На виконання рішення Рахункової палати інформацію про результати аудиту формування та використання міжбюджетних трансфертів, наданих з Державного бюджету України місцевим бюджетам Харківської області, надіслано Верховній Раді України (лист від 03.01.2017 № 16-5).
Відомості про результати зазначеного аудиту у формі рішення Рахункової палати надіслано Кабінету Міністрів України (лист від 03.01.2017 № 16-6).
Рішення Рахункової палати та Звіт про результати аудиту надіслано для відповідного реагування Харківській обласній державній адміністрації (лист від 03.01.2017 № 16-10).
Інформацію про результати зазначеного аудиту з рекомендаціями надіслано Міністерству фінансів України (лист від 03.01.2017 № 16-7), Міністерству освіти і науки України (лист від 03.01.2017 № 16-9), Міністерству охорони здоров'я України (лист від 03.01.2017 № 16-8) для відповідного реагування.
На рішення Рахункової палати Кабінетом Міністрів України надано доручення від 16.01.2017 № 471/1/1-17 Міністерству освіти і науки України, Міністерству охорони здоров'я України, Міністерству соціальної політики України, Міністерству фінансів України, яких зобов'язано опрацювати порушені питання, вжити заходів щодо усунення виявлених недоліків та за результатами поінформувати Рахункову палату і Кабінет Міністрів.
Крім того, зазначеним міністерствам і Міністерству з питань окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб, Міністерству регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, Харківській обласній державній адміністрації доручено опрацювати порушені питання та вжити заходів щодо усунення виявлених недоліків.
На виконання пропозицій Рахункової палати Міністерство фінансів України листом від 07.02.2017 № 31-05120-02-2/3300 повідомило, що питання внесення змін до Бюджетного кодексу України та Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" в частині чіткого розподілу функціональних і видаткових повноважень (щодо їх бюджетного фінансування) центральних та місцевих органів влади; визначення змісту поняття та складових частин першочергових і гарантованих послуг; визначення поняття "загальнодержавні витрати" та функцій головних розпорядників коштів щодо таких витрат повинне розглядатися комплексно під час здійснення заходів з децентралізації і розмежування повноважень між центральними, місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування в рамках реалізації концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні.
Стосовно визначення механізму врахування при розрахунку обсягів базової та реверсної дотацій кількості осіб, внутрішньо переміщених до Харківської області з Донецької та Луганської областей, Міністерство фінансів поінформувало, що інформація про чисельність наявного населення України надається Державною службою статистики України на початок року, що передує плановому (для бюджету на 2016 рік − станом на 01.01.2015), на основі наявних адміністративних даних щодо державної реєстрації народження і смерті та зміни реєстрації місця проживання без урахування частини зони проведення антитерористичної операції.
Аналогічну позицію висловило Міністерство охорони здоров'я України листом від 03.02.2017 № 13-04/03/13/2-17/2677 щодо рекомендації Рахункової палати про врахування при розрахунку обсягів медичної субвенції кількості осіб, внутрішньо переміщених до Харківської області з Донецької та Луганської областей. Міністерство повідомило, що оскільки внутрішньо переміщених осіб, які зареєструвалися після 01.01.2016, при розподілі обсягу медичної субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на 2017 рік не враховано, єдиним шляхом збільшення обсягу цієї субвенції з боку Міністерства є видатки резервного фонду медичної субвенції, а також видатки для територій для Донецької та Луганської областей, на яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження.
За рекомендаціями Рахункової палати Харківською обласною державною адміністрацією (лист від 26.01.2017 № 01-44/703) вжито такі заходи:
− з метою оптимізації ліжкового фонду закладів охорони здоров'я станом на 31.12.2016 скорочено 1330 стаціонарних ліжок комунальних закладів охорони здоров'я;
− станом на 01.01.2017 проведено роботу з об'єднання третьої та п'ятої підстанцій КЗОЗ "Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф" із передачею орендованих приміщень Харківській міській раді, що забезпечить економію бюджетних коштів на утримання підстанцій в сумі 200 тис. гривень;
− КЗ "Обласний клінічний центр урології і нефрології ім. В.І. Шаповала" отримано повідомлення від Міністерства охорони здоров'я України про включення до Ліцензійного реєстру спеціальностей "Дитяча анестезіологія" та "Терапевтична стоматологія";
− КЗ "Харківська міська клінічна лікарня швидкої та невідкладної медичної допомоги ім. проф. О. І. Мещанінова" перерахована у дохід бюджету нарахована з порушенням чотирьом спеціалістам адміністративно-управлінського та господарсько-обслуговуючого персоналу доплата за виконання обов'язків тимчасово відсутнього працівника у 2015 році в обсязі 1,1 тис. гривень. Посади лікарів-рентгенологів відділення магнітно-резонансної томографії приведені у відповідність з обсягом робіт з урахуванням цілодобового графіка шляхом скорочення 0,75 посади;
− відділом освіти Харківської районної держадміністрації до перспективного плану проходження атестації і до перспективного плану проходження курсів підвищення кваліфікації включено працівників, які не мають відповідної фахової освіти та працюють педагогами в навчальних закладах району. Крім того, відділом за результатами проведеної претензійної роботи стягнута з постачальника пеня в сумі 9,2 тис. грн за прострочення терміну поставки автобусів та перерахована в дохід бюджету (платіжне доручення № 116 від 29.12.2016).
Аналіз зазначеного вище свідчить про необхідність здійснення відповідно до норм статті 36 Закону України "Про Рахункову палату" подальшого моніторингу виконання рекомендацій Рахункової палати.
Член Рахункової палати
Г. Ю. Самусь