 року (затверджений розпорядження Кабінету Міністрів України від 03.04.2017 № 275-р.) передбачено утворення ЦНАП у 2018 році - у 50 відс. об'єднаних територіальних громадах, у 2019 році - 80 відс., у 2020 році - у всіх об'єднаних територіальних громадах.
Дніпропетровською та Черкаською облдержадміністраціями результати аудиту розглянуто на засіданнях колегій 12.06.2018 і 03.07.2018 відповідно. За підсумками засідання колегії Дніпропетровською облдержадміністрацією вирішено (листи від 12.06.2018 № ВП-2/2/11-18, від 25.06.2018 № 17-2427/0/2-18), зокрема, головам райдержадміністрацій, міським головам, головам об'єднаних територіальних громад: взяти під особистий контроль питання ефективного управління коштами держбюджету на фінансування проведення робіт, пов'язаних зі створенням і забезпеченням функціонування ЦНАП, і забезпечити проведення перевірки приміщень, де розміщуються центри надання адміністративних послуг, на відповідність нормам ДБНВ.2.2-17:2006 "Доступність будинків і споруд для маломобільних груп населення" та в разі виявлення невідповідностей встановленим вимогам вжити заходів для їх усунення.
Харківська міська рада поінформувала Рахункову палату (лист від 01.06.2018 № 08-12/1519/2-18), що на виконання її рішення від 06.03.2018 № 4-4 управлінням з будівництва, ремонту та реконструкції Департаменту будівництва та шляхового господарства Харківської міської ради відшкодовано до державного бюджету 784,0 тис. гривень.
Водночас виконавчий орган Київської міської ради (КМДА) не виконав рекомендації Рахункової палати за рішенням від 06.03.2018 № 4-4 у частині забезпечення поновлення в державному бюджеті 2032,0 тис. грн, незаконно витрачених під час створення Центру соціальних служб у Святошинському районі м. Києва.
У порушення статті 36 Закону України "Про Рахункову палату" (зі змінами) Львівська обласна державна адміністрація не поінформувала Рахункову палату про результати розгляду її рішення.
Відповідно до статті 36 Закону України "Про Рахункову палату", стан виконання заходів за рекомендаціями Рахункової палати перебуває на постійному контролі.
Заступник Голови Рахункової палати
А. В. Майснер