Інформаційне повідомлення на виконання Рішення Рахункової палати від 22.12.2016 № 28-3

щодо результатів аудиту ефективності використання коштів державного бюджету на функціонування Державного гемологічного центру України

На виконання Рішення Рахункової палати інформацію про результати аудиту ефективності використання коштів державного бюджету на функціонування Державного гемологічного центру України надіслано Голові Верховної Ради України (лист від 04.01.2017 № 08-11).

Відповідно до статті 39 Закону України "Про Рахункову палату" Прем'єр-міністру України надіслано відомості про результати аудиту у формі Рішення Рахункової палати із пропозиціями щодо вжиття заходів (лист від 04.01.2017 № 08-12).

Рішення Рахункової палати та Звіт про результати аудиту ефективності використання коштів державного бюджету на функціонування Державного гемологічного центру України надіслано для відповідного реагування Міністерству фінансів України (лист від 04.01.2017 № 08-13) та Державному гемологічному центру України (лист від 04.01.2017 № 08-14).

Згідно з отриманою інформацією Прем'єр-міністр України доручив (доручення від 30.01.2017 № 777/1/1-17) Міністерству фінансів України (скликання) та Міністерству внутрішніх справ України вжити заходів реагування та поінформувати про результати Рахункову палату і Кабінет Міністрів України.

Комітет Верховної Ради України з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи на своєму засіданні 22.02.2017 розглянув результати аудиту Рахункової палати і прийняв рішення № 50/33, відповідно до якого рекомендовано: Мінфіну розглянути на засіданні Колегії висновки Рахункової палати щодо результатів аудиту, поінформувати Верховну Раду України, Мінприроди та Держгеонадра про результати виконання ДГЦУ науково-дослідної роботи «Дослідження доцільності та підстав запровадження в Україні на базі вітчизняного законодавства старательського видобутку природного каміння» та надати для використання в роботі копію повного тексту звіту про неї; ДГЦУ разом з Мінфіном вжити заходів щодо прискорення розроблення актів удосконалення законодавства, необхідних для забезпечення ефективності управління бюджетними ресурсами на виконання передбачених законодавством завдань і функцій ДГЦУ, координації та контролю за використанням бюджетних коштів на наукову діяльність ДГЦУ та встановлення реальних результативних показників, які забезпечують об'єктивну оцінку діяльності ДГЦУ.

Міністерство фінансів України, за результатами розгляду Звіту про результати аудиту, надало інформацію (лист від 08.02.2017 № 31-10000-02-13/3461) про реагування лише на чотири пропозиції Рахункової палати з семи.

При цьому Мінфіном підтримано тільки одну пропозицію Рахункової палати − щодо визначення на законодавчому рівні поняття «державний гемологічний контроль» і органу, що його забезпечує, а також виконання ДГЦУ функцій з незалежної експертизи та проведення гемологічних досліджень декоративного каміння і штучних замінників природного каміння, і ту частково.

Оскільки напрям державної політики «державний гемологічний контроль» профільним Законом України «Про державне регулювання видобутку, виробництва і використання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння та контроль за операціями з ними» не визначений, відповідно до норм постанови Кабінету Міністрів України від 07.09.1993 № 713 «Про створення Державного гемологічного центру України» Мінфіном будуть вжиті заходи щодо приведення у відповідність із законодавством Положення про Державний гемологічний центр України, затвердженого наказом Мінфіну від 16.07.2012№ 837, зокрема в частині виключення з нього функції щодо участі ДГЦУ у реалізації державної політики у сфері державного гемологічного контролю.

Натомість з приводу визначення на законодавчому рівні виконання ДГЦУ функцій з незалежної експертизи та проведення гемологічних досліджень декоративного каміння і штучних замінників природного каміння зазначено, що законодавством не встановлено покладання таких функцій на державну установу чи організацію виключно законами.

За результатами розгляду вказаного листа, відповідно до норм статті 36 Закону України «Про Рахункову палату», Рахункова палата вважає неналежними заходи, вжиті Мінфіном для реалізації вимог надісланого рішення та Звіту.

Станом на 07.04.2017 інформація про виконання Мінфіном рішення Комітету Верховної Ради України з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та доручення Прем'єр-міністра України за результатами аудиту Рахункової палати не надходила.

У порядку реагування Державна гемологічна служба України повідомила (лист від 13.03.2017 № 71000-1/1303/17-14) Рахункову палату про заходи, вжиті керівництвом установи за результатами проведеного Рахунковою палатою аудиту та на виконання Рішення Рахункової палати, відповідно до яких:

− директором ДГЦУ видано наказ від 16.01.2017 № 4/17 «Про результати аудиту використання коштів державного бюджету на функціонування ДГЦУ»;

− Звіт і Рішення Рахункової палати за результатами аудиту обговорені на зборах трудового колективу ДГЦУ, які відбулися 16.02.2017;

− пропозицію Рахункової палати щодо встановлення реальних результативних показників ДГЦУ опрацьовано і враховано у паспорті бюджетної програми за КПКВК 35001100 «Наукове і науково-методичне забезпечення у сфері виробництва і використання дорогоцінного і напівдорогоцінного каміння та забезпечення державних виробничих та соціально-культурних потреб у дорогоцінних металах і дорогоцінному камінні» на 2017 рік, затвердженому наказом Мінфіну № 90 від 10.02.2017;

− пропозиції стосовно розроблення актів, спрямованих на удосконалення законодавства, необхідних для забезпечення ефективності управління бюджетними ресурсами на виконання передбачених законодавством завдань і функцій ДГЦУ, надіслані до Мінфіну у щомісячному звіті установи (лист від 10.02.2017 № 71000-1/1003/17-1);

− в ДГЦУ створена робоча група з підготовки проекту Порядку організації виконання науково-дослідних робіт, які виконуються установою за рахунок коштів загального бюджету.

За результатами розгляду вказаного листа Рахункова палата вважає належними заходи, вжиті об'єктом контролю для реалізації вимог надісланих Рішення та Звіту відповідно до норм статті 36 Закону України «Про Рахункову палату». Однак подання інформації із запізненням на один місяць необхідно розцінювати як неналежне виконання абзацу другого частини другої статті 36 цього Закону.

Стан реалізації заходів на виконання рекомендацій Рахункової палати перебуває на постійному контролі.

 

Член Рахункової палати
В. П. Пилипенко