Валерій Пацкан: У 2019 році фактично зупинилося забезпечення шкіл сучасними електронними освітніми ресурсами

28.08.2020 11:30

У 2019 році фактично зупинилося забезпечення шкіл сучасними електронними освітніми ресурсами. Жодного електронного підручника для шкіл не закупили. Про це розповів Голова Рахункової палати Валерій Пацкан у новому відео, розміщеному на його сторінці у Facebook.

«Незабаром 1 вересня. Наші діти знову підуть до школи. Як вони вчитимуться цього навчального року – невідомо. Covid шириться в Україні та світі, тож, ймовірно, частину року школярі вчитимуться дистанційно. З року в рік Міністерство освіти неякісно проводить кампанію з друкування нових підручників. Ще гірше вирішується проблема з електронними навчальними посібниками», – сказав Голова Рахункової палати.

Валерій Пацкан нагадав, що Рахункова палата провела аудит ефективності використання коштів державного бюджету, виділених Міністерству освіти і науки України на забезпечення підручниками, посібниками.

Аудитори виявили, що у 2018 році 48 млн грн витратили з бюджету на створення Національної освітньої електронної платформи, яка має забезпечити доступ до електронних підручників учнів та вчителів. «Проте вона не використовується. І це в умовах, коли зростає важливість онлайн-освіти, коли діти вимушені залишатися вдома», – додав він.

Щодо ситуації з паперовими підручниками, зауважив він, то у 2019 році Міністерство освіти отримало 681 млн грн на видання підручників та їхню доставку в області, з яких використано 97%. Голова Рахункової палати нагадав, що закупівлями займається державний Інститут модернізації змісту освіти, який уклав договори на видання підручників та посібників на суму 593 млн гривень. «Як засвідчив аудит, понад 250 млн грн витрат  – тобто майже половина – не мали економічного обґрунтування», – підкреслив Валерій Пацкан.

Крім того, за його словами, через нестачу коштів МОН не забезпечує у запланованих обсягах потреби шкіл. «Так, минулого року через менші від запланованих видатки вийшло друком на чверть менше видань підручників і на 43% тиражів. Як наслідок – майже 400 тис учнів мали проблеми із забезпеченням підручниками у 2019/2020 навчальному році», – додав Голова Рахункової палати.

Валерій Пацкан також підкреслив, що Інститут модернізації змісту освіти неналежно контролював питання доставки підручників. Зокрема, 6 млн підручників (понад 43%) у 2019 році доставлені після початку навчального року. Загалом до шкіл навчальна література надходила із затримкою від 16 до 149 календарних днів.

«Окрім того, школи отримували підручники нерівномірно. За даними Інституту модернізації змісту освіти, учні окремих класів на 100% забезпечені підручниками, що друкувалися в 2019 році. Проте у розрізі областей та найменувань видань розподіл нерівномірний – від 22% до 783%. Простіше кажучи, деякі школи могли отримати по одному підручнику на п’ять учнів, а інші – майже вісім на одного», – підкреслив Валерій Пацкан.

Детальніше зі звітом можна ознайомитися на сайті Рахункової палати.