Інформаційне повідомлення на виконання рішення Рахункової палати від 27.06.2017 № 13-5

щодо Звіту про результати аудиту ефективності адміністрування доходів від власності суб'єктів господарювання, що належать до сфери управління Міністерства аграрної політики та продовольства України

На виконання рішення Рахункової палати інформацію про результати аудиту ефективності адміністрування доходів від власності суб'єктів господарювання, що належать до сфери управління Міністерства аграрної політики та продовольства України, надіслано Верховній Раді України (лист від 21.08.2017 № 16-1490) і Раді національної безпеки і оборони України (лист від 21.08.2017 № 16-1492).

Відповідно до статті 39 Закону України "Про Рахункову палату", Прем'єр-міністру України надіслано відомості про результати аудиту у формі рішення Рахункової палати із пропозиціями щодо вжиття заходів (лист від 21.08.2017 № 16-1491).

Рішення Рахункової палати та Звіт надіслано Міністерству аграрної політики та продовольства України (лист від 21.08.2017 № 16-1495), Державній фіскальній службі України (лист від 21.08.2017 № 16-1494) і Фонду державного майна України (лист від 21.08.2017 № 16-1493).

За результатами розгляду інформації Рахункової палати Прем'єр-міністр України Гройсман В. Б. доручив (доручення № 33505/1/1-17 від 31.08.2017) Мінагрополітики (Кутовий Т. В.  скликання), Мінфіну (Данилюк О. О.), ФДМУ, ДФС (Продан М. В.), Держаудитслужбі (Гаврилова Л. В.) опрацювати матеріали аудиту та рекомендації Рахункової палати, вжити необхідних заходів для усунення порушень. З питань, що потребують прийняття рішень Уряду, внести узгоджені пропозиції. Про вжиті заходи поінформувати Рахункову палату і Кабінет Міністрів України.

На виконання доручень Прем'єр-міністра України ФДМУ (лист від 28.09.2017 № 10-15-18453) і ДФС (листи від 15.09.2017 № 714/3/99-99-12-03-06-11; від 11.10.2017 № 1496/2/99-99-12-03-06-11) повідомили про вжиті заходи на виконання зазначеного доручення. Водночас на лист Рахункової палати від 16.11.2017 № 16-2016 і повторне звернення (лист від 15.01.2018 № 16-112) Мінагрополітики про вжиті заходи повідомило лише в січні 2018 року (лист від 25.01.2018 № 37-27-7/2328).

ФДМУ повідомив: з метою позапланового упорядкування обліку юридичних осіб, які зареєстровані в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України (далі  ЄДРПОУ) за Мінагрополітики, але їх належність до сфери управління не підтверджена цим органом, а також для посилення роботи з Міністерством у частині забезпечення упорядкування обліку юридичних осіб до Мінагрополітики листом від 20.09.2017 № 10-15-17961 було надано переліки юридичних осіб, які підлягають упорядкуванню для внесення відповідних змін до ЄДРПОУ.

ДФС повідомило, що з метою створення сприятливих умов для розвитку агропромислового комплексу та здійснення оцінки ефективності бюджетних програм, що передбачає заходи з моніторингу, аналізу та контролю за цільовим та ефективним використанням бюджетних коштів, а також забезпечення виконання завдань, покладених на ДФС, розроблено та спільно з представниками Мінагрополітики опрацьовано проект Угоди про інформаційне співробітництво між ДФС та Мінагрополітики, який надіслано Міністерству листом від 14.09.2017 № 15697/5/99-99-08-03-03-16 для завершення процедури підписання.

Для належного забезпечення надходжень до державного бюджету частини чистого прибутку (доходу) ДФС надіслано до Мінфіну як органу, що здійснює нормативно-правове регулювання у фінансовій, бюджетній, податковій та митній сферах, а також законодавства з питань бухгалтерського обліку, пропозиції щодо внесення змін до Закону України від 21.09.2006 № 185 "Про управління об'єктами державної власності" та Податкового кодексу України для удосконалення нормативно-правового регулювання механізму справляння частини чистого прибутку (доходу).

Для дослідження питання в частині визначення необхідності проведення перевірки приватного акціонерного товариства "Державна зернова корпорація України" ДФС поінформувало Офіс великих платників податків ДФС (за місцем обліку підприємства).

Мінагрополітики наказом від 16.01.2018 № 23 "Про усунення порушень і недоліків, виявлених Рахунковою палатою під час аудиту" було затверджено План заходів з усунення недоліків і порушень, виявлених під час аудиту, проведеного Рахунковою палатою, щодо ефективності адміністрування доходів від власності суб'єктів господарювання, що належать до сфери управління Міністерства аграрної політики та продовольства України, викладених у звіті про результати аудиту та затверджених рішенням Рахункової палати від 27.06.2017 № 13-5.

Відповідно до цього Плану, протягом 2018 року Мінагрополітики, зокрема, заплановано:

− впровадження електронної системи збору та обробки інформації про діяльність суб'єктів господарювання державного сектору економіки з метою забезпечення належного контролю за показниками їх фінансово-господарської діяльності;

 проведення інвентаризації юридичних осіб з метою упорядкування обліку та отримання об'єктивних даних щодо кількості юридичних осіб, які належать до сфери управління Міністерства відповідно до методики проведення інвентаризації об'єктів державної власності, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 30.11.2005 № 112;

 подання до Фонду державного майна України переліку юридичних осіб для внесення відомостей до Єдиного реєстру об'єктів державної власності;

 внесення змін до наказу Мінагрополітики від 07.12.2015 № 469 "Про повноваження щодо управління об'єктами державної власності, що належать до сфери управління Міністерства аграрної політики та продовольства України" щодо переліку підприємств, установ, організацій.

Відповідно до статті 36 Закону України "Про Рахункову палату", стан реалізації заходів на виконання рекомендацій Рахункової палати перебуває на контролі.

 

Член Рахункової палати
В. І. Невідомий