На виконання рішення Рахункової палати інформацію про результати аудиту ефективності використання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на компенсацію за пільговий проїзд та надання пільг з послуг зв'язку окремим категоріям громадян у 2015 році та аналізу фінансового забезпечення реалізації їх прав на зазначені пільги у 2016 році надіслано Верховній Раді України (лист від 18.01.2017 № 18-92). Згідно зі статтею 39 Закону України "Про Рахункову палату", відомості про результати зазначеного аудиту у формі рішення Рахункової палати надіслано Кабінету Міністрів України (лист від 18.01.2017 № 18-93). Відповідно до статті 36 Закону України "Про Рахункову палату", рішення Рахункової палати і звіт про результати аудиту надіслано Міністерству фінансів України (лист від 18.01.2017 № 18-99).
Рішення Рахункової палати про результати аудиту надіслано Міністерству соціальної політики України (лист від 18.01.2017 № 18-94), Київській міській (лист від 18.01.2017 № 18-95) та Хмельницькій обласній (лист від 18.01.2017 № 18-98) держадміністраціям, Одеській (лист від 18.01.2017 № 18-97) та Луцькій (лист від 18.01.2017 № 18-96) міським радам для відповідного реагування.
На рішення Рахункової палати Кабінетом Міністрів України надано доручення від 24.01.2017 № 2425/1/1-17 Мінфіну, Мінсоцполітики, Держаудитслужбі, КМДА, Хмельницькій, Одеській та Волинській облдержадміністраціям, яких зобов'язано, згідно з компетенцією, розглянути результати аудиту, вжити відповідних заходів реагування та про результати поінформувати Рахункову палату і Кабінет Міністрів.
На виконання пропозицій Рахункової палати Міністерство фінансів України листом від 20.02.2017 № 31-09010-33-13/4611 повідомило, що згідно із змінами до Бюджетного кодексу України, з 01.01.2017 видатки на надання пільг з послуг зв'язку, інших передбачених законодавством пільг та пільговий проїзд окремим категоріям громадян включено до визначених статтею 91 цього кодексу видатків місцевих бюджетів, що можуть здійснюватися з усіх місцевих бюджетів. Таким чином, відшкодування витрат за надані пільгові послуги буде здійснюватися місцевими органами виконавчої влади за рахунок виділених з місцевого бюджету коштів на цю мету.
Мінінфраструктури листом від 17.02.2017 № 1336/25/10-17 поінформувало Рахункову палату, що воно неодноразово ініціювало питання заміни системи компенсації перевезень адресною грошовою допомогою, що надається безпосередньо громадянину, який має право на пільговий проїзд. З цією метою було проведено низку нарад і круглих столів, за результатами яких Кабінет Міністрів України доручив Мінсоцполітики разом із відповідними міністерствами вжити заходів щодо запровадження з 01.01.2016 адресної грошової допомоги. Незважаючи на те, що Мінсоцполітики неодноразово інформувало Мінінфраструктури про підготовку відповідних проектів актів з питань запровадження адресної грошової допомоги, до сьогодні Мінінфраструктури не отримало жодного проекту акта з цього питання. Мінінфраструктури повністю підтримує пропозицію Рахункової палати щодо запровадження адресної грошової допомоги та в разі надходження відповідного проекту нормативно-правового акта розгляне його першочергово.
Державна аудиторська служба України листом від 13.02.2017 № 04-11/171 щодо проведення верифікації кредиторської заборгованості за коштами субвенції перевізникам за надані послуги з пільгового проїзду та надання пільг з послуг зв'язку поінформувала Рахункову палату, що Законом України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" та Положенням про Державну аудиторську службу України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2016 № 43, не передбачено проведення Держаудитслужбою та її територіальними органами верифікації кредиторської заборгованості.
Хмельницька обласна державна адміністрація листом від 08.02.2017 № 60/27-14-539/2017 поінформувала про те, що з метою недопущення загострення ситуації в умовах відсутності субвенції з державного бюджету в минулому році в місцевих бюджетах області на компенсацію за пільговий проїзд виділено кошти в сумі 46,0 млн грн (98 відсотків від запланованого). Левова частка цих видатків була запланована в бюджеті міста Хмельницького − 28,8 млн грн, які спрямовані на відшкодування витрат за пільгове перевезення комунальному підприємству "Електротранс". Щодо невключення управлінням праці та соціального захисту населення Хмельницької міської ради до зведеної бюджетної звітності розпорядника бюджетних коштів обсягу вартості послуг, наданих пільговикам у 2015 році Хмельницьким комунальним підприємством "Електротранс", у вказаному листі зазначено, що у 2015 році одержувачі коштів, що входять у мережу зазначеного управління, подавали фінансову та бюджетну звітність до управління Державної казначейської служби України самостійно, тому вказані дані не були включені до зведеної бюджетної звітності розпорядника бюджетних коштів.
Київська міська державна адміністрація листом від 21.02.2017 № 004-262 щодо запровадження адресного обліку з перевезень пільгових категорій громадян повідомила, що в місті Києві продовжується запровадження багатофункціональної електронної пластикової картки "Картка киянина", яка має, зокрема, транспортний додаток, завдяки чому здійснюється фактичний облік перевезення окремих пільгових категорій громадян. Стосовно неналежної організації внутрішнього контролю розпорядниками коштів субвенції за її використанням поінформовано, що Департаментом соціальної політики виконавчого органу Київської міської ради у 2015 році здійснювалися розрахунки з надавачами послуг пільгового проїзду в міському пасажирському транспорті загального користування з перевищенням від 9 до 21 дня п'ятиденного терміну з моменту надходження коштів субвенцій у зв'язку з накладенням арешту на рахунки департаменту. За таких умов платежі органами Казначейства, крім захищених видатків, не проводяться.
Крім зазначеного, надано інформацію, що Законом України "Про Державний бюджет України на 2017 рік" субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення гарантованих державою пільг на проїзд і послуги зв'язку не передбачена. Програмою "Турбота" за рахунок бюджету міста Києва компенсацію за надання цих пільг також не передбачено. Відповідно, підстав для планування видатків на надання таких пільг і компенсацій, встановлених законами України, в бюджеті міста Києва немає.
Виконавчий комітет Одеської міської ради листом від 31.01.2017 № 02.2-01/8 повідомив, що рішення Рахункової палати взято до відома.
Виконавчий комітет Луцької міської ради листом від 13.02.2017 № 1.1-2/729 поінформував Рахункову палату, що за результатами розгляду звернень і скарг, які надійшли до Луцької міської ради з питань пільгових перевезень та надання пільг окремим категоріям громадян з послуг зв'язку, вжиті необхідні заходи. Водночас повідомлено Рахункову палату про те, що у 2016 році Луцьким підприємством електротранспорту надано послуг з пільгового перевезення окремих категорій громадян на загальну суму 31,9 млн грн, які повністю оплачені за рахунок коштів місцевого бюджету.
Станом на 13.03.2017 інформація про реагування на рішення Рахункової палати від Мінсоцполітики не надходила.
За результатами розгляду листів, відповідно до положень статті 36 Закону України "Про Рахункову палату", стан реалізації заходів на виконання рекомендацій Рахункової палати перебуває на контролі.
Член Рахункової палати
Г. Ю. Самусь