Інформаційне повідомлення на виконання рішення Рахункової палати від 11.10.2016 № 21-4

щодо Звіту про результати аудиту ефективності використання коштів державного бюджету на забезпечення лікування хворих на цукровий і нецукровий діабет

На виконання рішення Рахункової палати інформацію про результати аудиту ефективності використання коштів державного бюджету на забезпечення лікування хворих на цукровий і нецукровий діабет надіслано Верховній Раді України (лист від 21.10.2016 № 18-1937).

Рішення Рахункової палати та Звіт про результати аудиту ефективності використання коштів державного бюджету на забезпечення лікування хворих на цукровий і нецукровий діабет надіслано Міністерству охорони здоров'я України (лист від 21.10.2016 № 18-1939).

Кабінету Міністрів України (лист від 21.10.2016 № 18-1938) − для розгляду, Львівській обласній державній адміністрації (лист від 21.10.2016 № 18-1940), Одеській обласній державній адміністрації (лист від 21.10.2016 № 18-1942), Харківській обласній державній адміністрації (лист від 21.10.2016 № 18-1943), Київській міській державній адміністрації (лист від 21.10.2016 № 18-1941 для відповідного реагування надіслано рішення Рахункової палати про результати зазначеного аудиту.

На виконання пропозицій Рахункової палати Міністерство охорони здоров'я України листом від 21.11.2016 № 13-04/17/13/326-16/30024 проінформувало, що робочою групою МОЗ розроблено проекти постанов Кабінету Міністрів України "Про запровадження відшкодування вартості лікарських засобів" та "Про державне регулювання цін на лікарські засоби", які схвалені на засіданні Уряду 10 листопада 2016 року. Запровадження механізму референтного ціноутворення дозволить суттєво (до 20 відс.) зменшити ціни на основні лікарські засоби, у тому числі на препарати інсуліну, вартість яких може повністю або частково відшкодовуватись за рахунок державного бюджету, та на лікарські засоби, які закуповуються МОЗ централізовано.

Крім того, МОЗ розроблено проект наказу "Про затвердження реєстру референтних цін (цін відшкодування) на препарати інсуліну", яким передбачається затвердження референтних цін (цін відшкодування) на препарати інсуліну, за якими буде здійснюватися відпуск препаратів інсуліну через аптечні заклади в рамках реалізації зазначеного пілотного проекту. Цей проект наказу пройшов процедуру громадського обговорення та станом на грудень 2016 року доопрацьовується структурними підрозділами МОЗ згідно з отриманими зауваженнями. Після доопрацювання проект наказу буде надіслано на погодження до Міністерства економічного розвитку і торгівлі України в установленому законодавством порядку.

Станом на грудень 2016 року МОЗ здійснює низку системних заходів щодо створення та впровадження реєстру пацієнтів, основними з яких є розроблення, узгодження та затвердження технічного завдання на створення комплексної інформаційної системи "Електронний реєстр пацієнтів" (наказ МОЗ від 05.09.2014 № 632) та технічного завдання на комплексну систему захисту інформації у комплексній інформаційній системі "Електронний реєстр пацієнтів", що передбачає розроблення та затвердження єдиних уніфікованих підходів до формування реєстрів та їх функціонування, розроблення та затвердження стандартів медичної інформації і базових довідкових реєстрів. Повноцінно функціонуючий реєстр дасть можливість обробляти та аналізувати інформацію про будь-які категорії хворих, у тому числі хворих на цукровий діабет І і ІІ типу, нецукровий діабет.

З метою вирішення проблемних питань у частині адміністрування реєстру пацієнтів підготовлено проект наказу "Про внесення змін до наказу про затвердження Положення про реєстр пацієнтів, що потребують інсулінотерапії, який затверджений наказом МОЗ України від 23.12.2015 № 890". Відповідно до цього проекту наказу адміністратором реєстру буде визначено державне підприємство "Державний експертний центр Міністерства охорони здоров'я України", яке має фінансові можливості для вирішення питань подальшого функціонування тестового програмного забезпечення реєстру.

Департамент охорони здоров'я Київської міської державної адміністрації (лист від 21.11.2016 № 061-14998/04.03) поінформував, що станом на грудень 2016 року на погодженні перебуває проект міської цільової комплексної програми "Здоров'я киян" на 20172019 роки, заходами якої на 2017 рік передбачено 135,8 млн грн на проведення закупівлі інсулінів та їх аналогів для хворих на цукровий діабет, у тому числі дітей.

Харківська обласна державна адміністрація (лист від 25.11.2016 № 01-44/9076) поінформувала, що департаментом охорони здоров'я Харківської міської ради залишки препаратів інсуліну розподілені між комунальними закладами охорони здоров'я міста Харкова.

Львівська обласна державна адміністрація (лист від 28.11.2016 № 5/6-8793/0/2-16-22) повідомила, що департаментом охорони здоров'я Львівської облдержадміністрації станом на 08.11.2016 підготовлено для розгляду Львівською обласною радою проект обласної цільової програми "Цукровий і нецукровий діабет" на 2017 рік. Вжито заходів щодо усунення недоліків, виявлених під час аудиту, зокрема, організовано систематичний аналіз стану формування потреб, надходжень та використання лікарських засобів і виробів медичного призначення для лікування хворих на цукровий і нецукровий діабет, виходячи з реальної потреби та реєстру хворих на цукровий та нецукровий діабет як в установі, де виявлено такі недоліки (КП "Львівська 1-ша міська клінічна лікарня ім. Князя Лева"), так і в інших закладах охорони здоров'я.

Аналіз зазначеного вище свідчить про необхідність здійснення відповідно до норм статті 36 Закону України "Про Рахункову палату" подальшого моніторингу виконання рекомендацій Рахункової палати.

 

Член Рахункової палати
Г. Ю. Самусь