На виконання рішення Рахункової палати інформацію про результати аудиту ефективності використання бюджетних коштів на будівництво, реконструкцію та капітальний ремонт доріг державного значення при виконанні Державної цільової економічної програми розвитку автомобільних доріг загального користування на 2013−2018 роки надіслано Верховній Раді України (лист від 17.10.2016 № 04-1904).
Відомості про результати зазначеного аудиту у формі рішення Рахункової палати надіслано Кабінету Міністрів України (лист від 17.10.2016 № 04-1902).
Рішення Рахункової палати і Звіт про результати аудиту надіслано Міністерству інфраструктури України (лист від 17.10.2016 № 04-1903) та Державному агентству автомобільних доріг України (лист від 17.10.2016 № 04-1901) з метою вжиття заходів для усунення виявлених недоліків.
На рішення Рахункової палати від Кабінету Міністрів України надійшло доручення від 26.10.2016 № 38168/1/1-16, яким зобов'язано Мінінфраструктури та Укравтодор розглянути порушені питання та про результати поінформувати Рахункову палату та Кабінет Міністрів України.
Міністерство інфраструктури України листом від 14.11.2016 № 11063/25/10-16 повідомило Рахункову палату про те, що зміни до Державної цільової економічної програми розвитку автомобільних доріг загального користування на 2013−2018 роки розроблятимуться на основі нової стратегії розвитку автомобільних доріг загального користування на 2017−2018 роки та на середньострокову перспективу. Роботу над вказаною стратегією планується завершити до кінця поточного року.
Державне агентство автомобільних доріг України листом від 18.11.2016 № 5531/1/6.3-4-872/05 повідомило Рахункову палату про те, що розроблення методики оцінки ефективності виконання Програми буде включено до тематичного плану науково-дослідних робіт Укравтодору на 2017 рік. Фактично, рекомендація Рахункової палати щодо забезпечення проведення оцінки ефективності виконання Програми буде виконана після затвердження цієї методики.
Також у листі зазначено, що Верховною Радою України 17.11.2016 у другому читанні та в цілому прийнято такі законопроекти:
− "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування системи управління автомобільними дорогами загального користування" (зареєстрований у Верховній Раді 27.11.2014 за № 0954), яким передбачено внесення змін до статті 10 Закону України від 08.09.2005 № 2862 "Про автомобільні дороги";
− "Про внесення змін до Закону України "Про джерела фінансування дорожнього господарства України" щодо удосконалення механізму фінансування дорожньої галузі" (реєстр. № 4014а від 15.07.2016);
− "Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо удосконалення механізму фінансування дорожньої галузі" (реєстр. № 4015а від 15.07.2016).
Згідно з вказаними нормативними актами створено Державний дорожній фонд України у складі спеціального фонду державного бюджету.
При цьому в листах Міністерства та Державного агентства автомобільних доріг України відсутня інформація щодо розгляду запропонованого Рахунковою палатою питання доцільності віднесення до джерел формування Державного дорожнього фонду України єдиного збору, який справляється в пунктах пропуску через державний кордон України.
Слід зазначити, що створення Державного дорожнього фонду України дозволить забезпечити належне фінансування заходів Державної цільової економічної програми розвитку автомобільних доріг загального користування на 2013−2018 роки.
За таких умов дорожньо-будівельні роботи на об'єктах з високим ступенем будівельної готовності будуть завершені, а відповідні пропозиції Рахункової палати - виконані.
Відповідно до положень статті 36 Закону України "Про Рахункову палату" стан реалізації заходів на виконання рекомендацій Рахункової палати перебуває на контролі.
Член Рахункової палати
І. М. Заремба