Фінансування будівництва аеродромного комплексу Міжнародного аеропорту "Одеса" на загальну суму 1,2 млрд грн використано продуктивно.
Відповідний Звіт про результати аудиту ефективності використання коштів державного бюджету та управління майном державного підприємства "Дирекція з будівництва Міжнародного аеропорту "Одеса", що мають фінансові наслідки для державного бюджету за 2017–2018 роки та I півріччя 2019-го, затверджено на засіданні Рахункової палати. Відповідальна за проведення аудиту – член Рахункової палати Ірина Іванова.
Прогнозний обсяг фінансування на проєктування, реконструкцію, будівництво аеродромного комплексу становив 1,7 млрд гривень. У період, охоплений аудитом, Кабінет Міністрів України збільшив його до 2,9 млрд грн, або на 41,1 відсотка.
Аудитори Рахункової палати зазначають, що таке збільшення у 2019 році вартості проєкту в 1,7 раза створює ризики неекономного (нераціонального) використання коштів державного бюджету в подальшому.
Уповноваженим органом управління "Дирекція з будівництва Міжнародного аеропорту "Одеса" (ДП "ДБ МАО") є Міністерство інфраструктури України.
Рахункова палата виявила низку недоліків, які дають підстави стверджувати про неефективність прийняття управлінських рішень цим Міністерством.
Зокрема, на момент завершення аудиту директор ДП "ДБ МАО" не призначений. Мінінфраструктури протягом періоду, охопленого аудитом, не оголошувало конкурс на зайняття вакантної посади.
Крім того, Міністерство не прийняло дієвих управлінських рішень щодо затвердження стратегічних та інвестиційних планів, що призвело до їх відсутності у ДП "ДБ МАО".
Аудитом встановлено, що надані фінансові плани ДП "ДБ МАО" та звіти про їх виконання є незіставними. Проте Мінінфраструктури погоджувало та приймало такі документи без зауважень.
Фінансування проєкту здійснювалось Державним агентством інфраструктурних проектів України (Укрінфрапроект). Аналіз звітів про використання коштів свідчить, що воно не здійснювало належний контроль за законністю використання фінансів, виділених на проєктування, реконструкцію, будівництво аеродромного комплексу аеропорту "Одеса".
Крім того, аудитори встановили, що Державна архітектурно-будівельна інспекція України видала дозвіл на будівництво на підставі проєктної документації, підготовленої за неактуальними Державними будівельними нормами. Будівництво розпочалось за документами, розробленими в 2013 році відповідно до діючих на той час будівельних норм. Протягом 2019 року підприємство скоригувало проєкт.
Рахункова палата за результатами аудиту надала низку рекомендацій Мініфраструктури, Укрінфрапроекту та ДП "ДБ МАО". Зокрема, рекомендує провести конкурс на посаду директора ДП "ДБ МАО", запланувати на 2020 рік внутрішній аудит підприємства, посилити контроль за використанням коштів, спрямованих на проєктування, реконструкцію та будівництво аеродромного комплексу, привести у відповідність із вимогами законодавства бухгалтерський облік, фінансову звітність.
Звіт і рішення Рахункової палати про результати проведеного аудиту будуть розміщені на офіційному вебсайті установи.