Валерій Пацкан: Переважна більшість закуплених шкільних меблів та навчальних матеріалів у рамках НУШ – не відповідають нормам та стандартам якості

03.02.2020 10:50

Переважна більшість закуплених для початкових класів шкільних меблів та навчальних матеріалів у рамках впровадження Нової української школи – не відповідають нормам та стандартам якості. Про це заявив Голова Рахункової палати Валерій Пацкан у відеоролику, розміщеному на його сторінці у соціальній мережі Facebook, за результатами аудиту ефективності використання коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа». 

Голова Рахункової палати зазначив, що упродовж 2018 року – 9 місяців 2019 року на впровадження реформи відкрито асигнувань майже на 2 млрд 300 млн грн. З них використано менше 2 млрд грн. «Майже 400 млн грн станом на 1 жовтня 2019 року невикористано. А близько 60 млн грн на кінець 2018 року повернуто до державного бюджету. Тобто грошей виділяється чимало, а використовуються вони неефективно», – наголосив Валерій Пацкан.

Він зауважив, що концепція Нової української школи передбачає впровадження сучасних підходів до навчального процесу та  створення для дітей комфортних умов для навчання та відпочинку. «А що ми виявили? Переважна більшість закуплених для початкових класів шкільних меблів та навчальних матеріалів – не відповідають нормам та стандартам якості. Тобто наших дітей змушують користуватися неякісними меблями. Це виявлено на більшості з перевірених об’єктів – на понад 70%», – підкреслив Голова Рахункової палати.

Валерій Пацкан також зазначив, що на впровадження реформи заплановано недостатньо коштів. Так, за розрахунками Рахункової палати, щоб купити нові сучасні меблі для всіх школярів знадобиться щонайменше 5 років. Тобто в цей час більшість дітей вчитиметься в неналежних умовах.

«Для дітей перших класів не створені рівні умови щодо забезпечення їх сучасними меблями, комп’ютерною технікою, мультимедійним контентом. Одні школи придбали, інші – ні. Одні діти мають можливість вчитися у комфортних умовах, інші – ні. Це несправедливо, – наголосив Голова Рахункової палати. – Фактично гроші субвенції витрачалися абияк. Для чиновників головне було їх якнайшвидше використати, але чи досягли вони поставлених завдань – ніхто не аналізував».

Він також додав, що за результатами аудиту виявлено майже 46 млн грн збитків державі та місцевим громадам внаслідок закупівлі технічних засобів навчання; 32 млн грн використано з порушеннями законодавства; 8 млн грн – непродуктивно, неекономно та нерезультативно.

Крім того, встановлено 24 випадки використання коштів субвенції з ознаками кримінальних правопорушень. Інформацію про це буде спрямовано до Генеральної прокуратури України.

«І це, наголошую, ми фізично перевірили лише 9 регіонів, 127 шкіл, – підкреслив Валерій Пацкан. – Наші діти заслуговують на найкраще. Для цього має ефективно використовуватися кожна державна гривня, спрямована на освіту».