Інформаційне повідомлення на виконання рішення Рахункової палати від 05.12.2017 № 25-3

щодо Звіту про результати аналізу використання коштів державного бюджету на здійснення виконавчої влади у Житомирській та Хмельницькій областях та надання гарантованих державою послуг в умовах функціонування об'єднаних територіальних громад

На виконання рішення Рахункової палати про результати аналізу використання коштів державного бюджету на здійснення виконавчої влади у Житомирській та Хмельницькій областях та надання гарантованих державою послуг в умовах функціонування об'єднаних територіальних громад поінформовано Президента України (лист від 05.01.2018 № 07-28) та Верховну Раду України (лист від 05.01.2018 № 07-29).

Відповідно до статті 39 Закону України "Про Рахункову палату", Кабінету Міністрів України надіслано відомості про результати аналізу у формі рішення Рахункової палати (лист від 05.01.2018 № 07-30).

Рішення Рахункової палати і Звіт про результати аналізу надіслано Міністерству регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України (лист від 05.01.2018 № 07-31), а Житомирській та Хмельницькій обласним державним адміністраціям - рішення Рахункової палати (листи від 05.01.2018 № 07-32 і № 07-33 відповідно) для вжиття заходів щодо усунення виявлених недоліків.

На рішення Рахункової палати Кабінетом Міністрів України надано доручення від 31.01.2018 № 816/1/1-18 Мінекономрозвитку, Мінрегіону, Мінфіну, Мін'юсту, Житомирській та Хмельницькій облдержадміністраціям розглянути інформацію Рахункової палати відповідно до компетенції, вжити необхідних заходів і про результати поінформувати Рахункову палату та Кабінет Міністрів України. З питань, що потребують прийняття рішень Уряду, подати пропозиції в установленому порядку.

На виконання цього доручення та за результатами опрацювання отриманої інформації Мінрегіон листами від 14.02.2018 № 7/34-1611 і від 19.04.2018 № 7/34-4037 поінформував Рахункову палату про вжиті заходи.

Зокрема, у січні 2018 року внесено зміни до Бюджетного кодексу України в частині скасування вимоги щодо необхідності утворення об'єднаних територіальних громад згідно із законом та перспективним планом формування територій громад для отримання повноважень щодо залучення надходжень, здійснення видатків з бюджетів об'єднаних територіальних громад, а також встановлення міжбюджетних відносин із державним бюджетом на рівні районних та міських (міст обласного значення) бюджетів. Для врегулювання питань дублювання на одній і тій самій території повноважень органів місцевого самоврядування об'єднаних територіальних громад, районних рад та райдержадміністрацій розробляється відповідний законопроект та передбачається проведення моделювання на базі декількох областей з напрацюванням дорожньої карти впровадження подальшого реформування.

З метою удосконалення порядку виконання перспективних планів формування територій громад розробляється проект змін до Закону України "Про добровільне об'єднання територіальних громад", згідно з яким має бути унормовано процес добровільного об'єднання територіальних громад відповідно до параметрів і форматів, визначених у затверджених Кабінетом Міністрів України перспективних планах. Проводиться робота з розроблення обласними державними адміністраціями перспективних планів формування територій громад областей, що охоплювало б усю територію області.

У процесі практичного моделювання удосконалення територіальної організації влади субрегіонального рівня, запланованого на 2018 рік, передбачено напрацювання пропозицій щодо мережі та юрисдикції усіх територіальних органів центральних органів виконавчої влади з урахуванням функціонування об'єднаних територіальних громад, відповідних райдержадміністрацій та райрад з метою усунення можливого дублювання реалізації на одній і тій самій території аналогічних повноважень різними органами влади. Групою фінансового моніторингу, утвореною при Мінрегіоні за сприяння проектів міжнародної технічної допомоги, на постійній основі здійснюється оцінка фінансової спроможності кожної об'єднаної територіальної громади, у тому числі й у частині співвідношення адміністративних видатків у структурі бюджету громади. Вирішуються також і питання підвищення професійного рівня кадрового складу виконавчих органів об'єднаних територіальних громад.

Листом від 25.01.2018 № 0485/22/2-18 Житомирська обласна державна адміністрація повідомила Рахункову палату, що розпорядженням голови від 20.12.2017 № 509 у зв'язку із значною кількістю сільських, селищних рад, які об'єднані в територіальні громади в межах окремих районів, і передачею частини повноважень від райдержадміністрацій до відповідних об'єднаних територіальних громадах граничну чисельність працівників райдержадміністрацій з 01.01.2018 скорочено на 160,5 шт. одиниць. За інформацією Хмельницької облдержадміністрації (лист від 01.02.2018 № 60/38-14-525/2018), робота з оптимізації граничної чисельності працівників райдержадміністрацій з урахуванням утворення об'єднаних територіальних громад буде проведена відразу після прийняття Кабінетом Міністрів України відповідної постанови.

Рекомендації Рахункової палати за результатами аналізу уповноваженими державними органами здебільшого враховані, стан їх реалізації перебуває на подальшому контролі.

 

Член Рахункової палати
В. І. Невідомий