Рахункова палата затвердила Порядок проведення аналізу щорічного звіту Міністерства економіки України, що містить аналіз функціонування системи публічних закупівель та узагальнену інформацію про результати здійснення контролю у сфері закупівель. Затвердження Порядку передбачене Стратегією розвитку Рахункової палати на 2019–2024 роки.
Законодавство встановлює жорсткі терміни, впродовж яких відповідний аналіз має здійснюватися - протягом трьох місяців з дня оприлюднення Мінекономіки відповідного звіту. Дотримання цих вимог потребує чіткого планування та регламентації роботи Рахункової палати, тож ухвалення Порядку було нагальною, але не реалізованою потребою ще з 2018 року.
Ухвалений Порядок унормовує та регламентує інституційний процес здійснення аналізу: мету, предмет, етапи. Також визначено алгоритм документування, порядок та строки взаємодії між структурними підрозділами Рахункової палати в процесі проведення аналізу та нагляду за його якістю.
Порядок розроблявся із застосуванням методології проведення аудиту відповідності. На її основі розроблено та адаптовано до специфіки цього аналізу 25 додатків, які забезпечать єдині підходи документування кожного етапу проведення аналізу, а також моніторингу виконання рекомендацій, наданих за його результатами.
При розробленні порядку враховано положення прийнятого Верховною Радою України 30.10.2024 Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про Рахункову палату» та деяких інших законодавчих актів України».
Представляючи цей документ, член Рахункової палати Геннадій Пліс, зазначив: «Наявність у Рахунковій палаті порядку проведення аналізу щорічного звіту Мінекономіки гармонізує цю діяльність з існуючими в інституції методологічними документами та положеннями міжнародних стандартів. Це зробить процес аналізу контрольованим, послідовним та прозорим, а його результати – вимірюваними».
Порядок набуде чинності 1 січня 2025 року.
Довідково:
Здійснення Рахунковою палатою аналізу щорічного звіту Мінекономіки, обумовлено вимогами норм Законів України («Про Рахункову палату» (п. 61 ч. 1 ст. 7) та «Про публічні закупівлі» (п. 3 ч. 1 ст. 9)). Згідно з розділом 12 Керівних принципів аудиту державних фінансів INTOSAI-P 1 «Лімська декларація» за потреби вищі органи аудиту можуть надавати парламентові та адміністративним органам свої професійні знання у формі експертних висновків.