Рахункова палата отримає доступ до інформаційних систем Державної казначейської служби та Державної фіскальної служби, що оптимізує проведення нею аудитів. Сьогодні Головою Рахункової палати Валерієм Пацканом були підписані угоди з Головою Державного казначейства Тетяною Слюз та з в.о. Голови Державної фіскальної служби Олександром Власовим.
Угоди про інформаційне співробітництво з Державною казначейською службою України та про взаємодію з Державною фіскальною службою України спрямовані, в першу чергу, на забезпечення отримання Рахунковою палатою доступу до інформаційних систем, баз даних вказаних державних органів, а також оперативного обміну достовірною інформацією. Це сприятиме скороченню строків проведення аудитів та всебічності й повноті дослідження порушених питань.
«Рахункова палата розпочала рік з активної роботи, спрямованої на забезпечення виконання вимог закону «Про Рахункову палату» в частині надання їй доступу до баз даних та державних реєстрів, що дозволить оперативно отримувати інформацію, необхідну для належного проведення аудитів. Оскільки, попри гарантування такого права законодавством воно до цього часу реалізоване не було, тобто відповідний доступ Рахунковій палаті до баз даних не надавався», – сказав Валерій Пацкан.
Валерій Пацкан нагадав, що ст. 8 Закону України «Про Рахункову палату» надає право членам Рахункової палати на доступ до баз даних, реєстрів, автоматизованих систем, створених за рахунок коштів державного бюджету, а також на отримання від державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій усіх форм власності інформації, документів та матеріалів. Водночас, наголосив він, під час проведення аудитів є випадки невиконання посадовими особами об'єктів контролю покладених на них законодавством обов'язків. Зокрема, запитувана інформація надається несвоєчасно та не в повному обсязі, є випадки відмови у наданні документів. «В результаті – додаткова втрата часу на проведення аудитів, неповнота отриманої інформації, що негативно впливає на результати контрольних заходів», – зауважив Валерій Пацкан.
Він також додав, що ще складніша ситуація з доступом до баз даних, реєстрів, автоматизованих систем, створених за рахунок коштів державного бюджету. Валерій Пацкан зауважив, що сьогодні деякі об'єкти контролю скаржаться на засилля різних контролюючих органів. При цьому він підкреслив, що віддалений доступ до баз даних та державних реєстрів істотно змінить ситуацію. Зокрема, це скоротить час планування та проведення аудитів. Крім того, буде зменшене навантаження на працівників державних органів – об'єктів контролю, які під час проведення аудитів збирають та надають інформацію з таких баз даних та реєстрів аудиторам Рахункової палати. Також це стане запобіжником для умисного ненадання інформації з боку об'єктів контролю та дозволить швидко перевіряти достовірність наданих ними відомостей.
«Впродовж багатьох років Рахункова палата наштовхувалася на шалений супротив щодо надання нам доступу до баз даних, реєстрів, інформаційних систем тощо. І я радий, що спільними зусиллями з керівництвом ДФС та Держказначейства ми зрушили цю ситуацію з мертвої точки. Це дозволить значно оптимізувати роботу Рахункової палати та проводити аудити за міжнародними стандартами», – підкреслив Валерій Пацкан.
Він також додав, що в планах Рахункової палати – цього року також забезпечити доступ до низки інших реєстрів та баз даних. Зокрема, наголосив Валерій Пацкан, вже незабаром наш державний орган зможе отримувати необхідну інформацію з Державного земельного кадастру та деяких реєстрів Міністерства юстиції.