Доповнення до інформаційного повідомлення на виконання рішення Рахункової палати від 06.06.2023 № 12-9

05.07.2024 09:31

щодо Звіту про результати аналізу діяльності Фонду гарантування вкладів фізичних осіб у 2016–2019 роках з питань використання коштів та реалізації переданого майна

У межах моніторингу виконання рекомендацій, викладених у рішенні Рахункової палати від 06.06.2023 № 12-9 щодо Звіту про результати аналізу діяльності Фонду гарантування вкладів фізичних осіб у 2016–2019 роках з питань використання коштів та реалізації переданого майна, повідомляємо.

Фондом гарантування вкладів фізичних осіб (далі – Фонд) на додаток до раніше наданої інформації (лист від 18.07.2023 № 32-8318/23) повідомлено (лист від 08.02.2024 № 32-1358/24) про виконання Плану заходів щодо реагування на рекомендації Рахункової палати, затвердженого рішенням виконавчої дирекції Фонду від 17.07.2023 №852 (далі – План заходів).

З метою усунення порушень і недоліків, встановлених під час аналізу:

Фонд розробив законопроєкт “Про внесення змін до Закону України “Про систему гарантування вкладів фізичних осіб” щодо внесення змін у частині визначення повноважень виконавчої дирекції Фонду щодо складання проєкту звіту про виконання кошторису витрат Фонду та подання його на затвердження адміністративній раді Фонду; визначення повноважень адміністративної ради Фонду в частині затвердження звіту про виконання кошторису витрат Фонду; оприлюднення звіту про виконання кошторису витрат Фонду на здійснення тимчасової адміністрації та/або ліквідації банку; визначення терміну щодо подання Фондом до Національного банку України пропозицій про відкликання банківської ліцензії та ліквідації банку, а також затвердження ліквідаційної маси банку виконавчою дирекцією Фонду. Законопроєкт зареєстровано у Верховній Раді України 17.01.2024 за № 10412;  

Фонд розробив і подав на розгляд і затвердження адміністративній  раді Фонду проєкт змін до Порядку та умов оплати праці виконавчої дирекції;

рішенням виконавчої дирекції Фонду від 02.11.2023 № 1390 затверджена нова редакція Положення про порядок складання та виконання кошторису витрат Фонду гарантування вкладів фізичних осіб (удосконалене планування кошторисних витрат за статтями кошторису “Основні засоби” та “Нематеріальні активи” та відображення їх у звіті про виконання кошторису витрат Фонду);

виконавча дирекція Фонду 17.08.2023 затвердила зміни до Інструкції про організацію закупівель товарів, робіт та послуг Фондом гарантування вкладів фізичних осіб, затвердженої рішенням виконавчої дирекції Фонду від 26.05.2016 № 846 (у редакції рішення виконавчої дирекції Фонду від 05.05.2020 № 896 (зі змінами)), у частині покладання обов’язку контролю строків виконання сторонами договору про закупівлю або закінчення строку дії договору про закупівлю, за умови його виконання сторонами, або його розірвання на замовника закупівлі для своєчасного оприлюднення в електронній системі закупівель звітів про виконання договору про закупівлю. Критерії та методику оцінки пропозицій буде удосконалено при складанні та затвердженні конкурсної документації під час здійснення закупівель для потреб Фонду, що не підпадають під дію Закону України “Про публічні закупівлі”, шляхом застосування відкритого конкурсу або конкурсу з обмеженим доступом;

рішеннями виконавчої дирекції Фонду від 25.08.2023 № 1048 і від 14.09.2023 № 1124 (зареєстровані в Міністерстві юстиції України 12.09.2023 за № 1609/40665 та 20.09.2023 за № 1654/40710) затверджені зміни до Положення щодо організації продажу активів (майна) банків, що ліквідуються, в частині застосування того чи іншого аукціону (що проводяться за методами підвищення та/або зниження ціни і без обмеження мінімальної ціни продажу активів (майна)), а також визначення принципів проведення аукціонів: добросовісна конкуренція серед учасників; публічність, відкритість і прозорість; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця; запобігання корупційним діям і зловживанням. При цьому Фонд не визначив обов’язку подання учасниками електронних аукціонів інформації (довідки) про те, що вони не є пов’язаними особами з іншими учасниками аукціону, та обов’язку відхиляти пропозицію учасника, який є пов'язаним з іншими учасниками аукціону. Зазначені зміни набрали чинності 11.11.2023.

Крім того, Фонд повідомив про розгляд і затвердження виконавчою дирекцією Фонду (рішення від 10.08.2023 № 998/23-РВД) плану заходів зі створення Комплексної системи захисту інформації у Фонді на 2024 – 2026 роки. Службовою запискою від 15.08.2023 № 47/040-101-С3 директорові департаменту інформаційних технологій Фонду надано пропозиції щодо придбання товарів, робіт і послуг за відповідними статтями кошторису витрат на 2024 рік. Витрати внесені до цього кошторису. Кошторис витрат Фонду на 2024 рік, що містить витрати на впровадження заходів КСЗІ, згідно із затвердженим планом заходів Фонду схвалений адміністративною радою Фонду.

За результатами оцінки наданої інформації та документів, що підтверджують виконання рекомендацій, Рахункова палата дійшла висновку: із  7 рекомендацій  у повному обсязі виконано 6, частково – 1.

Рахункова палата відповідно до статті 36 Закону України “Про Рахункову палату” продовжує здійснювати моніторинг виконання наданих рекомендацій і вжитих заходів.

 

Голова Рахункової палати
Ольга ПІЩАНСЬКА